×
×
جدیدترین‌‌ها

افشای وام ۶۱ میلیاردی پرسپولیس از یک بانک

  • کد نوشته: 77521
  • شهریور 17, 1402
  • بانک مرکزی از دریافت وام ۶۱ میلیارد تومانی باشگاه پرسپولیس از یک بانک در سه ماهه اول سال جاری خبر داده است که البته مشخص نیست این وام در چه مواردی توسط این باشگاه هزینه شده است.

    افشای وام ۶۱ میلیاردی پرسپولیس از یک بانک

    به گزارش نخست نیوز ،باشگاه پرسپولیس با وجود درآمدزایی خوبی که در چند سال اخیر داشته، به دلیل مشکلات مالی پرتعدادی که گریبانگیرش شده، ناچار به گرفتن وام و قرض از برخی افراد و بانک‌ها شده است.

    در تازه‌ترین اتفاق بانک مرکزی با انتشار آمارهای بانکی مربوط به فصل بهار ۱۴۰۲ نسبت به برخی معاملات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اجرایی که با در اختیار قراردادن مبلغ مورد انتظار بانک‌های عامل برای ارائه تسهیلات کلان به برخی شرکت‌های حقیقی و حقوقی شفاف سازی کرده است.

    آمار بانک مرکزی در بخش مرتبط با «تسهیلات و تعهدات پرداختی به دستگاه‌های اجرایی» نشان از یک اتفاق مالی بزرگ بانکی با اسم باشگاه پرسپولیس دارد.

    طبق اعلام رسمی بانک مرکزی دستگاه‌های اجرایی ۲۹ هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وام گرفته اند که در بین آنها یکی از بانک‌های عامل کشور در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ مبلغ ۶۱۷,۵۳۱,۸۹۰,۰۰۰ ریال معادل ۶۱ میلیارد و ۷۵۳ میلیون و ۱۸۹ هزار تومان به شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس وام تخصیص داده است که این مبلغ در چهار بازه زمانی مختلف در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار گرفته است.

    این مبلغ در حالی در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار گرفته است که رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان مدعی شده بود پرداختی اخیر ۱۰ درصدی به اعضای تیم بابت قراردادهای فصل جاری آنها را به واسطه برداشت ۳۵ میلیارد تومانی از درآمد حاصل از فروش سهام اولیه سهام باشگاه انجام داده است.

    تسهیلات فوق در حالی به باشگاه پرسپولیس داده شده که این باشگاه هنوز موفق به پرداخت پاداش قهرمانی‌های فصل گذشته به اعضای تیم نشده است اما هیچگونه اسنادی نیز نسبت به چگونگی هزینه کرد این مبلغ در سایت کدال نیز موجود نیست.

    منبع: مشرق

    برچسب ها بانک پرسپولیس وام

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *