×
×
جدیدترین‌‌ها

تنفس هوای مطلوب طی ۱۵ روز نخست پاییز در تهران

  • کد نوشته: 80878
  • مهر 16, 1402
  • بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت در تمام ۱۵ روز اول مهرماه «قابل قبول» بوده است

    تنفس هوای مطلوب طی ۱۵ روز نخست پاییز در تهران

    به گزارش نخست نیوز در حالی تهران نیمه اول مهرماه را پشت سر گذاشت که آلاینده شاخص هوای پایتخت در ۱۵ روز گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بود ولی از وضعیت قابل قبول فراتر نرفت و بیشترین میزان آن ۶ مهرماه با شاخص ۸۳ به ثبت رسید.

    سال گذشته تهرانی‌ها در نیمه اول مهرماه ۱۳ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای خیلی ناسالم با شاخص ۲۰۵ را تنفس کردند. آلاینده شاخص هوای تهران طی ۱۴ روز ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و یک روز ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون بود.

    سال ۱۴۰۰ هوای پایتخت طی ۱۵ روز اول ماه مهر، ۹ روز در وضعیت قابل قبول و شش روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. طی این مدت آلوده‌ترین روز ۵ مهرماه با شاخص ۱۳۰ ثبت شد. ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون نیز همچون سال‌های بعد از آن آلاینده شاخص بود.

    گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول(سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه‌ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *