×
×
جدیدترین‌‌ها

دوچرخه های گران  و استقبال عمومی از دوچرخه سواری

  • کد نوشته: 14145
  • تیر 29, 1400
  •  نخست نیوز – بیژن قنبری – امروزه اکثر خانواده ها و فرزندان آنان گرایش خوبی به دوچرخه سواری پیدا کرده اند. ایجاد راه ویژه دوچرخه سواران در سطح شهر اگرچه با نواقصی همراه است اما کار درست و پسندیده ای می باشد و در اکثر این مسیرها دوچرخه سواران آقا و خانم دیده می‌شوند. اگر کنترل […]

    دوچرخه های گران  و استقبال عمومی از دوچرخه سواری

     نخست نیوز – بیژن قنبری – امروزه اکثر خانواده ها و فرزندان آنان گرایش خوبی به دوچرخه سواری پیدا کرده اند. ایجاد راه ویژه دوچرخه سواران در سطح شهر اگرچه با نواقصی همراه است اما کار درست و پسندیده ای می باشد و در اکثر این مسیرها دوچرخه سواران آقا و خانم دیده می‌شوند. اگر کنترل بیشتری برای د.چرخه سواران از جهت امنیت مسیر صورت بگیرد بسیار طرح خوبی است که هیات دوچرخه سواری با همکاری شهرداری مشهد به اجرا درآورده اند. بعضا حضور موتورسواران در این خطوط آن هم با سرعت مشکل سازاست که حمایت و نظارت بیشتر پلیس محترم را می طلبد. با این انگیزه به مرکزی سرزدم که کارهای بنیادی و زیربنایی می کند و این مجموعه تبدیل به مرکز ویژه و امنی برای علاقه مندان به ورزش دوچرخه سواری شده است . سید مجتبی جاودانگی قهرمان اسبق رشته های کوهستان و استقامت و سرعت در پیست که سابقه 10 سال ریاست هیات د.چرخه سواری شهرستان مشهد را دارد . امروز این مجموعه خوب را به نام باشگاه مشهد بهشت در هتل همای یک دایر کرده است و خدمات ارزنده‌ای به علاقه مندان می دهد .

    چه انگیزه ای باعث شروع این حرکت شد ؟

    باید بگویم مدت 10 سال است این باشگاه تاسیس کردیم و آموزش های لازم و پیوسته زیر نظر مربیان ارزشمند توفیقی حاصل گردیده که از این جوانان و نوجوانان مستعد به قهرمانی استان و کشور و برخی به عضویت تیم های ملی کشورمان در آمده اند .

    با افتخار عرض می کنم شاگرد دست پرورده بزرگ و دوچرخه سواری شهر و کشورمان استاد مرحوم بابا ناصری هستم و از روی درس های اخلاقی بسیار علاوه بر قهرمان ها آموخته ام و امروز هم این اندوخته‌های ارزشمند به مشکل پایه ها منتقل می کنیم . پس از رحلت استاد تیم های تور ایشان را زیر پوشش باشگاه شهر بهشت درآورده‌ام و مدت 3 سال اخیر این مرکز را با همین نام دایر کردم و در بعد تفریحی و آموزش کار می کنیم . ضمن آن که همچنان تیم باشگاه را در رقابت‌های استان و لیگ برتر کشور هدایت می کنیم . در حال حاضر 25 دوچرخه سوار زبده با چرخ های حرفه ای داریم و کار را دنبال می کنیم .

    ارتباط شما با هیات دوچرخه سواری چگونه است ؟

    ما کاملا با این عزیزان هماهنگ هستیم و چون مجموعه بخش خصوصی است .برنامه ها و  قیمت ها براساس مصوبه های قانونی و حتی کمتر اعمال می گردد . در واقع باشگاه ما یکی از بازوان هیات می‌باشد زیرا در زمینه استعدادیابی و جاده قهرمانی تمام نتایج ما دستاوردی است که به این عزیزان اختصاص می یابد .

    این مجموعه دارای چه بخش هایی است ؟

    بخش معمولی دارای دوچرخه های خردسالان و تفریحی چهارنفره کالسکه ای در مسافت های 3 کیلومتر است البته برای خردسالان پیست اختصاصی داریم .

    بخش آموزشی که بسیار مهم و اساسی است زیر نظر حمیدرضا رشیدیان مربی ارزنده و مدرک دار فدراسیون قرار دارد . چند مربی هم او را کمک می کنند.

    البته رشیدیان فرزند استاد رشیدیان قهرمان و پیشکسوت عزیزمان می باشد. و در کار استعدادیابی و بعد قهرمانی خوب کار می کند . در بخش فروشگاهی کلیه لوازمات مربوط به دوچرخه سواری از صفر تا صد باقیمت‌های مصوب شده و حتی برخی کمتر در اختیار علاقه مندان           می باشد و حتی دوچرخه هم در سایز های مختلف عرضه می‌شود. در بخشی دیگر خدمات فنی و تعمیرات ارایه می‌شود و استادان کار بلدی عهده دار آن هستند و غالبا همه گونه تعمیراتی صورت می گیرد و حتی ماشین وانتی بسیار برای تعمیرات سطح شهر داریم که ارایه خدمات      می کنند .

    از ادامه طرح سه شنبه های بدون در و ماشین چه خبر ؟

    طرح خوبی بود و استقبال هم شد اما نمیدانم چرا ادامه نداند. امیدواریم دوباره راه اندازی شود

    البته برای شرایط بعد از کرونا چه ایده و طرحی برای دوچرخه سواری دارید ؟

    به نظر من باید سازمانی به‌عنوان دوچرخه سواری در شهرداری داشته باشیم و این کار بسیار می تواند کارهای این رشته در شهرهای بزرگ مدیریت کند .شخصا عشق و علاقه خودم مرا وادار به این کار کرده و بحث درآمدزایی صرفا هدف نیست . جالب است خدمتتون بگم در این مرکز کارواش هم داریم و حتی دوچرخه های حرفه ای هم تعمیر می‌شود .

    سید مجبتی جاودانگی مدیر و مالک مجموعه و باشگاه شهر بهشت در خاتمه اظهار امیدواری کرد که هرکس به هراندازه که می‌تواند به دوچرخه سواری اهتمام بورزد زیرا ضامن سلامتی شادابی و کیفیت عالی مردم می‌شود. خوشبختانه مشهد هم اکثرا خیابان های بدون بلندی و صافی دارد که باب ورزش مفرح دوچرخه سواری است . من به طور کامل و صادقانه همگام و همسو با هیات استان امیدواریم نظیر این مجموعه که در کشور نخستین است بازهم ایجاد و همگی برای سلامتی و شادی مردم گام برداریم

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *