×
×
جدیدترین‌‌ها

اعتیاد ریشه‌کن نمی‌شود، فقط می‌توان آن را کنترل کرد

  • کد نوشته: 14476
  • مرداد 1, 1400
  • مسوول مرکز بهداشت جنوب تهران گفت: اعتیاد یک آسیب اجتماعی است که هیچ‌گاه به‌طور کامل ریشه‌کن نخواهد شد اما با تدبیر، اندیشه و تلاشی مخلصانه حداقل می‌توان آن را کنترل کرد.
    اعتیاد ریشه‌کن نمی‌شود، فقط می‌توان آن را کنترل کرد

    به گزارش نخست نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا مرتضوی، کارشناس مسوول واحد سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد این مرکز با اشاره به برگزاری نخستین جلسه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای والدین دبیرستان نمونه دولتی شهید چمران منطقه ۱۰ به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد، گفت: با استقرار برنامه الگوی سلامت روانی و پیشگیری از اعتیاد ایرانیان (سامان) در این منطقه، این جلسه با هدف آگاهی رسانی و با تاکید بر شعار “نوجوان سالم من” و همچنین با رویکرد پیشگیری و ارتقای اطلاعات و مهارت‌های اساسی فرزند پروری مؤثر در محافظت از نوجوانان در برابر آسیب سوءمصرف و رفتارهای پرخطر اجتماعی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

    کارشناس واحد پیشگیری از اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران در ادامه به حساسیت دوران نوجوانی که به‌خودی‌خود مشکلاتی را برای نوجوان و خانواده ایجاد می‌کند اشاره کرد و افزود: نبود یک رابطه مستحکم و پویا به این مشکلات دامن می زند و تلاش والدین برای تأمین رفاه اقتصادی خانواده نباید مانع از برقراری یک رابطه مؤثر با فرزندان شود.
    مرتضوی در ادامه تصریح کرد: این ارتباط می‌تواند کمک قابل‌توجهی به نوجوان در مراحل بحرانی زندگی داشته باشد.

    وی در بخش دیگری از این برنامه که در قالب برپایی همایش در منطقه ۱۷ و با حضور شهروندان و خانواده های آسیب دیده اجتماعی در مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار شد، با این شعار که حقایق درباره مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندگی‌ها را نجات دهیم اضافه کرد: اعتیاد یک آسیب اجتماعی است که هیچ‌گاه به‌طور کامل ریشه‌کن نخواهد شد اما باتدبیر، اندیشه و تلاشی مخلصانه حداقل می‌توان آن را کنترل کرد.

    کارشناس واحد پیشگیری از اعتیاد مرکز بهداشت جنوب خاطرنشان کرد: این مرکز برگزاری این همایش‌ها در راستای ارتقاء سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه، پیشگیری از اعتیاد و تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه را در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر می‌داند.

    در ادامه سرهنگ صفاجو مشاور و روانشناس کلانتری ۱۴۹ امامزاده حسن به تعریف اعتیاد و توضیح درباره مواد مخدر پرداخت و از والدین به‌عنوان ستون و حریم خانواده یاد کرد و گفت: تا زمانی که والدین نسبت به مسائل و مشکلات فرزندان بی‌توجه باشند مواد به‌ راحتی وارد خانواده‌ها خواهد شد.

    در همین همایش محمدی استاد دانشگاه به رویکردهای موجود در برخورد با اعتیاد پرداخت و افزود: اعتیاد یک پدیده اجتماعی بوده که خانواده را دچار چالش کرده است.

    وی چالش مواد مخدر را فراملی دانست که با سایر جرائم درهم‌آمیخته است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *