×
×
جدیدترین‌‌ها

از طلا گشتن پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید!

  • کد نوشته: 86473
  • آذر 16, 1402
  • بعد از هر برد و باختی تفسیرهای متفاوتی در میان کارشناسان ، اصحاب رسانه ، طرفداران پرو پاقرص فوتبالی ، مخالفین و موافقین متداول است و اسثتثنایی در این میان وجود ندارد بخصوص تفسیر دیدار باشگاههایی که در میادین بین المللی صاحب نام و عنوان هستند
    از طلا گشتن پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید!

    نخست نیوز: مهرشاد عنبری_فوتبال یک علم پیچیده و لا یتناهی که علوم ، ریاضی ، فیزیک ، روانشناسی، پزشکی ، اقتصاد ،و… را در بر دارد و به همین منظور بعنوان صنعت مدرن نام گذاری و بدون اغراق دستاوردهای ان از کلیه علو م وفنون صنایع سبقت گرفته و پیش بینی رشد و توسعه ان بستگی به عواملی منتهی می شود که سکان انرا برعهد گرفته و به پیش می تازند .
    در دیدار شب گذشته باشگاه بزرگ پرسپولیس مقابل الدحیل نتیجه دیدار را در ورزشگاه آزادی با حضور بیش از ۸۰ هزار تماشاچی و مخاطبان میلیونی از صدا و سیما به حریف اهدا نموده و از جام ملتهای اسیا خداحافظی کرد .
    این مهم هشدار و زنگ خطری برای حضور در جام ملتهای اسیا است ،که فدراسیون قبل از هرگونه مصیبت دیگری باید به ان ورود کند . در غیر اینصورت فدراسیون با تمام عوامل اجرایی با هجوم مشتاقان این رشته با شعارهای حیا کن ، رها کن مواجهه خواهد شد .
    همانطوریکه بارها اشاره شده ، سقف مدیریت فدراسیون و باشگاههای کشور با در جا زدن و حتی سیر قهقرایی ، نشان از کوتاه شدن انهاست بطوریکه در یک نظر سنجی رندمی سیبل بیشتر ناکامی ها متوجه مدیران حاضر باشگاهها و فدراسیون کشور می باشد .
    مدیرانی که برای عکسهای سلفی در کنار بزرگترین بازیکن جهان رهسپار فرود گاه امام خمینی می شوند دستاورد و پیش‌بینی نتایج دیدارها خارج از ذهن مخاطبان نیست .
    از مدیرانی که برای جذب بازیکنان تاثیر گذار در دستگاه های دولتی با چرتکه حساب و کتاب می کنند نباید منتظر اعجاز شد .
    در مقدمه این انشا اورده شده علوم فوتبال لایتناهی است پس باید به دانش افزایی سرمربیان توجه ویژه شود و انچه گل محمدی و دستیارانش در این دیدار از خود نشان دادند ، محدود بودن علوم ایشان در اجرای تاکتیک هایی بود که منتهی به ناکامی ورزش فوتبال کشور شد ، و باید این مصیبت وارده را متوجه درویش ، نبی ، تاج و عوامل فدراسیون و سئول نشینان دانست .
    فدراسیونی که گپ صفایی فراهانی ، دادکان ، مصطفوی ، و در باشگاهها ، کاشانی ، صالحی ..مشهود است
    بحث در امد زایی یکی از بهانه هایی است که مالکان انتصابی باشگاهها انرا برای جذب بهترینهای فوتبال پیشه خود کرده اند . و هر بار برای فرار به جلو محدویت بودجه ها را به میان می اورند . بطوریکه
    برای رشد و پرورش بازار یابی و اسپانسرهای قوی تدابیر قابل توجهی اتخاذ نشده و یا بعبارتی بستر آن در فدراسیون و باشگاهها فراهم نیست .
    هر چند اوضاع اقتصادی کشور بخاطر تحریم ها محدود شده است و این امر دست اویزی بیش نیست بطوریکه بعد انقلاب اسلامی همیشه با این معضل دست و پنجه نرم کرده ایم و توانسته ایم با داشته هایمان اعتبار ورزش فوتبال کشور را حفظ نماییم ، براساس شواهد و قرائن بلیط های دیدار دیروز در بازار سیاه به چند میلیون رسیده و متاسفانه برای این مهم هم برنامه ریزی نشده بود .

    اگر به تاریخ بازار یابی در گذشته نظر بیافکنیم و حضور ایران را در رقابتهای جام جهانی ۱۹۹۸ مورد رصد قرار دهیم پی خواهیم برد ، مدیری که از تصدی فدراسیون تکواندو کشور به سایپا دعوت شده بود(منوچهر صالحی ) توانست ابتدا شرکت سایپا و سپس شرکت بزرگ ایرانول را حامی فدراسیون و تیم ملی کشور قرار دهد و نتیجه این دستاورد حماسه ملبورن بود که در تاریخ فوتبال ایران جاودانه ماند .
    ایا شایسته است اینگونه التر ناتیوها فقط ناظر و از ورزش کشور مهجور بمانند.؟ شاید بتوان گفت ، اتاق بازاریابی فدراسیون و باشگاههای نامی، در اختیار تعدادی قرار گرفته که از علوم اقتصادی بهره ای نبرده اند و باشگاهها را با بودجه های محدود تنها گذارده اند ،که تجربه این ناتوانی باز به ریاست فدراسیون باز میگردد.
    باشگاههای عربستان نشانه خوبی برای رشد اقتصادی باشگاهها و حتی جذب توریست در کشور محسوب می شوند ایا الگو برداری از یک کشور مسلمان و صاحب سرمایه در سیاست گذاری هایمان تاثیر نامطلوبی بجای خواهد گذاشت .؟
    یکبار دیگر باید چشمها را شست و اندیشه ها را تغییر داد تا با استراتژی های مدرن و تاثیر گذار ، بنیاد و اداره ورزش فوتبال کشور(باشگاهها) را از باری به هر جهت به پراگماتیسم مبدل کرد .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *