×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:
با تمام امکانات در خدمت زائران حضرت رضا علیه السلام هستیم

  • کد نوشته: 63021
  • فروردین 9, 1402
  • مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری آموزش و پرورش خراسان رضوی با موضوع اسکان فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۲ با حضور حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاون استاندار خراسان رضوی و سیدجواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: بسیار خوشحال و مفتخر هستیم که امسال میزبان زائرین حضرت رضا(ع) بودیم و تا همین لحظه ۹۶ هزار و ۵۸۰ نفر در آموزش و پرورش اسکان داده شدند.
    با تمام امکانات در خدمت زائران حضرت رضا علیه السلام هستیم

    به گزارش خبرنگار نخست نیوز  : سید امیرشوشتری اظهارکرد: ۲۱ هزار و ۸۹۶ خانواده و ۲۲۷ هزار نفرشب در پایگاه‌های اسکان آموزش و پرورش استان بودند و در حال حاضر ۲۷درصد ظرفیت اسکان در مشهد و ۲۳ درصد در استان اشغال است؛ در شب عید نیز ظرفیت اسکان تکمیل شد؛همچنین ۴۰ هزار اسکان درنظر گرفته شده بود که در مشهد با حضور بیش از ۳۱ هزار و ۷۵۰ نفر زائر تکمیل شد.

    وی ادامه داد: در بازدیدهای سر زده از ستادهای اسکان فرهنگیان، شاهد رضایتمندی زائران بودیم. در شب عید نیز مجبور به استفاده از اسکان‌های اضطراری شدیم البته امیدواریم بتوانیم اسکان‌های اضطراری را نیز تجهیز کنیم تا امکانات خوبی در این اسکان‌ها فراهم شود.

    شوشتری خاطر نشان کرد: همه ظرفیت‌ها در حال بررسی است تا در سال های آینده باز هم افزایش ظرفبت داشته داشته باشیم، در این ایام ظرفیت ۶۹۰ نفره مراکز رفاهی استفاده شد. همه عوامل اجرایی ما در سراسر استان در ۳۶ پایگاه در حال فعالیت هستند و حدود ۳ هزار نفر از همکاران در تعطیلات و خصوصا شب عید در جهت بهره‌وری بیشتر زائران، همواره تلاش می‌کنند.

    وی اذعان داشت: ۳۱ درصد اسکان امسال ما زائرین غیرفرهنگیان بودند؛ البته در اولویت انتخاب، بیشترین میزبانی را از آذربایجان، اصفهان، خراسان رضوی، همدان و کرمان داشتیم.

    مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی اعلام کرد: هزینه اقامت در ستادهای اسکان آموزش و پرورش به طور متوسط شبی ۱۰۰هزار تومان است البته گروه بندی های مختلف وجود دارد که از ۲۰هزارتومان تا ۱۵۰ هزارتومان و برای کارمندان غیرفرهنگیان متفاوت است.

    وی تاکید کرد : در این ایام ۸۹۵ مدرسه در سراسر استان پایگاه اسکان شده اند به عبارتی بیش از ۶ هزار کلاس در مشهد و ۹هزار کلاس در استان. ماندگاری زائرین در مشهد نیز متوسط ۴ونیم روز است که قبلا ۳ونیم روز بوده و سقفی برای تعداد روزهای حضور زائران وجود ندارد.

    شوشتری افزود: در پایگاه های اطلاع رسانی و راهنمایی اسکان سطح شهر نیروهای آموزش و پرورش هم حضور دارند که زائران را به مدارس و پایگاه های اسکان راهنمایی می کنند.

    مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان تصریح کرد : شکایت قابل توجهی در این مدت از مدارس نداشتیم؛ درست است امکانات کم است اما سعی کردیم با تمام توان امکانات را فراهم کنیم.

    خبرنگار: سیده بهجت موسوی مقدم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *