×
×
جدیدترین‌‌ها

صنعا: آمریکا می‌خواهد در جزایر استراتژیک یمن مستقر شود

  • کد نوشته: 68687
  • خرداد 14, 1402
  • عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی از تلاش‌های آمریکا برای ایجاد جای پا برای خود در جزایر استراتژیک یمن و مستقر شدن در این جزایر پرده برداشت.

    صنعا: آمریکا می‌خواهد در جزایر استراتژیک یمن مستقر شود

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی و از رهبران جنبش انصارالله یمن در توییتی در این باره نوشت:‌ آمریکایی‌ها به ویژه پس از مشخص شدن نقشه‌های ائتلاف‌های جدید، جنگ روسیه و اوکراین و تحرکات اخیر چین، سعی می‌کنند در جزایر و مناطق استراتژیک یمن مستقر شوند.

    وی گفت: آمریکایی‌ها یک طرف اصلی در ائتلاف متجاوز هستند و نقش اصلی را در بحران یمن دارند. همچنین واشنگتن چشم انداز مشخصی برای کاشت بذر اختلافات و شکاف در میان بافت ملی یمن و تمامی میهن پرستان یمنی دارد.

    وی با محکوم کردن هرگونه نقض حاکمیت یمن و تن دادن به فشارهای آمریکایی و انگلیسی افزود: در تصمیم گیری و حاکمیت یمن با کسی سازش نخواهیم کرد و اگر در این زمینه سهل انگاری کنیم آن زمان آمریکایی‌ها و سعودی‌ها ما را خواهند پذیرفت.

    القحوم ادامه داد: امروز پس از هشت سال تجاوز، محال است آنچه را که آمریکا و انگلیس می‌خواهند بپذیریم و ما این مسئله را از همان ابتدا رد کرده بودیم.

    منبع : ایسنا isna.ir/xdNYRm

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *