×
×
جدیدترین‌‌ها

گفت‌وگوی نخست با یک پزشک فداکار
پزشکی، عشق و ایثار است

  • کد نوشته: 17942
  • شهریور 4, 1400
  • نخست نیوز – مجید خروشی– پزشکی حرفه نیست بلکه عشق به خدمت، ایثار، فداکاری و دلدادگی به جامعه بشری است، و این روزها تاثیر آن بر جامعه بسیار مشهود است.از زمانی که شیوع ویروس کرونا را شاهد بودیم بیش از 800 پزشک و پرستار جان خود را در کشور فدای سلامت شهروندان کرده‌اند و این […]

    پزشکی، عشق و ایثار است

    نخست نیوزمجید خروشی– پزشکی حرفه نیست بلکه عشق به خدمت، ایثار، فداکاری و دلدادگی به جامعه بشری است، و این روزها تاثیر آن بر جامعه بسیار مشهود است.از زمانی که شیوع ویروس کرونا را شاهد بودیم بیش از 800 پزشک و پرستار جان خود را در کشور فدای سلامت شهروندان کرده‌اند و این خود نشانه ایثار و فداکاری در جبهه سلامت است .
    به مناسبت فرارسیدن اول شهریورماه که در ایران مصادف با روز پزشک است و همچنین به‌پاس زادروز، تالیفات و خدمات ارزنده بوعلی سینا، پزشک نام‌آور ایرانی با یکی از پزشکان متواضع و فروتن شهرمان که برای مداوای بیماران شهر به شهر و دیار به دیار سفرکرده و هم‌اکنون به‌عنوان خادم افتخاری بارگاه منور حضرت رضا(ع) به زائران و مجاوران بارگاهش خدمت می‌کند. به گفت‌وگو نشستیم.
    دکتر سید کاظم موسوی زاده پزشک عمومی ۵۹سال سن متولد نیشابور با ۲۵سال سابقه طبابت وحضور در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی از قبیل زلزله بم و پاکستان و مناطق محروم آذربایجان شرقی گرفته تا بستان و بیرجند ومناطق اطراف مشهد است.
    وی درباره نحوه برخورد یک پزشک در برابر بیماران ابتلا به کرونا می‌گوید:در ارتباط بابیماری کرونا مهمترین وظیفه یک پزشک آرامش بخشی به بیماران و تسکین آنان است و مردم باید تمام تلاش خودرا بکنند که اولا خود مریض نشوند، اگر مریض شدند از مریض شدن دیگران جلوگیری کنند و مهمترین شیوه پاسداری از سلامت شهروندان ماسک زدن و دوری از اجتماعات است.
    بیم و امید در پزشکی
    پزشکی که به پروردگار متعال ایمان دارد و از کیفرالاهی بیمناک است، احساس مسوولیت فراوان کرده و در درمان بیماران، حداکثر تلاش و دقت نظر خود را نشان می‌دهد. او می‌داند که روزی باید پاسخگوی اعمالش باشد و در دادگاه خداوندگاری، همه کارهایش در مقابل دیدگانش قرار می گیرد.
    از سوی دیگر، امید، سرمایه پزشک و بیمار در درمان است. اگر پزشک امیدوار نباشد، به معالجه دلگرم نمی‌شود و بیمار ناامید هم، خود را باخته و پیش از مرگ، به سراغ آن می رود. امید در پزشک موجب تحرک و تلاش اوست و باعث نشاط و دلگرمی او می شود؛ ازاین‌روست که پزشک، حتی در بحرانی‌ترین لحظات هم نباید امید خود را از دست بدهد و خویشتن را تنها و عاجز از درمان احساس کند.
    ترکیب درمان طب سنتی و جدید
    موسوی زاده درباره ترکیب درمانی طب سنتی و جدید اظهار داشت: طب سنتی و طب جدید مکمل هم هستند هیچکدام بی‌نیاز از دیگری نیست در موارد خفیف تا متوسط طب سنتی و در موارد شدید طب جدید کمک‌کننده است لذا باید از هر دو جهت برای درمان بیماران کمک گرفت هیچکدام به‌تنهایی فایده ندارد.
    موسوی زاده درباره بهترین و بدترین خاطرات دوران طبابت خود می‌گوید:بهترین خاطرات من مربوط به بهبودی بیماران است و بدترین آن مربوط به درد بیماران است.

    درآخرین لحظه انتشار این مصاحبه خبردارشدیم مادر گرانقدر دکتر موسوی زاده به دیار باقی شتاقتند. ازطرف موسسه مطبوعاتی « رسانه گستر نخست » خدمت ایشان تسلیت عرض می کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *