×
×
جدیدترین‌‌ها

تبارشناسی سیاسی موافقان تغییر در «دکترین هسته ای»

  • کد نوشته: 109731
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳
  • بررسی‌ها نشان می‌دهد هسته‌ی مرکزی نمایندگان موافق تغییر در دکترین هسته‌ای طیف نمایندگان موسوم به جبهه پایداری، نزدیکان سعید جلیلی و علی اکبر رائفی‌پور هستند.
    تبارشناسی سیاسی موافقان تغییر در «دکترین هسته ای»

    به گزارش نخست نیوز،

    نیلوفر مولایی: «حدود ۳۹ نفر از نمایندگان مجلس نامه‌ای را خطاب به شورای عالی امنیت ملی نوشتیم و آن را امضا کردیم و در آن از این شورا درخواست کردیم تا در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران تجدید نظر کنند.» این جمله را حسنعلی اخلاقی امیری، عضو کمیسیون فرهنگی، طی چند روز گذشته گفته است.

    در شرایطی که از شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله و سردار نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران و انتقام ایران از اسرائیل زمان کوتاهی می‌گذرد، تنش‌ها در منطقه به اوج خود رسیده است. در این میان برخی از پارلمان‌نشینان به دنبال جمع آوری امضا برای در تغییر دکترین هسته‌ای هستند. اقدامی که دو روی متفاوت از هم دارد؛ برخی به صف حامیان آن پیوستند و برخی دیگر از این تغییر به عنوان «زدن گل به خودی» یاد می‌کنند.

    جزئیاتی از درخواست بهارستانی‌ها برای تغییر در دکترین دفاعی

    در ابتدا، کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، یک ماه بعد از انجام عملیات وعده صادق ۱ بیان کرده بود: «اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم.» گویا بحث تغییر دکترین با این اظهارات خرازی باز شد و حالا این روزها نمایندگان مجلس با نوشتن نامه به شورایعالی امنیت ملی خواستار تغییراتی در دکترین دفاعی شده‌اند.

    منبع خبر آنلاین

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *