×
×
جدیدترین‌‌ها

اخطاریه خدمات شهری شهرداری مشهد به خانه‌ها ، پل استاندارد احداث کنید!

  • کد نوشته: 44892
  • تیر 16, 1401
  • چند روزی است که از سوی اداره خدمات شهری شهرداری مشهد (منطقه یک) برای مجتمع‌های مسکونی و خانه‌های این محدوده و منطقه اخطاریه‌هایی صادر و ابلاغ‌شده است.
    اخطاریه خدمات شهری شهرداری مشهد به خانه‌ها ، پل استاندارد احداث کنید!

    نخست نیوز : در این اخطاریه‌ها اعلام‌شده: به دلیل اخلال در امور نظافتی و خدمات شهری باید نسبت به احداث پل استاندارد طبق عکس پیوست اقدام گردد در غیر این صورت شهرداری نسبت به جمع‌آوری و رفع آن راسا اقدام کرده و بهای خدمات آن به‌اضافه ۱۵ درصد جریمه در عوارض نوسازی اخذ و هرگونه خسارت متوجه جنابعالی خواهد بود.ضمن اینکه تخلف از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.
    این اخطاریه به بسیاری از منازل ابلاغ‌شده است ولی چند سوال در برابر این موضوع مطرح است.
    اول اینکه پل‌های ساخته‌شده در مقابل بسیاری از این منازل و مجتمع‌ها قدمتی ۲۰ ساله و ۵۰ ساله دارد و تاکنون طی این سال‌ها هیچ‌گاه شهرداری اقدام به چنین ابلاغی نکرده است.
    پل‌های فلزی، پل‌های سیمانی و حتی آلومینیومی زیادی در مقابل منازل ساخته‌شده و تاکنون مشکلی ایجاد نشده است. دوم اینکه بسیاری از این پل‌ها جدید بوده و مقابل مجتمع‌های نوساز ساخته‌شده و اهالی حالا باید دنبال استاندارد بودن آن باشند یعنی اینکه دوباره با هزینه گزاف اقدام به ساخت پل استاندارد کنند درحالی‌که شهرداری هنگام پایان کار می‌توانست در این مورد اقدام به اطلاع‌رسانی کند.اما نکته مهم‌تر از همه این است که بسیاری از اهالی معتقدند شهرداری که چنین اخطاریه‌ای داده است باید گفت که این پل‌ها در خارج از زیربنای مسکونی شهروندان ساخته‌شده و ساخت آن‌ها از وظایف شهرداری است.
    شهرداری که خیلی به اصول شهری و خدمات شهری معتقد است پس خودش باید نسبت به احداث پل‌های استاندارد یا ترمیم آن‌ها و یا بازسازی آن‌ها اقدام کند.
    آیا پل‌هایی که در سطح شهر ساخته استاندارد است که حالا به پل‌های مجتمع‌های مسکونی گیر داده است. هنوز بسیاری از پیاده‌روهای شهر مشهد به‌ویژه در همین معابر مسکونی و … غیراستاندارد است و تردد در آن‌ها همیشه با مشکلاتی روبه‌رو‌ست.
    نکته مهم دیگر این است که از فردا افرادی به‌عنوان پیمانکار شهرداری به منازل مراجعه خواهند کرد و گفت که ما این پل‌ها را برای شما می‌سازیم و هزینه‌اش را می‌گیریم تا شما راحت‌تر باشید و هزینه کمتری هم خواهید پرداخت!!
    آیا پشت این ابلاغیه ماجرای زدوبند پیمانکاری و سرکیسه کردم مردم وجود دارد یا خیر؟
    در مناطق پایین‌شهر که چنین پل‌هایی به دنبال یک بارندگی ساده بسیار دردسرساز می‌شوند، آیا اهالی توان ساخت پل استاندارد دارند؟ یا اینکه چنین اقدامی از سوی خدمات شهری فقط مختص مناطق برخوردار شهر مشهد است!؟ این شکل و کارکرد شهرداری نشان می‌دهد که همواره به‌جای ارایه تسهیلات به دنبال تنش و ناراحتی بین مردم است و چرا خود که جدول‌گذاری می‌کند ، نسبت به احداث پل‌های استاندارد در مقابل منازل هم اقدام نمی‌کند؟

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *