×
×
جدیدترین‌‌ها

عین‌اللهی:
از ۱۵ مهر دانشگاه‌ها باید دایر شود

  • کد نوشته: 19015
  • شهریور 16, 1400
  • به گزارش نخست نیوز ، به گفته وزیر بهداشت ، از ۱۵ مهرماه کلاس‌های دانشگاه‌ها باید دایر شود و اساتید باید در دانشگاه‌ها حاضر شوند. تقریباً بخش عمده واکسیناسیون اساتید انجام شده و از امروز واکسیناسیون دانشجویان نیز در کشور آغاز شده و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم. دانشجویان بر اساس قرنطینه هوشمند، اگر […]

    از ۱۵ مهر دانشگاه‌ها باید دایر شود

    به گزارش نخست نیوز ، به گفته وزیر بهداشت ، از ۱۵ مهرماه کلاس‌های دانشگاه‌ها باید دایر شود و اساتید باید در دانشگاه‌ها حاضر شوند.
    تقریباً بخش عمده واکسیناسیون اساتید انجام شده و از امروز واکسیناسیون دانشجویان نیز در کشور آغاز شده و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.
    دانشجویان بر اساس قرنطینه هوشمند، اگر بخواهند به صورت حضوری در کلاس‌های دانشگاه‌ها ، حضور داشته باشند باید کارت واکسن داشته باشند.

    سخنی در باب اظهارات وزیر محترمبهداشت خطاب به ایشان:

    جناب آقای دکتر عین اللهی
    سلام و علیکم
    ♦️با توجه به اهمیت مسئله یک راست می روم سر اصل مطلب، این که حضرتعالی دغدغه مهار این غول بی شاخ و دم یعنی کرونا را دارید قطعاً امری ثواب است ولی برادر گرانقدر هر کاری راهی دارد و هر فعالیتی باید از مسیر خود انجام شود.
    ♦️در همین باب مطالبی را خدمتتان عرض می کنم و امیدوارم از این پس در اظهار نظرهای خود تامل بیشتری بفرمایید.
    ♦️جناب آقای دکتر، شما در اولین روزهای کاری خود از وزیر پیشین به گونه‌ای تمجید نمودید که اگر کسی ایشان را نمی شناخت قطعاً شمایل یک قدیس در ذهنش متبادر می شود ، من فعلا از این موضوع می گذرم چون مسئله‌ای مهم تر را می خواهم به شما به عنوان یک مدرس دانشگاه و همچنین یک دانشجو متذکر شوم.
    1-نمی‌دانم که آیا بر اثر عارضه این بیماری منحوس عزیزی را در خانواده از دست داده اید یا نه، نمی‌دانم که آیا فرزند دانشجوی دارید یا نه، ولی این را می دانم که در ۸ سال گذشته من و مردم این کشور چوب شعارهای پوچ و توخالی را زیاد خورده ایم و دیگر صندوقچه دریافت شعارمان پر شده و جا دارد!
    جناب آقای دکتر قطعاً بر این موضوع اشراف دارید که کشور وزیری با عنوان وزیر علوم و تحقیقات و فناوری به نام جناب آقای دکتر زلفی گل دارد که یکی از مسئولیت هایشان در این جیگاه رتق و فتق امور دانشگاه و دانشجویان است ،البته درست است که شما در موضوع مقابله با کرونا مسوولیت دارید ولی قرار نیست با شعار واقعیات را لاپوشانی کنید و هیچکس هیچ چیزی نگوید.
    2- این موضوع که اساتید واکسن زده اند و دانشجویان هم واکسن بزنند و دانشگاه ها باید باز شود را خود شما هم می‌دانید که بیانی نادرست است زیرا اگر واکسن از بیماری کرونا و انتشار آن پیشگیری می کند نباید برای شرکت‌کنندگان در هیئت های مذهبی مساجد و اماکن عمومی که واکسن زده اند محدودیتی ایجاد کرد، احتمالاً می دانید که تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه ها به خصوص در مقاطع ارشد و دکترا در شهرهای مختلف و به دور از شهر محل سکونت خود تحصیل می‌کنند و خدای نکرده اگر دانشجویی گرفتار کرونا باشد هزینه انتقال ، گسترش و تبعات آن بسیار بالا و بعضا غیر قابل جبران خواهد بود.
    3- درست است که بنده در مقام مدرس دانشگاه و همچنین در جایگاه دانشجوی مقطع دکترا با سختی‌های زیادی در امر تدریس و تحصیل به صورت مجازی مواجه هستم ولی محافظت از جان یک فرد به همه سختیهایی که من و سایر اساتید و دانشجویان متحمل می شویم می ارزد.
    4- اینکه شما از این روش می خواهید میزان افراد واکسینه شده را افزایش دهید بحثی دیگر است ولی این واقعیت را بهتر از من می دانید که بالاترین مصونیت واکسن های کرونا زیر ۹۰ درصد است و نمی دانم با کدام منطق شما به خود اجازه ریسک و اعلام حضور اساتید و دانشجویان در سر کلاسها را می دهید؟
    5- شما قطعا از بنده شیوه های مختلف انتقال و گسترش کویید ۱۹ را بهتر می دانید و اینکه متاسفانه هنوز تعدادی از هم وطنان از ماسک(به هر دلیلی)استفاده نمی کنند ، پس چطور با اظهار نظری شعار گونه میخواهید چندین میلیون نفر را به مسلخ ببرید؟
    6- جناب آقای دکتر ، بهتر نیست به جای تهدید مردم و اظهارات شعارگونه در خصوص زدن واکسن با استفاده از ظرفیتهای متنوع و متعدد رسانه ای و فرهنگی به دنبال فرهنگسازی باشید.
    7- در پایان عرض می کنم، کشور ایران اسلامی اتاق تشریح نیست و شما با بیش از ۸۰ میلیون انسان که در دولت گذشته خاطرشان بسیار مکدر شده و ناامید هستند مواجهید.
    والعاقبه للمتقین
    -ماهان صفایی ثانی
    مدرس دانشگاه و دانشجوی دکترای تخصصی علوم ارتباطات اجتماعی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *