×
×
جدیدترین‌‌ها

چشم‌انداز پیش رو در مذاکرات هسته‌ای

  • کد نوشته: 16463
  • مرداد 19, 1400
  • از نظر ایران تحقق چارچوب‌های ذکر شده در قانون مصوب مجلس تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» اصلی‌ترین مولفه در تعیین دستور کار جدید مذاکرات خواهد بود.
    چشم‌انداز پیش رو در مذاکرات هسته‌ای

    به گزارش نخست نیوز، موضوع مذاکرات هسته‌ای میان ایران و طرف‌های غربی که از ابتدای سال جاری در ۶ دور پیگیری شد، این روزها و پس از توقف صورت گرفته، دوباره به اصلی‌ترین موضوع  میان ایران و غرب به ویژه ایالات متحده تبدیل شده است.

    در حال حاضر اصلی‌ترین سوالی که در افکار عمومی داخلی و محافل سیاسی و رسانه‌ای غربی وجود دارد، رویکرد دولت جدید ایران در مذاکرات و راهبرد جمهوری اسلامی برای شکستن بن‌بست موجود است.

    آنچه که از اظهار نظر صریح رهبر معظم انقلاب در تبیین نتایج ۶ دور مذاکره انجام شده در دولت گذشته برمی‌آید، ادامه مذاکرات براساس الگوی قبلی نیز به دلایل عدیده مورد توجه نخواهد بود.

    با توجه به رویکرد اعلام شده از سوی رییس جمهوری و تاکید بر پیگیری روش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل مسائل ایران در حوزه سیاست خارجی به صورت طبیعی اصلی‌ترین گزینه ایران در حوزه پیگیری پرونده هسته‌ای در شرایط پس از استقرار دولت جدید، بازگشت به مذاکرات با تعیین دستور جدید است.

    از نظر ایران تحقق چارچوب‌های ذکر شده در قانون مصوب مجلس تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» اصلی‌ترین مولفه در تعیین دستور کار جدید مذاکرات خواهد بود.

    با توجه به تعیین راهبردهای کشور در حوزه سیاست خارجی از سوی شورای عالی امنیت ملی به عنوان یک نهاد حاکمیتی، به طور قطع موضوع پیگیری پرونده هسته‌ای و تعیین راهبردهای جدید در مذاکرات وین نیز در چارچوب سیاست‌های قطعی اعلام شده از سوی ایران و با نظارت این نهاد پیگیری خواهد شد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *