×
×
جدیدترین‌‌ها

روسیه:
از تلاشهای ترکیه برای واداشتن اوکراین به اجرای تعهداتش استقبال می‌کنیم

  • کد نوشته: 33548
  • بهمن 26, 1400
  • سفیر روسیه در ترکیه در مصاحبه‌ای با روزنامه "ترکیه" تایید کرد که مسکو از تلاش‌های آنکارا برای تشویق کی‌یف به اجرای تعهداتش تحت توافقنامه مینسک استقبال می‌کند.
    از تلاشهای ترکیه برای واداشتن اوکراین به اجرای تعهداتش استقبال می‌کنیم

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری تاس، آلکسی یروخوف، سفیر روسیه در ترکیه بیان داشت: ما معتقدیم که اختلافات کلیدی بین روسیه و اوکراین ناشی از عدم اجرای توافقات مینسک توسط کی‌یف است. اگر شرکای ترکیه‌ای ما بتوانند بر اوکراینی‌ها تأثیر بگذارند و آنها را به سمت اجرای تعهدات خود سوق دهند، این چیزی است که فقط با استقبال مواجه می‌شود. ما برای تصمیم شرکای ترکیه‌ای خود به منظور دست زدن به تلاشهایی برای کاستن از تنش در این وضعیت اعتبار قائل هستیم.

    این دیپلمات روسی در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر درباره اختلافات میان ناتو و اتحادیه اروپا بر سر اوکراین متذکر شد: احتمالا چنین اختلافی وجود دارد و اختلافات آنها نه فقط بر سر اوکراین بلکه همچنین بر سر موضوع کلیت امنیت بین‌الملل است.

    وی افزود: هماهنگ کردن رویکردها با ۳۰ شریک کاری دشوار است هر چند فکر نمی‌کنم که تمرکز من روی این موضوع مناسب باشد. بهتر است از ناتو و اتحادیه اروپا در این مورد سوال بپرسید، اگرچه آنها احتمالاً بیشتر دنبال این باشند که حرف از “تجاوزگری”، “تهدید” و دیگر ادعاها درباره روسیه بزنند.

    غرب و کی‌یف اخیراً ادعاهایی را درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین تکرار کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این ادعاها را “پوچ و بی‌اساس” خوانده و ترفندی برای تشدید تنش‌ها دانسته و تاکید داشته که روسیه هیچ‌ طرفی را تهدید نمی‌کند. با این حال، پسکوف احتمال وقوع تحریکاتی با هدف توجیه چنین ادعاهایی را رد نکرد و هشدار داد که تلاش برای استفاده از نیروی نظامی برای حل بحران در جنوب شرقی اوکراین عواقب جدی خواهد داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *