×
×
جدیدترین‌‌ها

شیخ قبلان:
شیعیان لبنان به خاطر مشکلات اقتصادی مقاومت را رها نمی‌کنند

  • کد نوشته: 28597
  • دی 4, 1400
  • مفتی جعفری لبنان گفت آمریکا گمان می‌کند، مردم لبنان به خاطر مشکلات اقتصادی مقاومت را رها خواهند کرد، اما در توهم به سر می‌برد.
    شیعیان لبنان به خاطر مشکلات اقتصادی مقاومت را رها نمی‌کنند

    به گزارش نخست نیوز ، شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری لبنان در خطبه‌های نماز جمعه گفت که آمریکا تلاش دارد با تحریم مردم لبنان به خصوص شیعیان را از مقاومت دور کنند، اما این اتفاق فقط توهم است.

    به نوشته وبگاه النشره، او با اشاره به پرونده انفجار بیروت و تلاش «طارق البیطار» قاضی این پرونده برای محکوم کردن گروههای مقاومت، گفت که بیطار دادگاه را به بازار تبدیل کرده و بحران فعلی سیاسی است و نه قضایی.

    شیخ قبلان که در مسجد امام حسین (ع) در منطقه «برج البراجنه» در جنوب بیروت سخن می‌گفت، تأکید کرد که مصالحه سیاسی نیاز به رهبرانی دارد که تابع نبوده و از کسی نترسند و منافع شخصی خود را محور قرار ندهند.

    مفتی جعفری لبنان سپس گفت که برخی رسانه‌ها نیز وابسته بوده و صرفا به دلار فکر می‌کنند و بدترین خیانت را در حق مردم و کشور در پیش گرفته‌اند.

    او سپس به تحریم‌های آمریکا علیه لبنان اشاره کرد و گفت: «آگر آمریکا گمان می‌کند که با تحت فشار قرار دادن بیشتر لبنان، مقاومت از بین می‌برد، در توهم به سر می‌برد و اگر گمان می‌کند که در تنگا قرار دادن لبنان و گرسنگی دادن مردمش، موضع شیعیان لبنان در برابر گروههای مقاومت تغییر خواهد کرد، این یک توهم است.»

    شیخ قبلان تأکید کرد که شیعیان لبنان پیش از این حرف خود را زده و از این پس نیز بر همان موضع هستند و در هر عرصه‌ای حضور دارند و در هر روستا و شهر و محله‌ای مقاومت را تنها گزینه خود می‌دانند و باور دارند که وجود حزب‌الله و جنبش امل برای حفظ لبنان ضروری است.

    او در بخش دیگری از سخنان خود با خطاب قرار دادن مسیحیان و تبریک پیشاپیش میلاد حضرت عیسی (ع) از آن‌ها خواست تا هرچه می‌توانند از خباثت آمریکا دوری کنند و تأکید کرد که تمامی مصائب و مشکلات تاریخی لبنان از جانب آمریکا و ایادی آمریکا است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *