×
×
جدیدترین‌‌ها

با هدف شکستن بن بست مذاکره؛
سئول-واشنگتن خاتمه کارگروه کره شمالی را بررسی می کنند

  • کد نوشته: 11604
  • تیر 1, 1400
  • کره جنوبی و آمریکا در تلاش برای باز کردن باب گفتگو با پیونگ یانگ، به دنبال خاتمه دادن به کارگروه سیاست گذاری مشترک در قبال کره شمالی هستند.
    سئول-واشنگتن خاتمه کارگروه کره شمالی را بررسی می کنند

    به گزارش نخست نیوز به نقل از یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که سئول-واشنگتن توافق کرده اند که امکان خاتمه دادن به فعاایت کارگروه سیاست گذاری در قبال کره شمالی را بررسی کنند. این تصمیم می تواند حرکتی جهت جلب رضایت پیونگ یانگ باشد که با انتقاد از این کارگروه آن را مانعی در جهت روابط بین دو کره تلقی می کرد.

    «نو کیودوک» نماینده ارشد امور هسته ای کره جنوبی و «سانگ کیم» همتای آمریکایی اش در جریان گفتگوها در راستای ارائه راهبردی برای از سرگیری دیپلماسی هسته ای با کره شمالی، به این توافق رسیدند.

    ایجاد این کارگروه به سال ۲۰۱۸ بازمی گردد و هدف از آن کمک به دو هم پیمان (کره جنوبی و آمریکا) برای هماهنگی رویکردهایشان در قبال مسائلی از قبیل گفتگوهای خلع سلاح هسته ای، کمک های بشر دوستانه، اعمال تحریم ها و روابط بین دو کره بوده است.

    سانگ کیم نماینده ویژه آمریکا در مسائل مربوط به شبه جزیره کره روز دوشنبه اعلام کرده بود که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد دیدار با مقامات کره شمالی را «در هر زمان یا مکان و بدون هیچ گونه پیش شرطی» مطرح کرده و امیدوار است که پاسخی مثبت از پیونگ یانگ دریافت کند.

    به گزارش نخست نیوز ، اظهارات سانگ کیم که برای سفری پنج روزه به کره جنوبی رفته است در حالی مطرح می شود که پیشتر نیز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده بود: ما آماده ورود به مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی هستیم و منتظر یک سیگنال روشن در این زمینه هستیم. مسئله این است که آیا آنها آماده هستند تا پشت میز مذاکره بنشینند تا در این مسیر کاری انجام شود. ما پیشنهاد هفته جاری او (رهبر کره شمالی) را نشانی جالب تلقی می کنیم.

    چند روز پیش از آن نیز، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست کمیته مرکزی «حزب کارگران کره» که با حضور تمام اعضای این کمیته برگزار شد، اظهار داشت که این کشور باید «هم برای گفتگو و هم برای رویارویی» با ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری «جو بایدن» آماده شود.

    وی در صحبت های خود تأکید کرده بود که آمادگی جهت رویارویی «برای حراست از شأن و منزلت کشور» و تضمین یک «فضای صلح آمیز» بسیار مهم است.

    با این حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی و از سرشناس ترین چهره های سیاسی این کشور، می گوید سالیوان برداشت نادرستی از اظهارات برادرش داشته و این می تواند به ناامیدی هرچه بیشتر آمریکا منجر شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *