×
×
جدیدترین‌‌ها

تجلیل ازبرترین های یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس

  • کد نوشته: 90827
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
  • آیین تجلیل از شاعران برگزیده یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی همراه با آیین رونمایی از کتاب مجموعه شعر«خاکریزهای بیداری» برگزار شد.
    تجلیل ازبرترین های یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس

    نخست نیوز، مجیدخروشی– این مراسم همزمان با برگزاری بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس به میزبانی شیراز که چهار نفر از شاعران خراسان رضوی مورد تقدیر و موفق به کسب رتبه های برتر شدند برگزار شد.

    بهروز رحیمی جانباز دفاع مقدس و دبیر یازدهمین جشنواره دفاع مقدس در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر و قدر دانی از شاعران و مدعوین حاضر در این مراسم با بیان محورهای جشنواره گزارشی از ارسال آثار بیان و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره به میزبانی سبزوار برگزار شد که برخی از شعرا غایب در این مراسم بودند و مقررشدکه این افراد طی مراسمی در مشهد مورد تقدیر و قدر دانی قرار گیرند رحیمی افزود:در ابتدا یک هزار و یکصد و چهار اثر از ۲۶۶شاعر حول ۱۶محور شعر بزرگسال و کودک و نوجوانان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و بعد از بررسی توسط کمیته داوران طی دو مرحله غربالگری ۲۵۳اثر در بخش بزرگسالان و ۵۰اثر در بخش کودکان برگزیده شد و در نهایت ۶اثر در بخش بزرگسالان ۳اثر در بخش کودکان،یک اثرشعر طنز و یک اثر گویش محلی به عنوان برترین های جشنواره معرفی شدند وی خاطر نشان کرد : نکته مهم در این جشنواره آثار ارسالی نسبت به سال گذشته از نظر حجمی سه برابر بود که خوشبختانه مشارکت جوانان از مهمترین شاخص های این جشنواره بود.

    مرد پرتلاش اجرایی این جشنواره با اشاره به محورهای این جشنواره گفت: در این جشنواره اشعار دارای گویش های محلی ورویکرد حماسی به صورت ویژه مورد تقدیرقرار گرفتند. وی خاطر نشان کرد:شهدا، رزمندگان، آزاداگان، جانبازان و خانواده در بخش عمومی شعر دفاع مقدس و مقاومت،دفاع مقدس و شعر مقاومت بین المللی،دفاع مقدس ،ولایت محوری و جهاد تبیین،دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت،جنگ نرم،کودک و نوجوان،نقش زنان،مضامین عاشورایی،شهدار یروحانی،دانشجو و دانش آموز،جلوه ای از قرآ« و انسان سازی،طنز در شعر دفاع مقدس،دفاع مقدس و سرود و ترانه محورهای یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت بود. وی یادآور شد: طی مذاکراتی که صورت گرفت مقرر شد جشنواره بین المللی دفاع مقدس سال آینده برگزار شود.

    رحیمی اظهار داشت: همچنین ۴نفر از شاعران جوان خراسان رضوی عاطفه رنگ آمیز طوسی تقدیر نامه بیست و پنجمین کنگره شعر دفاع مقدس که هم زمان به میزبانی شیراز برگزرا شد را دریافت و منیره سادات هاشمی،حسین ابراهیمی و جواد جعفری موفق به کسب رتبه اول جشنواره شدند. دبیر یازدهمین جشنواره دفاع مقدس تصریح کرد: در پایان این مراسم آیین رونمایی از مجموعه شعر «خاکریزهای بیداری» اثر سعید پورمحمدی با حضور سردار حسینعلی یوسفعلی زاده مدیرکل حفظ و آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *