×
×

تقویت همکاری‌ها محور گفتگوی تلفنی بنت با ولیعهد بحرین

  • کد نوشته: 37966
  • فروردین 17, 1401
  • نخست وزیر اسرائیل سه‌شنبه در تماس تلفنی با ولیعهد بحرین، راه‌های تقویت همکاری‌ها در سطوح مختلف و همچنین آخرین تحولات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار داد.
    تقویت همکاری‌ها محور گفتگوی تلفنی بنت با ولیعهد بحرین

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از آناتولی، خبرگزاری رسمی بحرین، سه‌شنبه اعلام کرد که سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد این کشور تماسی تلفنی از نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل دریافت کرده است.

    براساس اعلام این خبرگزاری بنت در این تماس تلفنی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان،‌ مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک و همینطور راه‌های تقویت همکاری در تمامی سطوح میان اسرائیل و بحرین را مورد بحث و بررسی قرار داد.

    اسرائیل و بحرین در سال ۲۰۲۰ به دنبال توافق صلح موسوم به “ابراهیم”، با حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا،‌ روابط میان خود را عادی سازی کردند.

    از میان ۲۲ کشور عربی، تنها ۶ کشور از جمله؛‌ مصر، اردن، بحرین، امارات، سودان و مراکش روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرده‌اند.

    هفته گذشته، اسرائیل اعلام کرد که در حاشیه “اجلاس نقب” که با حضور ۴ وزیر خارجه عرب و وزرای خارجه اسرائیل و آمریکا برگزار شد، توافقی برای گسترش همکاری‌ها با پادشاهی بحرین امضا کرده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *