×
×
جدیدترین‌‌ها

امگا در مقابل پتک فیلیپ

  • کد نوشته: 78589
  • شهریور 26, 1402
  • بسیاری از ما تبلیغات هر یک از این مارک ها را دیده ایم و شاید کمی کنجکاوی برانگیخته شده ایم. شاید حتی از خود چیزی مانند این سؤال کرده باشید: “تفاوت آنها چیست؟ آیا هر دو ساعت زمان را نشان نمی دهند؟ وقتی کسی از من می پرسد “کدام بهتر است…؟” بیایید سعی کنیم زمینه […]

    بسیاری از ما تبلیغات هر یک از این مارک ها را دیده ایم و شاید کمی کنجکاوی برانگیخته شده ایم. شاید حتی از خود چیزی مانند این سؤال کرده باشید: “تفاوت آنها چیست؟ آیا هر دو ساعت زمان را نشان نمی دهند؟ وقتی کسی از من می پرسد “کدام بهتر است…؟” بیایید سعی کنیم زمینه و سؤالات زیربنایی پشت این پرسش ها را درک کنیم. ما قصد داریم این دو برند را از جنبه های مختلف با هم مقایسه کنیم. ما در مورد:

    images_1694897859_650616c35646e.jpg

    شناخت برند و پرستیژ

    ساعت امگا نام تجاری شناخته شده تر است زیرا آنها همچنین یک مارک تجاری با تبلیغات گسترده تر و بازار پایین تر هستند. بیشتر موفقیت آنها به Speedmaster “Moonwatch” نسبت داده می شود، ساعتی که باز آلدرین فضانورد ناسا در سال 1969 با نیل آرمسترانگ روی سطح ماه راه می رفت.

    آنها چند ساعت مچی دارند که تحسین بین المللی و جایگاه نمادین را به دست آوردند. نمونه دیگری که قابل ذکر است Seamaster Diver 300m است که از زمانی که پیرس برازنان در دهه 1990 در فیلم 007 Golden-Eye بازی کرد در تمام فیلم های جیمز باند به نمایش درآمد.

    از سوی دیگر، ساعت پتک فیلیپ بدون شک معتبرترین برند ساعت لوکس در جهان امروز است. آنها به معنای واقعی کلمه ساعت مچی را اختراع کردند، اگرچه کارتیه، یک ساعت ساز بسیار شیک و جواهرساز از نخبگان جامعه بالا، همان چیزی بود که ساعت مچی را به طور گسترده پذیرفته و حتی مد روز کرد.

    سه برند برتر ساعت سوئیسی با ارزش به ترتیب زیر و به ترتیب زیر هستند:

    رولکس (به ارزش 7.38 میلیارد فرانک فرانک)
    امگا (به ارزش 3.677 میلیارد CHF)
    Patek Philippe (به ارزش 1.885 میلیارد فرانک فرانک)

    *منابع و استنادها: گزارش Interbrand:: https://www.rankingthebrands.com/PDF/Interbrand بهترین برندهای سوئیسی 2016.pdf – اینتربرند یک آژانس ارزیابی برند است که 50 برند برتر سوئیسی (که شامل بسیاری از ساعت‌سازان لوکس می‌شود) را رتبه‌بندی می‌کند.

    images_1694897871_650616cf2fde9.jpg

    PATEK PHILIPPE: ساعت پتک فیلیپ مدت بسیار طولانی وجود داشته است و به رسمیت بی نظیری دارد. این برند یک ساعت ساز را تحت تأثیر قرار می دهد در حالی که امگا به احتمال زیاد افراد عادی شما را تحت تأثیر قرار می دهد. این یک برند درجه یک است، اگر بخواهید رولز رویس ساعت سازان است.

    OMEGA: همچنین یک ساعت ساز عالی است، اما (از نظر مارک های اتومبیل مانند بالا) با یک ماشین اسپورت آلمانی سطح بالا مانند پورشه مقایسه می شود به این معنا که یک مارک اسپرت تر با دقت باورنکردنی است.

    ارزش فروش مجدد

    اگر قصد دارید ساعتی را برای مدت طولانی نگه دارید یا روزی آن را به وارث خود بدهید، خرید ساعت مچی Patek Philippe مطمئناً همان ساعتی است که می خواهید انتخاب کنید. به طور متوسط، اگر تصمیم به فروش یک ساعت از پیش مالکیت شده Patek داشته باشید، در درازمدت بیشتر برای شما به ارمغان خواهد آورد و مشخص است که درصد بالاتری از مدل های ساعت دارد که در طول زمان افزایش می یابد.

    ارزش فروش مجدد ساعتی که قبلاً متعلق به آن بوده است به متغیرهای زیادی بستگی دارد که شامل موارد زیر است: شرایطی که ساعت در آن قرار دارد، مدت زمان گارانتی که روی ساعت باقی می‌ماند (در صورت وجود)، اینکه آیا این ساعت با تمام نسخه اصلی همراه است یا خیر. بسته بندی و اسناد (از جمله کارت گارانتی)، مدل واقعی خود ساعت (یعنی یک ساعت نمادین است)، عرضه و تقاضای نه تنها برند بلکه مدل، و بسیاری عوامل دیگر.

    نکته مهم: هرگز نباید تحت هیچ شرایطی یک ساعت را به عنوان یک سرمایه گذاری مانند اوراق بهادار تحت نظارت SEC (به عنوان مثال صندوق سرمایه گذاری مشترک، REIT، اوراق قرضه منتشر شده توسط دولت و غیره) در نظر بگیرید. ساعت ها مانند اتومبیل هستند به این معنا که به محض استفاده از آن ها بخشی از ارزش خود را از دست داده اند.

    با این حال، به طور کلی، و به طور متوسط، پتک فیلیپ ارزش فروش مجدد بالاتری خواهد داشت و در بیشتر موارد از این نظر پس از رولکس دوم است. البته لازم است دوباره تاکید کنم که بستگی به مدل و سایر متغیرها دارد.
    دوام

    این بستگی زیادی به مدل دارد، اما به طور کلی، من علاقه مندان بیشتری را می بینم که از یک مدل ورزشی Omega مانند Omega Seamaster به عنوان “ساعت بیتر” استفاده می کنند.

    این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما به احتمال زیاد به این دلیل که در بدترین حالت، اگر ساعت شوک بسیار سنگینی را تجربه کند و “کل” شود، حداقل Patek Philippe نبوده است. من شخصاً هرگز پتک را آزمایش نمی کنم. حتی اگر بتواند این نوع شوک را تحمل کند، من یک احمق واقعی خواهم بود که سعی کنم راه سخت را پیدا کنم!

    این فنر خوب یک سیم پیچ محکم است و ساعت را با آزاد کردن کشش آن از طریق یک سری تنظیم کننده و چرخ دنده نیرو می دهد. در ساعت سازی سنتی، این فنر از فلز بسیار ظریف ساخته شده است و درست مانند کسی که یک پتک 50000 دلاری را رها می کند، از حالت خمیده خارج می شود.

    با جدیت تمام، Omega چندی پیش فنرهای تعادل سیلیکونی Si14 خود را وارد ساعت‌های خود کرده است و از ماده‌ای ساخته شده است که در هنگام تجربه شوک بسیار انعطاف‌پذیر است.

    دانش ساعت سازی

    درخشش یک ساعت‌ساز معمولاً با چند چیز سنجیده می‌شود، مانند تعداد عوارض* که می‌توانند در یک ساعت جا بگیرند. یکی دیگر از مواردی که تفاوت بسیار زیادی ایجاد می‌کند، مهارت است، مانند توجهی که آنها به جزئیات در ساخت آن می‌کنند و سطح کمال جزئیات و تکمیل صفحات و اجزای مختلف آن. همه چیز تکامل می یابد، و موارد زیر به شما کمک می کند تا تفاوت های بین آنها را تشخیص دهید.

    PATEK PHILIPPE چقدر خوب است؟

    Patek Philippe در طول تاریخ غنی خود، نوآوری‌های ساعتی چشمگیر بسیاری را معرفی کرده است و حتی به شهرت آرزومند “سازنده پیچیده‌ترین ساعت مچی” به افتخار تولد 175 این برند در چند سال پیش نسبت داده شده است. استاد بزرگ چیم). واضح است که این یک نسخه بسیار محدود است که برای یک موزه و کمتر برای مچ دست ساخته شده است.

    *«پیچیدگی» یک اصطلاح ساعت سازی برای یک ویژگی مکانیکی است که چیزی بیش از بیان اطلاعاتی مانند زمان یا روز ماه به شما می دهد. یک مثال خوب یک کرونوگراف است که یک تابع کرونومتر است. این ساعت‌ها معمولاً دارای چند دکمه فشاری اضافی در کنار بدنه هستند که برای شروع، توقف و تنظیم مجدد کرونومتر استفاده می‌شوند. چند مثال خوب دیگر می‌تواند یک Moonphase، Perpetual Calendar، Alarm، GMT/Dual-Time Zone باشد. در تصویر بالا یک ساعت Patek Philippe با دو پیچیدگی یک تقویم دائمی و یک کرنوگراف نشان داده شده است.

    پیچیده ترین ساعت مچی Patek Philippe، Patek Philippe Grandmaster Chime مرجع شماره 6300G دارای 20 پیچیدگی و بیش از 1500 جزء است. Vacheron Constantin’s (Les Cabinotiers Celestia Astronomical Grand Complication 3600) 23 عارضه دارد! این نوع از ساعت‌های فوق‌العاده رده بالا، نسخه ویژه یا نسخه بسیار محدود هستند. این‌ها معمولاً روی مچ دست دیده نمی‌شوند و اغلب قطعات موزه‌ای هستند تا مردم به نبوغ ساعت‌سازان چیره دستی که آنها را ساخته‌اند تعجب کنند.

    images_1694897894_650616e605644.jpg

    ساعت امگا چقدر خوب است؟

    ساعت‌های امگا نمی‌توانند از نظر ساعت‌هایی با ساعت‌های با ساعت‌های بالا با پیچیدگی‌های بالا مانند Patek Philippe 6300G که قبلاً ذکر شد، شمع نگه دارند. با این حال، این ساعت‌های پر ساعت معمولاً قطعات کلکسیونی هستند و لزوماً از انواع ساعت‌هایی نیستند که هر روز استفاده می‌شود.

    یکی از کارهایی که امگا از هر ساعت ساز دیگری از نظر مهارت و نوآوری در ساعت سازی بهتر انجام می دهد، رویکرد عملی تر و عملی تر به نوآوری ساعتی است. اینها انواع ساعت هایی هستند که می خواهید هر روز بپوشید. ساعتی که به طور تهاجمی با دشمن شماره 1 تمام ساعت های مکانیکی مبارزه می کند. EMF یا فرکانس های الکترومغناطیسی.

    اینها امواج مغناطیسی هستند که از بسیاری از چیزهایی که ما هر روز استفاده می کنیم، از جمله و نه محدود به لوازم الکترونیکی، وسایل، تلفن همراه، لوازم خانگی، تلویزیون، مانیتور کامپیوتر و غیره ساطع می شوند. اساساً همه چیز! مگر اینکه در جنگل های آمازون زندگی کنید، شما و ساعت مچی تان به احتمال زیاد در معرض آن ها هستید.

    بله، تماس با EMF ها اجتناب ناپذیر است و باعث خرابی یک کالیبر مکانیکی می شود. با این حال، امگا تا کنون پیشرفت بیشتری داشته است و راه‌های نوآورانه‌تری برای مبارزه با این فرکانس‌های مغناطیسی خطرناک توسعه داده است و نسبت به هر برند دیگری مقاومت EMF بهتری دارد. به طور خاص، با استفاده از یک ماده مقاوم در برابر مغناطیسی (و مقاوم در برابر ضربه)، سیلیکون در حرکات مکانیکی آنها.

    برچسب ها امگا ساعت

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *