×
×
جدیدترین‌‌ها

فلسطین:
اظهارات گانتش درباره کشور فلسطین نقض قوانین بین‌المللی است

  • کد نوشته: 34233
  • اسفند 4, 1400
  • وزارت خارجه فلسطین اظهارات تکراری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را که مدعی شده بود، "کشور فلسطینی وجود نخواهد داشت" محکوم کرد.
    اظهارات گانتش درباره کشور فلسطین نقض قوانین بین‌المللی است

    به گزارش نخست نیوز ، احمد الدیک، مشاور سیاسی ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در اولین واکنش به اظهارات بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شده بود، “هرگز فلسطینی‌ها در آینده کشور کاملی نخواهند داشت و تنها یک رژیم و دولت خواهد بود، به روزنامه عربی۲۱ گفت: وزیر جنگ اسرائیل با این اظهارنظر مساله جدیدی را مطرح نکرده، ما او را از موضعگیری‌های سیاسی ائتلاف حاکم در کابینه اسرائیل به ریاست نفتالی بنت (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه‌های گروه‌ها در این ائتلاف به خوبی می‌شناسیم.

    مشاور سیاسی وزیر خارجه فلسطین اظهار کرد: بنت صراحتا گفت، هیچ مذاکرات سیاسی با فلسطینی‌ها وجود ندارد و هرگز وجود نخواهد داشت و آنها هرگز کشوری نخواهند داشت و این علیه اصل راه‌حل دو کشوری است.

    او در ادامه گفت: از یک زاویه دیگر ما انعکاس اظهارات گانتس را در استمرار الحاق آهسته کرانه باختری اشغالی و الحاق و یهودی‌سازی قدس و تغییر نشانه‌های آن و جداسازی کاملش از مناطق فلسطینی و الحاق آن به اراضی اشغالی و نیز عملیات کوچاندن اجباری و پاکسازی نژادی و تلاش برای از بین بردن هر شکلی از هویت فلسطین در تمامی مناطق “ج” که بیشتر مساحت کرانه باختری اشغالی را شامل می‌شود، مشاهده می‌کنیم.

    این سفیر فلسطینی تاکید کرد: ائتلاف حاکم در اسرائیل فراتر از آنچه گانتس گفته بود، پیش می‌رود و به نابودی هر تشکل فلسطینی و نه فقط کشور فلسطین ادامه می‌دهد و آن را با یک رژیم منفور آپارتاید جایگزین می‌کند و این نشان می‌دهد که دولت اسرائیل ضد صلح است و هیچ حمایت و یا تلاشی برای احیای روند صلح در برنامه ائتلاف حاکم وجود ندارد و این نشان می‌دهدهیچ شریک صلحی در اسرائیل وجود ندارد.

    او در ادامه گفت: آنچه گانتس بیان کرد، نقض آشکار قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی است و این موضعگیری‌های اسرائیل ابتدا توسط دولت آمریکا ترسیم شد که ظاهرا می‌گوید با راه‌حل دوکشوری موافق است و همزمان بر این نکته تاکید دارد که این راه‌حل هر روز با اقدامات نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشین‌ها تضعیف می‌شود.

    او در ادامه گفت: دولت آمریکا می‌گوید حامی حقوق برابر فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است اما سوال این است با توجه به اظهارات چهره‌های اصلی ائتلاف حاکم و در سایه اقداماتی که انجام می‌دهند، این حقوق کجا هستند؟

    مشاور سیاسی وزیر خارجه فلسطین درباره بیان این اظهارات کمی پس از دیدار گانتس با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این تقسیم آشکار نقش‌ها میان ارکان ائتلاف حاکم در اسرائیل است و رهبری فلسطین این را به خوبی می‌داند و  ملت فلسطین نیز از آن آگاه هستند.

    این مسؤول فلسطین افزود: گانتش و یائیر لاپید (وزیر خارجه رژیم صهیونیستی) تلاش می‌کنند نقش هویج (مشوق) و بنت نقش چماق (تنبیه‌گر) را ایفا کنند و در نهایت آنچه در جریان است نابودی برنامه‌ریزی‌شده فرصت اجرای راه‌حل دوکشوری و تلاش‌های اسرائیل برای از بین بردن هر فرصتی جهت تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی است.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *