×
×
جدیدترین‌‌ها

ازسرگیری پروازهای سازمان ملل به فرودگاه صنعا

  • کد نوشته: 28891
  • دی 7, 1400
  • یک رسانه وابسته به جنبش انصارالله یمن از راه اندازی مجدد و موقت پروازهای سازمان ملل به فرودگاه بین‌المللی صنعا خبر داد.
    ازسرگیری پروازهای سازمان ملل به فرودگاه صنعا

    به گزارش نخست نیوز ، خبرگزاری سبأ یمن به نقل از سازمان هواپیمایی مدنی جنبش انصارالله اعلام کرد که پروازهای سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی به فرودگاه صنعا از دوشنبه به صورت موقت از سر گرفته شده است.

    مقامات یمن هفته گذشته اعلام کردند که به دلیل بمباران فرودگاه صنعا توسط ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی، تاسیسات هوانوردی غیرنظامی و هواشناسی این فرودگاه از بین رفته و به همین دلیل فرودگاه بر روی پروازهای نهادهای سازمان ملل بسته شده است.

    شامگاه دوشنبه گذشته جنگنده‌های متجاوز عربستان با حملات پی درپی تاسیسات غیر نظامی فرودگاه بین‌المللی صنعا را هدف قرار دادند و موجب شد تا این فرودگاه از آمادگی برای ارائه خدمات بشردوستانه به یمنی‌ها خارج شود

    عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

    نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *