×
×
جدیدترین‌‌ها

حمیدرضا ترقی
نامه ی سرگشاده ی رئیس خانه احزاب ودبیرحزب موتلفه اسلامی خراسان

  • کد نوشته: 37534
  • فروردین 11, 1401
  • نظر به اینکه دیدار اقشار سیاسی و اجتماعی با ریاست جمهوری در مشهد از برنامه ی ایشان حذف گردید؛ لذا مطالبی که قرار بود درحضور ایشان ارائه شود را بصورت سرگشاده تقدیم مطبوعات میکنم تا انشاء الله بدست ایشان برسد .
    نامه ی سرگشاده ی رئیس خانه احزاب ودبیرحزب موتلفه اسلامی خراسان

    نخست نیوز :

    بسم الله الرحمن الرحیم
    نظر به اینکه دیدار اقشار سیاسی و اجتماعی با ریاست جمهوری در مشهد از برنامه ی ایشان حذف گردید؛ لذا مطالبی که قرار بود درحضور ایشان ارائه شود را بصورت سرگشاده تقدیم مطبوعات میکنم تا انشاء الله بدست ایشان برسد .
    ریاست محترم جمهوری عزیز حضرت آیه الله رئیسی
    سلام علیکم
    ابتدا اعیاد شعبانیه و بهار مهدوی وآغاز قرن به ثمر نشستن انقلاب و تمدن نوین اسلامی و چهل و سومین سالروز استقرارنظام جمهوری اسلامی را که امروز ریشه آن به عمق جهان اسلام و ملتهای غربی وشرقی نفوذ وشاخ وبرگهای آن جبهه مقاومت را ازفلسطین ولبنان ویمن وبحرین وکشمیر تا نیجریه وقلب آفریقا وحتی آمریکای لاتین پدید ورشد اقتدار روز افزون آن به برکت مدیریت و رهبری خردمندانه امامین انقلاب اعجاب کنش گران عرصه سیاست را برانگیخته وقدرتهای جهانی ای راکه ابتدا با آن سرجنگ گذاشتند ؛ امروز به التماس وهمکاریهای دراز مدت و استراتژیک و پذیرش هژمونی خود واداشته ؛ به شما و همه حضار و مردم مقاوم ایران تبریک گفته و مقدم تان را به خطه پیشگامان مبارزه و جهاد و شهادت واندیشه ورزان عرصه علم و فقه و سیاست ؛ پایتخت معنوی جهان اسلام و شهرمقام معظم رهبری ویارانش ؛مطهریها و هاشمی نژادها وکامیاب ها وطبسی ها و حکیمی ها وسرداران جوان و رشید؛ برونسی هاوشوشتریها وصیادها و کلاهدوزها وکاوه ها وساجدیها ورضویها یعنی مشهد مقدس خودتان گرامی داشته و از اینکه این دیدار و فرصت را برای نیروهای سیاسی اجتماعی فعال دراین استان فراهم فرمودید تشکر میکنم .
    ابتدا ضمن خدا قوت به جنابعالی و هیئت دولت محترم وهمه خدمتگزاران صدیق به مردم که در طی این مدت کوتاه با انبوهی از مشکلات و چالشها ی داخلی و خارجی دست و پنجه نرم کردید وکشور را از بحران کرونا و رکود کسب و کار وتولید عبور دادید؛باید ازاینکه به سیاست خارجی عزت و اقتدار بخشیدیدودرحال خشکاندن ریشه های فساد و رانتخواری ومافیاهای اقتصادی در دولت و شرکتهای وابسته و دیگر بخشهای جامعه هستید ؛ وگامهای مهمی نسبت به تامین کالاهای اساسی و افزایش ذخایر استراتژیک کشور برداشته و توفیقات عظیمی در خنثی سازی تحریمهای دشمن برداشته اید به سهم خودمان تشکر و قدر دانی می نماییم .
    اما خود بهتر میدانید که به تعبیر رهبر معظم انقلاب ؛ مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم ؛ بویژه گرانی مواد غذایی و دارویی و پوشاک ومسکن مانند حجابی ضخیم مانع دیده شدن خدمات و تلاشهای
    حقیقتا ارزشمند ومهم انقلاب اسلامی ودولت شما شده است .واگر چه حضور مستمرتان در بین مردم و استانها فاصله ی گذشته مردم و دولت را بسیار کاهش داده وموجب امیدواری مردم به آینده شده است ؛ولی هنوز سنگینی بار معیشت برحقوق بگیران و مستمری بگیران و کسبه جزء واقشار متوسط به پایین و عدم تغییر مدیران وکارگزاران میانی ؛ که بانی وضع موجود وبی اعتقاد به رویکردهای دولت شما هستند ؛ نتوانسته مردم را از حالت تمایل به مدافع وهمدل با دولت تبدیل کند .
    دولت جنابعالی به دولت انقلابی معروف شده ونیروهای انقلاب درصف مقدم تلاش مردم برای روی کار آوردن دولت شما بوده اند .بی شک اهداف و تغییر رویکردهای دولت انقلابی با کارگزاران غیر انقلابی تحقق پیدا نمیکند و ما وجود این نوع نیروها در بدنه دولت را عامل نابسامانی ها و ناکارآمدی هاوناراضی تراشی ها ومشکلات اقتصادی و اجتماعی بجای مانده از قبل میدانیم .
    بازخوانی سخنان رهبر معظم انقلاب درمراسم تنفیذ ریاست جمهوری جنابعالی را لازم میدانیم که فرمودند :
    این را بدانید. نظام جمهوری اسلامی و کشور عزیز ما یک نظام پرظرفیّت و پرامکان و پراستعداد است؛ این استعدادها را باید دانه‌دانه شناخت و از آنها بهره‌برداری کرد. شما با تکیه‌ی بر هویّت انقلابی -این نکته‌ی بسیار مهمّی است- با کار جهادی، با حمایت مردمی، با انبوه سرمایه‌های مادّی و معنوی که امروز در اختیار شما است، میتوانید کشور را پیش ببرید
    قدر نیروهای انقلابی و پُرانگیزه را هم بدانید؛ من به همه‌ی مسئولین سفارش میکنم. نیروهای مؤمن، پُرانگیزه و انقلابی، کسانی هستند که در مشکلات، کشور را حفظ میکنند، دفاع میکنند، سینه سپر میکنند؛ قدر اینها را بدانیم.
    حضور در میان مردم – نبایدشما را از ارتباط با نخبگان غافل کند. ارتباط با نخبگان ؛ تبادل نظر با نخبگان، و استفاده‌ی از نظر نخبگان هم در جای خود یک حرکت بسیار لازم و مفید است
    دولت باید مظهر وفاق باشد. بعضی از این تغایرهای موهومی را که در بین مردم وجود دارد، بایستی با نگاه وفاق‌آمیز و نگاه ملاطفت به عموم مردم این توهّمات را تضعیف کرد. حالا ممکن است این نگاه‌ها، این اختلاف نظرها بکلّی از بین نرود لکن بایستی از تأثیرگذاری آنها در حرکت جامعه جلوگیری کرد.
    درخواست ما بعنوان احزاب و تشکلهای انقلابی اینست که دولت برای تحقق این توصیه های رهبری برنامه ریزی کند ؛ امروز ما شاهدیم که بسیاری از این نیروهای انقلابی و نخبه گان ؛بلا استفاده مانده ودستگاههای اجرائی از توانمندی وکارآمدی آنها بی بهره وهمچنان در مظلومیت بسر می برند وعواملی مانع تزریق این نیروها به بدنه دولت انقلابی اند؛ ما آماده ایم در این رابطه به دولت مشورت بدهیم .
    جناب آقای رئیس جمهور
    • مشهد الرضا ع قلب تبنده جهان تشیع وبالاترین شهر زائرپذیر درجهان اسلام است ؛اما به لحاظ امکانات رفاهی زائرین متاسفانه مورد بی مهری و کم توجهی دولتهای نوعا غیر انقلابی و لیبرال گذشته بوده وحتی بعضا سیاستهای مسکن و شهر سازی درجهت مخالف هویت دینی و مذهبی و سکولاریزه کردن معماری وشهر سازی آن اتخاذ میشده است انتظار داریم ؛ شاهد تغییر رویکرد عملی دولت انقلابی شما دراین زمینه باشیم.
    • مردم ؛مشهد را با مکه و مدینه ای مقایسه میکنند که چندین وزیردولت سعودی در هیئات امنای حرمین شریفین هستند وروزانه صدها بشکه نفت عربستان صرف توسعه حرمین میشود .درحالی که اینجا همیشه دولتها به امام رضا بدهکار بوده اند .تغییر رویکرد دولت انقلابی شما نسبت به منابع مالی طرحهای ملی واولویت داراین شهر مانند شهر فرودگاهی – مترو ؛ راه آهن برقی سریع السیر حرم تا حرم و راه آهن شمال به گرگان وافزایش باندهای ورودی به مشهد ؛مطالبه بحق مردم است
    • ورود جنابعالی به عرصه رقابت انتخاباتی درسال گذشته محور وحدت بین نیروهای انقلاب و دلسوز به نظام اسلامی با سلایق گوناگون شد ؛ نیروهای انقلاب در خراسان تاکنون سعی کرده اند مانع انتقال اختلافات درون گروهی نیروهای انقلاب ازمرکز به استان شوند وبا انسجامی کم نظیر همگی در حمایت از جنابعالی تلاش کردند
    درخواست ما از جنابعالی که از موسسین شورای ا ئتلاف نیروهای انقلاب هستید اینست که این وفاق را در مرکزپیگیری واز تغایر ها بکاهید تا جریان انقلاب بتواند کارآمدی خود را درعرصه سیاسی بیشتر به اثبات رساند.
    • احزاب و گروههای سیاسی که قانونا مجاز به فعالیتهای سیاسی هستند تاکنون در دولتهای گذشته به علت ضعف قانون و نقص کارکردی خودشان نتوانسته اند چرخ دنده مناسبی برای مردم سالاری دینی باشند ولذا فعالیت سیاسی درکشور دچار آشفتگی و بهم ریختگی شده ونه تنها تجمعات اعتراضی فاقد شناسنامه افزایش یافته بلکه میدان داری سیاسی از دست احزاب شناسنا مه دار خارج وهزینه تحزب بالا رفته و مشارکت سیاسی مردم و کادر سازی برای اداره کشور و جامعه پذیری سیاسی نسل جوان را دچار اختلال کرده است .
    • اگر به رشد فرهنگ سیاسی ؛ وفاق نخبه گان ؛ مدیریت منازعات سیاسی و قومی و مذهبی ؛ و کنترل ومهار فساد؛ و افزایش سرمایه اجتماعی نظام ؛ تقویت روحیه و کار جمعی و مبارزه با فرد گرائی ؛ افزایش مشارکت سیاسی مردم ؛ نظام مند شدن نظارت همگانی ، کادرسازی برای انقلاب معتقدید که هستید احزاب وتشکلهای سیاسی موجه و قانونمدار وحتی منتقد منصف را حمایت و پشنیبانی کنید
    • درپایان لازم است از زحمات مسئولان و مدیران استان بویژه نماینده معزز ولی فقیه واستاندار و فرماندار محترم مشهد ودیگر مدیران که درایام نوروز بطور شبانه روزی برای رفاه زائرین ومیزبانی از انان تلاش کردند وبا برخورد قاطع با متخلفین و سودا گران درقشرهای مختلف مانع تلخ شدن سفر برکام زائرین شدند تشکر و خواستار رفع ناهماهنگی های دستگاههای اجرائی با تفویض اختیاربیشتر به مدیریت استان هستیم .

    والسلام علیکم و رحمه الله.حمیدرضا ترقی ؛رئیس خانه احزاب ودبیرحزب موتلفه اسلامی خراسان

    برچسب ها حمیدرضا ترقی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *