×
×
جدیدترین‌‌ها

منابعِ برقراری کادر سلامت در بودجه دیده نشده است

  • کد نوشته: 87271
  • آذر 26, 1402
  • دولت لایحه بودجه‌ی سال ۱۴۰۳ را به مجلس تحویل داد اما در این لایحه، خبری از تخصیص منابع لازم برای برقراری فوق‌العاده خاص کادر سلامت نبود.
    منابعِ برقراری کادر سلامت در بودجه دیده نشده است

    به گزارش خبرنگار نخست نیوز :، دولت لایحه بودجه‌ی سال ۱۴۰۳ را به مجلس تحویل داد اما در این لایحه، خبری از تخصیص منابع لازم برای برقراری فوق‌العاده خاص کادر سلامت نبود. مطالبه‌ای که با آغاز اپیدمی کرونا جدیت پیدا کرد و بارها از سوی مسئولان رده اول کشور وعده داد شد، اما این مطالبه طی ۴ سال هنوز محقق نشده است.

    محمدرضا سقائیان فرد (نماینده جمعی از اعضای کادر سلامت) در خصوص پیگیری فوق‌العاده خاص کادر سلامت به ایلنا گفت: طبق پیگیری‌های ما به دلیلِ مخالفتِ سازمان برنامه و بودجه، منابعی برای برقراری فوق‌العاده خاص از محل درآمدهای عمومی در بودجه دیده نشده است.

    وی ادامه داد: البته من معتقدم این پایان کارِ برقراری فوق‌العاده خاص کادر سلامت نیست؛ به هرحال رئیس‌جمهور به تازگی دستور پیگیری این موضوع را به وزیر بهداشت داده‌اند، از طرفی وزارت بهداشت بارها موضع مثبت خود را نسبت به برقراری این حق اعلام کرده و گفته‌اند که به محض صدورِ مجوز، از محل درآمدهای اختصاصی منابع لازم برای برقراری فوق‌العاده خاص را تأمین و آن را اجرایی خواهند کرد.

    سقائیان فرد گفت: فعالان و تشکل‌های صنفی در راستای این وعده، تلاش‌های بسیاری کردند و با مراجعه به نمایندگان مجلس و مکاتبه با آن‌ها خواستند که موضوع برقراری فوق‌العاده خاص از طریق کمیسیون تلفیق مجلس دنبال شود.

    وی تأکید کرد: کمیسیون تلفیق مجلس می‌تواند به محض اعلام آمادگی وزارت بهداشت و البته بعد از موافقت سازمان برنامه و بودجه، ردیفی را تحت عنوان ردیف پیشنهادی در لایحه بودجه بگنجاند. اما همانطور که گفتم نظرِ سازمان برنامه و بودجه به عنوان نماینده دولت در این مسئله مهم و راهگشا است.

    این نماینده جمعی از کادر سلامت با اشاره به تجمع پرستاران و اعضای کادر سلامت در شهرهای مختلف گفت: مشکلاتِ معیشتی و سختیِ کار و حجم بالای کار سبب شده کادر سلامت در شهرهای مختلف در اعتراض به شرایطشان تجمعاتی برگزار کنند. امیدواریم مسئولان در راستای حلِ مشکلاتِ معیشتیِ اعضای کادر سلامت ترتیباتِ برقراری فوق‌العاده خاص را فراهم کنند.

    سقائیان فرد بیان کرد: البته در کلام، در حمایت از کادر سلامت صحبتهای بسیاری مطرح شده است؛ در روزهای اخیر رئیس مجلس از کادر سلامت اعلام حمایت کردند و بر نگهداشت آن‌ها تأکید داشتند. همچنین نماینده‌های مختلف مجلس مکاتباتی با رئیس سازمان برنامه و بودجه برای موافقت با تامین منابع فوق‌العاده خاص داشته‌اند. امیدواریم سازمان برنامه و بودجه این وسط نقش پلیس بد را بازی نکند و با تامین بودجه برای برقرای این مطالبه موافقت کند.

    وی تأکید کرد: فوق‌العاده خاص مربوط به اعضای غیر هیات علمی است و نباید با تجمیع حقوق کادر سلامت و اعضای هیات علمی به این نتیجه رسید که حقوق همه‌ی افراد کادر سلامت بالاست و نیازی به برقراری فوق‌العاده خاص ندارند. با این اطلاعاتِ غلط نباید ذهنِ مسئولان امر را منحرف کرد و مانع رسیدگی به این مطالبه‌ی مهم شد.

    سقائیان فرد گفت: آقای منظور در یکی از صحبتهایشان به حفظ و نگهداشت و ایجاد انگیزه بین کادر سلامت اشاره کرده‌اند، ایشان یکی از پارامترهای مهم در تحقق این مهم را توجه به معیشت کادر سلامت دانستند که برقراری فوق‌العاده خاص می‌تواند بخشی از این مشکل را حل کند.

    سقائیان فرد در پایان ابراز امیدواری کرد که ردیفی تحت عنوان برقراری فوق‌العاده خاص از محل درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ قرار بگیرد.

    منبع ایلنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *