×
×
جدیدترین‌‌ها

ابوالغیط: کشورهای عربی برای مخالفت با عملیات روسیه تحت فشارهای غرب هستند

  • کد نوشته: 43656
  • خرداد 23, 1401
  • دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد که کشورهای عربی برای مخالفت با "عملیات نظامی ویژه" روسیه در اوکراین و تحریم آن با فشارهایی از سوی کشورهای غربی مواجه هستند.
    ابوالغیط: کشورهای عربی برای مخالفت با عملیات روسیه تحت فشارهای غرب هستند

    به گزارش نخست نیوز ، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در گفتگو با صدی البلد اظهار کرد: غرب پس از عبور میلیون‌ها پناهجو، به اشتباهات اقدامات خود در منطقه پی برد و در حال حاضر شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای بسیار حساس است.

    ابوالغیط گفت: کشورهای عربی برای مخالفت با موضعگیری روسیه و تحریم آن با فشارهایی از سوی جهان غرب مواجه هستند و همینطور دولت‌های غربی منافعی در منطقه دارند.

    دبیرکل اتحادیه عرب افزود: هند و همینطور برزیل، مکزیک و کشورهای آفریقایی سیاست‌های مستقلی دارند و برخی کشورها بر اساس منافع خود در منطقه، از تایید موضعگیری روسیه در قبال اوکراین امتناع کردند.

    او در ادامه گفت: کشورهای عربی با وجود فشارهایی که به آنها وارد می‌شود، هرگز ضعیف نخواهند شد و نشست وزرای خارجه مصر، عراق، الجزایر، امارات، عربستان و سودان برای بررسی چارچوبی است که عزم کشورهای عربی را منعکس می‌کند.

    همچنین ابوالغیط گفت: زمانی که قیمت غذا در جهان دو برابر می‌شود، جنگ باید متوقف شود و یک موضعگیری یکپارچه عربی و اقدامی جمعی درمورد بحران روسیه-اوکراین وجود دارد.

    دبیرکل اتحادیه عرب در پایان نیز گفت: امیدوارم دولت‌های عربی در حفظ امنیت ملی خود موفق عمل کنند، نباید اجازه دهیم این درگیری مسلحانه تاثیرات منفی برای ثبات منطقه داشته باشد.

    برچسب ها احمد ابوالغیط

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *