×
×
جدیدترین‌‌ها

با حضور سرلشکر موسوی صورت گرفت؛
اهدای نشان فداکاری از پیشکسوتان عملیات آزادسازی خرمشهر

  • کد نوشته: 8361
  • اردیبهشت 30, 1400
  • فرمانده کل ارتش در دیدار با ۶ تن از پیشکسوتان این عملیات غرورآفرین، نشان فداکاری اعطایی مقام معظم رهبری به ارتش را به آنان اهدا کرد.
    اهدای نشان فداکاری از پیشکسوتان عملیات آزادسازی خرمشهر

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز ، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ۶ تن از پیشکسوتان عملیات آزادسازی خرمشهر، گفت: امنیت پایدار امروز و آینده‌ امیدبخش کشور، مدیون مجاهدت و تلاش ایثارگران، پیشکسوتان، رزمندگان و فرماندهانی است که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادگی کردند.

    وی افزود: تکریم، تقدیر و احترام پیشکسوتان بزرگواری همچون شما افتخارآفرینان که با رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز با ایثار و بذل جان برای اعتلای ایران سربلند اسلامی حتی از بزرگترین سرمایه یعنی جانتان هم دریغ نکردید، جزء وظایف ذاتی ما محسوب می‌شود.

    فرمانده کل ارتش با بیان اینکه شمار بسیاری از فرماندهان، بزرگان و افتخارآفرینان ارتش هنوز برای عموم جامعه ناشناخته‌اند، تصریح کرد: نمونه واضح و مغفول مانده مفاخر ارتش، شهید سرلشکر فلاحی است. اگرچه تاکنون تلاش زیادی از طریق گردآوری کتاب و سایر محصولات و محتواهای رسانه‌ای برای معرفی این فرمانده شاخص و تاریخ‌ساز ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است اما کافی نیست و جا دارد مدت زمان ۳۰ ماه فرماندهی شهید فلاحی به عنوان یک الگوی کامل و جامع مدیریت و فرماندهی جهادی به جامعه نشان داده شود که برای محقق شدن این مهم نیاز است فرهیختگان، هنرمندان و نخبگان با شناخت دقیق به عرصه ورود کنند.

    سرلشکر موسوی پس از شنیدن برخی از خاطرات پیشکسوتان، با اشاره به سختی و مجاهدت بیشمار فرماندهان و پیشکسوتان در دوران دفاع مقدس و فرماندهی پس از آن دوران، گفت: وقتی به تماشای فیلم سینمایی «منصور» که با موضوع شهید سرلشکر منصور ستاری تولید شده است نشستم به عوامل تولید آن گفتم، با دیدن این فیلم، می‌توان به گوشه‌ای از مصائب فرماندهان پی برد و اندکی درک کرد که چگونه فرماندهان توانسته‌اند در آن شرایط سخت و مشقت بار یگان‌هایشان را سر پا نگه دارند.

    در ابتدای این دیدار، پیشکسوتان حماسه ظفرمند عملیات بیت‌المقدس، در سخنانی پیروزی در این عملیات و آزادسازی خرمشهر را نتیجه فداکاری، گذشت، انسجام، اتحاد، ایثار و ایمان رزمندگان جمهوری اسلامی ایران دانستند که با داشتن این مؤلفه‌ها توانستند صحنه‌های غرور آفرین و اتفاقات ماوراء تصوری را در زمین و هوا و دریا رقم بزنند.

    در پایان این دیدار فرمانده کل ارتش نشان فداکاری را به امیر سرتیپ دوم پیشکسوت عبدالحسین مفید، امیر سرتیپ دوم پیشکسوت عباس تقیان پور، امیر سرتیپ دوم پیشکسوت خلبان ابراهیم محمدزاده، امیر سرتیپ دوم پیشکسوت محمد شهبازی‌فر، امیر سرتیپ دوم پیشکسوت خلبان ابوالفضل مهرگانفر و ناخدا یکم پیشکسوت عباس نوروزی اهدا کرد.

    گفتنی است در این دیدار، امیر سرتیپ دوم علی محبی‌راد رئیس کانون بازنشستگان ارتش و امیر محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش حضور داشتند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *