×
×
جدیدترین‌‌ها

48 ساعت تاخیر در پرداخت مستمری بازنشستگان حسرت یک جو احترام

  • کد نوشته: 52026
  • آبان 5, 1401
  • کلمات به ناامیدی و تلخی کنار هم قرارگرفته است. ترجیح می‌دهم نخوانم برای شما فقط همین را می‌گویم که از بی‌نظمی پیش‌آمده و تاخیر در پرداختِ حقوق و مستمری‌ها ناراحت است.
    48 ساعت تاخیر در پرداخت مستمری بازنشستگان حسرت یک جو احترام

     

    ریحانه برومند- عبارت “خیلی” را هم می‌شود قبل از ناراحت گذاشت تا بخوانیم” خیلی ناراحت” است. حرف اوی تنها نیست. در گروه‌های بازنشستگان تامین اجتماعی اگر پست‌ها را بالا پایین کنیم، سهم این قبیل پیام‌ها کم نیست. دلیلش هم این است که فراوان‌اند موی سفید کرده‌هایی که طبق جدول اعلامی، صبح گوشی‌های خود را برای دریافت پیامک واریزی چک می‌کنند. اما در شهریورماه گذشته و مهرماه جاری، یک بی‌نظمی اعتماد سوز روی‌داده است. حقوق‌ها با تاخیر واریز می‌شود. همین هم باعث اضطراب بازنشستگان و خانواده‌هایشان می‌شود. به این اضافه کنید که برخی‌ها با اعتماد به سازمان تامین اجتماعی و نظام بانکی، چک هم کشیده‌اند. خدا می‌داند چه استرسی را تحمل باید بکنند. ضرب شدن استرس در اضطراب را اما در صدای پیرمرد محترمی می‌شنوم که تماس می‌گیرد و می‌پرسد شما از این قصه پرداخت‌ها اطلاع دارید؟ می‌گویم چی شده حاج‌آقا؟ می‌گوید، واریز نشده برای من. من مشکلی دارم؟ می‌گویم نه شما هیچ‌وقت مشکل نداشتید. مسوولان محترم، انگار یادشان رفته است جدولی را که اعلام کرده‌اند باید اجرایی کنند. نه صد در صد بلکه یک مقدار آرام می‌شود. می‌رود تا برای نماز مغرب و عشا آماده شود. التماس دعا می‌گویم با این خواهش اضافه که دعا بفرمایید مسوولان یک مقدار بیشتر حواسشان را جمع کنند! زنگ بعدی که درگوشی‌ام به صدا درمی‌آید، بازنشسته محترم دیگری است که قلم را کنار گذاشته و در خانه پدری را بازکرده تا در پروژه “بوم گردی” میزبان مردم باشد. می‌گوید: چه شد؟ این ماه هم به مشکل خوردیم! می‌گویم: مشکل از ما دور باد! می‌گوید در آغوش مشکلات نشسته‌ایم. دور نمی‌شود که! به شوخی برگزار می‌کنیم این شوخی تلخ آقایان مسوول را. سومی اما به پسرش قول داده است که حقوق می‌گیرم و در فلان روز، برایت گوشی می‌خرم اما آز فلان روز دو روز می‌گذرد و می‌ماند شرمندگی پدر و استرس پسر که نکند بابا، پول ندارد. نکند مشکل دارد. نکند حالش خوب نیست… بچه است و هزار فکر می‌کند. چهارمی هم می‌گوید از ما هم به تاخیر خورده اما این را تاکید دارد به گوش مسوولان برساند که چرا با یک خط، خبر، اطلاع نمی‌دهند و جمعی از پیرمردان و پیرزنان منتظر را از نگرانی درنمی‌آورند؟ خبرها را بالا پایین کرده‌ام و جز خبری که ایلنا روز یکشنبه ساعت   11:13:13 روی خروجی فرستاده است، چیزی نیافتم. آن خبر هم به نقل از بازنشستگان کارگری است که هم طرح موضوع کرده‌اند و هم در پیگیری‌های خود، با مراجعه به کانون‌ها خواستار پاسخگویی شده‌اند؛ همان‌ها گفته‌اند: احتمالا مشکلات جزیی بانکی دلیل این وقفه یک‌روزه است و تا ساعاتی دیگر پرداخت مستمری بازنشستگان آغاز می‌شود و بر اساس حروف الفبا ادامه می‌یابد. اما ساعاتی بعد به‌روز بعد تبدیل شد تا  با 48 ساعت تاخیر مستمری‌ها واریز شود. در این دو روز، برخی از بازنشستگان می‌گفتند از مسوولان پیگیری کنید. گفتم وقتی این‌همه آدم را قابل ندانسته‌اند با یک خبر یک‌خطی، تنویر امور کنند، آیا ما باید به سراغشان برویم؟ احترام، احترام می‌آورد. از بی‌توجهی هم جز بی‌توجهی برنمی‌خیزد

    رییس اداره روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی با اشاره به مشکلات تامین منابع مالی حقوق مستمر بگیران این اداره و ادعاهای مطرح‌شده توسط بازنشستگان مبنی بر وجود بی‌نظمی و تاخیر در پرداخت حقوق‌ها گفت : پرداخت مستمری تامین اجتماعی استان از طریق سازمان مرکزی انجام می‌شود .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *