×
×
جدیدترین‌‌ها

کمکهای اموال تملیکی به مدارس مناطق محروم

  • کد نوشته: 93915
  • اسفند 14, 1402
  • سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با همکاری وزارت آموزش و پرورش برای کمک به مناطق محروم با عنوان طرح نسیم مهربانی اقدام به تامین اقلام مورد نیاز مدرسه کرد.
    کمکهای اموال تملیکی به مدارس مناطق محروم

    به گزارش نخست نیوز، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به عنوان یک نهاد حاکمیتی در راستای ایفای نقش اجتماعی خود و عهده داری رسالت اجتماعی از این موضوع مستثنی نبوده و بخشی از کالاهای در اختیار خود را در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به فقرزدایی و توسعه فرهنگی و اجتماعی به موسسات خیریه و ارگان های حمایتی واگذار می‌کند تا در اختیار اقشار آسیب پذیر جامعه قرار گیرد.

    در دوره جدید مدیریت این سازمان در دولت سیزدهم، علاوه بر تحولاتی که در تعیین تکلیف کالاها صورت گرفته و آمارها و رکوردهای جدید خلق شد، نگاه به موضوع مسئولیت های اجتماعی نیز تغییر یافته و نگاه جدیدی به آن شده است و تمایل به موضوعات مردمی و حمایت از نهاده های حمایتی بیش از گذشته شده است.

    واگذاری کالا به موسساتی همانند کمیته امداد،بهزیستی، آموزش و پرورش، سازمان اورژانس،هلال احمر،مرکز نیکوکاری،خیریه ها،مراکز توانبخشی از جمله اقداماتی است که سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در راستای مسئولیت های اجتماعی ارائه کرده است که این رقم در سال جاری به حدود ۱۲۰۰ میلیارد ریال رسیده که در اختیار نهادهای حمایتی قرار داده است.

    از مهم ترین اقدامات سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی می توان به همکاری با وزارت آموزش و پرورش برای کمک به مناطق محروم با عنوان طرح نسیم مهربانی یاد کرد.

    در مرحله نخست این طرح، ۲۶ کاروان اقلام مورد نیاز مدارس و دانش‌آموزان به ارزش سه هزار میلیارد ریال به ۱۶ استان کم‌برخودار کشور ارسال شد.

    همچنین در مرحله دوم این طرح که مختص استان بوشهر بود بیش از ۴۳ میلیارد ریال شامل ۲۳۹ گروه کالا از جمله انواع کیف، کفش، پوشاک، نوشت و افزار و لوازم بهداشتی برای توزیع بین دانش آموزان مناطق محروم در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

    همچنین می توان به تامین اقلام موردنیاز دانش آموزان نیازمند شامل ۴ هزار دست لباس فرم، بیش از هفت هزار دست کامل لوازم التحریر و توزیع ۳ هزار سری کتب درسی اشاره کرد که برای توزیع در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار گرفت.

    در کنار این موارد طرح مهربانی در بیمارستان های طبی کودکان- شهید بهرامی- حکیم (دانشگاه علوم پزشکی) نیز برگزار شد تا بتواند کمکی هر چند کوچک به این بخش از نیازمندان کرده باشد.

    منبع ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *