×
×
جدیدترین‌‌ها

شناسایی ظرفیت‌های دانشجویی برای حفظ محیط زیست

  • کد نوشته: 1765
  • مهر 25, 1397
  • رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اعلام کرد: برنامه‌ریزی شده که پتانسیل دانشجویان برای فعالیت در حوزه محیط زیست شناسایی شود. به گزارش گشت و گذار رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در مراسم اختتامیه چهارمین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی کشور گفت: از سال ۸۹ و ۹۰ گروه‌های دانشجویی فعال در حوزه محیط […]

    شناسایی ظرفیت‌های دانشجویی برای حفظ محیط زیست


    رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اعلام کرد: برنامه‌ریزی شده که پتانسیل دانشجویان برای فعالیت در حوزه محیط زیست شناسایی شود.

    به گزارش گشت و گذار رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در مراسم اختتامیه چهارمین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی کشور گفت: از سال ۸۹ و ۹۰ گروه‌های دانشجویی فعال در حوزه محیط زیست را شناسایی کردیم و در بهار و زمستان سال گذشته نشست‌هایی برگزار شد که طی آن ۱۷۴ گروه علمی که در حوزه محیط زیست در دانشگاه‌های کشور فعال هستند، جمع شده و در قالب ۸ منطقه، شورای ۷ نفره انتخاب کردند.

    مهدی کاظمی خالدی با اشاره به اینکه دیروز و امروز(سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۴ و ۲۵ مهرماه) چهارمین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست با حضور اعضای شوراهای مرکزی دانشجویان محیط زیست کشور برگزار شد اظهار کرد: در نتیجه برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های انجام شده طی دو روز، برنامه‌های شوراهای مرکزی مناطق ۸ گانه مشخص شد.

    رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در کارگروه‌های آب و اکوتوریسم گفت: برای کارگروه آب، کمیته‌هایی برای آموزش، تولید محتوا و همچنین اطلاع رسانی و ارتباط با تاثیرگذاران حوزه بحران آب تشکیل شد. همچنین قرار شد در این کارگروه، ایده‌هایی مثل استفاده از تالاب‌های دست‌ساز مورد مطالعه قرار گیرد. همچنین برنامه‌ریزی شده که پتانسیل دانشجویان غیرفعال برای فعالیت در حوزه محیط زیست شناسایی شود.

    وی ادامه داد: ایجاد کانون‌های تولید محتوا در حوزه آب و تمرکز روی استارت‌آپ‌ها در مسائل مربوط به آب مورد توجه قرار گرفته است همچنین کارگاه‌های توانمندسازی فعالان حوزه آب و کمپین‌ها و همچنین استفاده از اردوهای جهادی برای آموزش در حوزه آب مطرح شده است.

    کاظمی اظهار کرد: در حوزه اکوتوریسم گروه‌های دانشجویی شعاری را انتخاب کرده‌اند. این شعار بر حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی همراه با کارآفرینی و کمک به اقتصاد محلی تاکید دارد. شبکه سازی و ارتباط با متخصصان نیز از مهم‌ترین برنامه‌های مربوط به کارگروه اکوتوریسم است.

    رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در ادامه برنامه‌های شش ماهه دوم مناطق ۸ گانه شوراهای مرکزی دانشجویان حامی محیط زیست را اعلام کرد.

    درختکاری، انتشار نشریه‌های محیط زیستی، کمپین سازی جهت جلب مشارکت عمومی برای مطالبات زیست محیطی، مدیریت پسماند و تفکیک زباله، پاکسازی در مناسبت‌های مختلف محیط زیستی و آموزش محیط زیستی در مدارس از جمله برنامه‌های تدوین شده برای شش ماهه دوم سال جاری است که توسط گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

    در پایان مراسم اختتامیه چهارمین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست از تعدادی از اعضای شورای مرکزی دانشجویان حامی محیط زیست با حضور پروین فرشچی، معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست، داود میرشکار، مدیرکل دفتر زیست‌ بوم‌های دریایی سازمان محیط زیست و تعدادی از مسئولان استانی جهاد دانشگاهی تقدیر شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *