×
×
جدیدترین‌‌ها

افتتاح جشنواره فیلم نیویورک با «تراژدی مکبث»

  • کد نوشته: 14582
  • مرداد 2, 1400
  • فیلم سیاه‌وسفید «تراژدی مکبث» با بازی فرانسیس مک‌دورمند و دنزل واشنگتن، آغازگر پنجاه و نهمین جشنواره فیلم نیویورک خواهد بود.
    افتتاح جشنواره فیلم نیویورک با «تراژدی مکبث»

    به گزارش نخست نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دوره آتی از جشنواره فیلم نیویورک دو ماه دیگر با اکران فیلم تراژدی مکبث ساخته جوئل کوئن کارگردان سرشناس سینما با بازی فرانسیس مک‌دورمند، همسرش و دنزل واشنگتن، دیگر ستاره هالیوودی، افتتاح خواهد شد.

    تراژدی مکبث یک اقتباس سیاه‌وسفید از تراژدی کلاسیک ویلیام شکسپیر نمایشنامه‌نویس معروف انگلیسی است. آنطور که در توضیحات رسمی فیلم آمده است، اگرچه این اقتباس سینمایی هم به ویژگی‌های بصری و نسبت تصویر اقتباس‌های لارنس الیویه از آثار شکسپیر ارجاعاتی دارد هم به فیلم سریر خون (۱۹۵۷) ساخته آکیرا کوروساوا اما روایت خشم و هیاهوی کوئن امضای منحصربه‌فرد خودش را دارد.

    تراژدی مکبث اولین فیلمی است که جوئل کوئن بدون همکاری با برادرش، اتان، می‌سازد. وی با انتشار بیانیه‌ای درباره اکران فیلم جدیدش در جشنواره فیلم نیویورک گفت: جشنواره فیلم نیویورک جایی است که نزدیک به ۵۰ سال به عنوان تماشاگر فیلم دیدم و به عنوان فیلمساز فیلم نمایش دادم. افتتاح جشنواره امسال با فیلم تراژدی [مکبث] یک امتیاز واقعی و هیجان‌انگیز است.

    مکبث کوتاه‌ترین تراژدی شکسپیر و یکی از محبوب‌ترین آثار اوست که بین سال‌های ۱۵۹۹ و ۱۶۰۶ نوشته شد. این نمایشنامه داستان زندگی یک سردار لایق به نام مکبث است که از طرف پادشاه اسکاتلند مورد عنایت قرار می‌گیرد اما تحت تاثیر پیشگویی‌های جادوگران و اغواگری همسرش، لیدی مکبث، در یک شب سرنوشت ساز ولی‌نعمتش را در خواب می‌کشد تا بتواند به جایگاه او تکیه بزند. غافل از این که نه او و نه همسرش از عذاب وجدان این توطئه شنیع رهایی نخواهند یافت. در فیلم کوئل، واشنگتن نقش لرد مکبث و مک‌دورمند نقش لیدی مکبث را ایفا می‌کنند؛ این فیلم در تالار آلیس تالی نیویورک روی پرده خواهد رفت.

    پنجاه و نهمین دوره جشنواره فیلم نیویورک از ۲۴ سپتامبر تا ۱۰ اکتبر (۲ تا ۱۸ مهر ۱۴۰۰) به صورت حضوری و در فضای باز برگزار خواهد شد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *