×
×
جدیدترین‌‌ها

کاخ سفید فهرستی از هکرهای روسی را به کرملین تحویل داد

  • کد نوشته: 23415
  • آبان 11, 1400
  • به گزارش نیویورک تایمز، کاخ سفید اخیرا فهرستی از هکرهای روسی را که نهادهای آمریکایی را مورد هدف قرار داده‌اند به کرملین تحویل داده است تا ببیند آیا موضع پوتین درخصوص برخورد با آن‌ها جدی است یا خیر.
    کاخ سفید فهرستی از هکرهای روسی را به کرملین تحویل داد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از بیزینس اینسایدر، در ۱۸ ماه اخیر، برخی از گروه‌های روسی داده‌ها و اطلاعات تعدادی از نهادهای دولتی آمریکا و هزاران شرکت‌های تجاری آمریکا را هک کرده‌اند.

    این در حالی است که کاخ کرملین چنین ادعایی را رد کرده است و در ماه ژوئیه ولادیمر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفت که روسیه اقدامات لازم را برای سرکوب هکرهایی که نهادهای آمریکایی را مورد هدف قرار داده‌اند، انجام خواهد داد.

    و اکنون آمریکا امیدوار است که روسیه به وعده‌هایش در این زمینه عمل کند.

    در هفته‌های اخیر، آنا نوبرگر، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور سایبری جلسات مجازی متعددی را با همتای روسی خود در کرملین برگزار کرده است.

    در طول یکی از جلسات که چند هفته پیش برگزار شد، آمریکا فهرستی از اسامی هکرها را که نهادهای آمریکایی را مورد هدف قرار داده‌اند، به کرملین تحویل داد.

    این در حالی است که نیویورک تایمز اسامی موجود در لیست را اعلام نکرده است و کاخ سفید نیز هیچ اظهار نظر فوری درخصوص این قضیه به اینسایدر نداشته است.

    یکی از مقامات آمریکا به نیویورک تایمز گفت که آمریکا اکنون منتظر است تا ببیند که آیا روسیه هکرهای این لیست را دستگیر خواهد کرد یا خیر و این اقدام به ما نشان خواهد داد که آیا موضع پوتین در قبال حمله هکرها به نهادهای آمریکایی جدی است یا خیر.

    در ماه آوریل، کاخ سفید، آژانس جاسوسی روسیه را به دست داشتن در هک “سولار ویندز” متهم کرد.

    سپس آمریکا ۱۰ دیپلمات روسی را اخراج و ۳۲ نهاد مرتبط با شبکه‌های هک را تحریم کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *