×
×
جدیدترین‌‌ها

نوروز ۱۴۰۳؛
بیایید تصور کنیم که «عید» یک «دَر» است

  • کد نوشته: 95003
  • فروردین 1, 1403
  • بیایید تصور کنیم که «عید» یک در است! دری که بسته! دری که باید محکم و با شانه به آن بکوبیم و وقتی از آن رد شدیم، فنرهایش طوری تعبیه شده که زود برمی‌گردد سر جای اولش و بسته می‌شود.
    بیایید تصور کنیم که «عید» یک «دَر» است

    نخست نیوز، بیایید تصور کنیم که «عید» یک در است! دری که بسته! دری که باید محکم و با شانه به آن بکوبیم و وقتی از آن رد شدیم، فنرهایش طوری تعبیه شده که زود برمی‌گردد سر جای اولش و بسته می‌شود. بیایید کمی بیشتر تصور کنیم. این در وقتی باز شود می‌رویم توی دل سال جدید و وقتی بسته شود بین ما و سال گذشته فاصله می‌افتد. بیایید تصور کنیم که باید از این در بگذریم؛ حالا چه چیزهایی با خودتان می‌برید؟

    ما آدم‌ها همیشه عادت کرده‌ایم مقهور گذشته و ملتمس آینده باشیم. یک جور نه به آن رسیدن و نه یک دل سیر، این را دیدن. توی یک فضای ابری دور خودمان می‌چرخیم و حواسمان نیست این‌ها که دارند می‌گذرند ذره‌های تلخ و شور و شیرین و حتی گاهی بی‌مزه «عُمر» ماست اما عمر ماست. پس چرا این‌قدر نسبت به این ذره‌ها بی‌تفاوت‌ایم؟!

    امروز صبح که دوباره خداوند به من فرصت زندگی داد و از خواب بیدار شدم، به خودم توی آینه نگاه کردم و گریه‌ام گرفت، نه که پیر شده باشم، نه؛ اما انگار همین دیروز بود که به دنیا آمدم و بابابزرگ و مامان بزرگ من را سر دست‌شان گرفتند و توی خانه چرخاندند و عمه با دوربین عکاسی دنبال‌شان می‌دوید تا بغلم کند و برای ابد، عکس بگیرد. و حالا، هیچ کدامشان نبودند و من هنوز هستم! با آلبومی پر از عکس‌های خانوادگیِ ابدی.

    منبع فارس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *