×
×
جدیدترین‌‌ها

خانه‌ جدیدی برای کودکان سندروم داون

  • کد نوشته: 109751
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳
  • از یک فکر ساده شروع شد و به زودی به رویایی بزرگ تبدیل شد؛ این که چرا کودکان سندروم داون نباید از خدمات فرهنگی و آموزشی بهره‌مند شوند؟
    خانه‌ جدیدی برای کودکان سندروم داون

    به گزارش نخست نیوز،

    در مراسمی که به مناسبت اربعین امسال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اتفاقی ویژه و نادر رقم خورد. هیئتی که مخصوص بچه‌های سندروم داون تشکیل شده بود، نوای حسینی را با شور و عشق خود به گوش رساندند. خود این کودکان معصوم، با صداقت و سادگی‌ای که تنها در قلب‌های پاکشان جای دارد، نوحه‌سرایی کردند، سرود خواندند و مراسم عزاداری را برگزار کردند. این هیئت، نه تنها تجلی از شور حسینی بود، بلکه نمادی از قدرت و توانمندی این کودکان، علی‌رغم تمام محدودیت‌ها و چالش‌ها بود. در این مراسم، وعده‌ای ارزشمند از سوی مدیر کل کانون به این کودکان داده شد: سفری به کربلا و افتتاح مرکزی مخصوص آنها.

    چهارشنبه ۱۸ مهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران با اقدامی نوآورانه، اولین مرکز ویژه‌ای برای کودکان سندروم داون را افتتاح کرد. این اتفاق که از مراسم معنوی اربعین امسال نشأت گرفت، به عنوان نقطه آغازی برای شناسایی و تقویت ظرفیت‌های بالقوه این کودکان معصوم و خاص مطرح شد. فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنازندگی، به ابعاد و اهداف این مرکز و دلیل توجه ویژه به کودکان سندروم داون پرداخت.

    آغاز یک مسیر نو برای کودکان سندروم داون در کانون پرورش فکری

    فلاح به تأکید بر تجربه گسترده کانون در ارائه خدمات به کودکان نابینا، کم‌بینا، ناشنوا و دیگر کودکان با مشکلات حسی و حرکتی اشاره کرد و گفت: «ما در کانون پرورش فکری، پیش از این بیش از ۴۰ مرکز فراگیر داشتیم که به این دسته از کودکان خدمات ارائه می‌کردند. اما اکنون، کودکان سندروم داون را نیز به عنوان مخاطبان خود اضافه کرده‌ایم.»

    او همچنین افزود که مربیان کانون برای تعامل موثر با این کودکان آموزش دیده‌اند و مرکز جدید در تهران به عنوان اولین مرکزی که خدمات خاص به کودکان سندروم داون ارائه می‌دهد، فعالیت خود را آغاز کرده است. به گفته فلاح، حدود هزار کودک سندروم داون در تهران زندگی می‌کنند که از این پس می‌توانند از خدمات کانون پرورش فکری بهره‌مند شوند.

    وی ابراز امیدواری کرد که این مراکز در آینده در دیگر استان‌های کشور نیز راه‌اندازی شوند تا کودکان بیشتری بتوانند از این فرصت‌ها استفاده کنند.

    منبه ایرنا

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *