×
×
جدیدترین‌‌ها

توسعه خط 2قطار شهری مشهد

  • کد نوشته: 87007
  • آذر 23, 1402
  • مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه از توسعه خط 2قطار شهری در بلوار فکوری مشهد خبر داد
    توسعه خط 2قطار شهری مشهد
    نخست نیوز: مجیدخروشی– کیانوش کیامرز در خصوص تکیل نشدن پروژه های قطازر شهری مشهد گفت: اعتبارات تخصیص یافته به صورت قره چکانی به دست ما میرسد و همین موضوع کمبود منابع مالی حرکت تکمیل مترو مشهد را گند کرده است.
    وی اظهار داشت 5هزار و هشتصد میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ،زیرساخت ها و پایان پروژه های ریلی قطار شهری مشهد نیاز است که متاسفانه با شرایط خاص اقتصادی تامین این اعتنبار به سختی انجام میشود.
    وی از توسعه خط 2قطار شهری مشهد خبر داد و گفت: بناست این خط در مسیر بلوار فکوری به هفت تیربه مسافت 7کیلومتر توسعه پیدا کند. کیامرز در خصوص زیباسازی قطار شهری مشهد افزود: اولویت تکمیل پروژه های حمل و نقل مسافر است وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد افزایش تعداد خطوط قطار شهری مشهد به شورا ارائه شده اما هنوز به تصویب نرسیده است.
    کیامرز نوان کرد:: برنامه اولیه برای توسعه خطوط قطار شهری در شهر مشهد، 4 خط در افق سال 1405 بوده که در دوره فعلی مدیریت شهری پیشنهاد ایجاد چند خط جدید در طرح جامع حمل و نقل پیشنهاد شده اما هنوز به تصویب نرسیده است. وی اظهار داشت: اگرچه در سال 95 به دلیل مناسب نبودن شرایط اقتصادی، امکان تامین منابع مالی برای احداث خطوط قطار شهری فراهم نبود اما با تدبیر مدیران شهری، هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شد و منابع حاصل از آن برای توسعه خطوط قطار شهری اختصاص یافت. وی در ادامه ضمن اتقاد به تخصیص اعتبراات دولتی اظهار داشت: همه بودجه های اقتصادی به تهران داده میشود و شهرستان ها زیان می بینند .
    معتقدم شهردارتهران عضو هیات دولت است و به جای توجه به نیازها و خواست های سایر استانها تمام هم و غم خود را معطوف به پایتخت کرده است. وی با اشاره به این که خراسان رضوی در جایگاه نخست احداث و بهره بدرای از مترو در کشور است در خصوص مسیر 6کیلومتری خط 3 مترو از باب الجواد (ع) به سمت میدان شهدا گفت: این مسیر مراحل تکمیلی و راه اندازی را طی می کند و بزودی پروژه تکمیل و سرویس دهی آغاز خواهد شد. کیامرز کمبود منابع مالی را دلیل اصلی تاخیر در ساخت خطوط قطار شهری برشمرد و ادامه داد: در صورت تامین هزار میلیارد تومان اعتبار، هر سه سال حدود 10 کیلومتر خط قطار شهری در کلانشهر مشهد احداث می شود. البته منابع شهرداری محدود است .
    وی با بیان اینکه ساخت هر کیلومتر خط قطار شهری 50 میلیون دلار هزینه دارد، بیان کرد: طبق پیش بینی ها با راه اندازی 4 خط قطار شهری به طول 84 کیلومتر روزانه 2/5 میلیون نفر جابه جایی انجام خواهد گرفت. مدیر عامل قطار شهری مشهد در خصوص پروژه مترو گلبهار –مشهد گفت:اتصال خطوط ریلی قطار شهری گلبهار –مشهد دولتی است و تکمیل و راه اندازی این خطوط منوط به تکمیل پروژه خط 3قطار شهری مشهد است و معتقدم تا این خط تکمیل و به بهره برداری نرسد آغاز پروژه گلبهار- مشهد دراولویت نیست.
    کیامرز با اشاره به این که اعتبارات برای توسعه قطار شهری مشهد قطره چکانی تخصیص می بابد و مابرای تکمیل پروژه ها با مشکلات مالی بزرگی روبرو هستیم اظهار داشت: طی 11سال حضور در بدنه مترو مشهد تحولات چشمگیری را در توسعه خطوط ریلی شاهد بودم که این موضوع حاصل تلاش و زحمات همکاران ما در بخش بهره برداری و سایر قسمتها بوده و امیدوارم در صورت حضور در این پست همچنا ن روند توسعه یافتگی قطار شهری مشهد را دنبال کنم وی از اصحاب رسانه به عنوان موتور پیشران توسعه قطار شهری مشهد یاد کرد و گفت: امیدورایم این حمایت همچنان تداوم داشته باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *