×
×
جدیدترین‌‌ها

تلاش جهادی برای بیانیه گام دوم انقلاب

  • کد نوشته: 109904
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳
  • حجت الاسلام سید رضی علم الهدی،  مدیرعامل جهاد تبیین غدیر که به همراه لطفی مشاور اقتصادی خویش در دفتر موسسه مطبوعاتی رسانه گستر نخست جضور یافته بود به تشریح فعالیت‌های خود در راستای جهاد تبیین پرداخت.
    تلاش جهادی برای بیانیه گام دوم انقلاب

    به گزارش نخست نیوز، سعید کوشافر_وی اظهار داشت : اعلام بیانیه مقام معظم رهبری که در سال 1397 به عنوان چراغ راه چهل ساله دوم این انقلاب عنوان شده و بیان شده است در راه تحقق اهداف برنامه‌هایی که رهبری در این مسیر اعلام فرمودند، ما نیز قدمی به همراهی برداشتیم. چرا که نسل جدید ما، نسل‌های جوان ما شاید از چهل سال اول انقلاب بی خبر باشند ، آن هم به دلیل مطالعه کم یا عدم بیان کسانی که از ابتدا با این انقلاب همراه بودند، باعث شده که این‌ها در راه و مسیر قدم صحیح برندارند و نتیجه آن این اعتراضات، صحبت‌ها، حرف‌ها عوض می‌شود که شاید گلایه‌هایی است که این نسل از امثال ما دارند. چون بی‌اطلاع است  و لذا باید برای هر نسلی، هر دهه‌ای این عظمت انقلاب اسلامی و خصوصا چهل سال اول انقلاب و پیشرفت‌های چشمگیری که داشتیم بیان شود. فلذا مقام معظم رهبری اشاره فرمودند به جهاد تبیین که راه انقلاب را بیان کنید. الان ما در چه مرحله‌ای قرار داریم، قبل چه بوده‌ایم، الان چه شده‌ایم و به کجا خواهیم رسید که می‌فرمایند به قله‌های پیشرفت دست پیدا کردیم.

    ***انتخاب استاندار جهادی

    اتفاقی که روز گذشته در این استان افتاد به عنوان یک نمونه‌ای که برای جوانان امروزی ما تبیین کنیم، یک حرکت جهادی انتخاب همین استانداری بود که مراسم معارفه‌اش برگزار شد. استانداری که خودش در رشته دانشگاه جهادی بود، در جهاد دانشگاهی بوده و دکترای مدیریت شهری دارد. هفته گذشته با هم صحبت می‌کردیم، طرح و برنامه‌های ایشان را دیدم و پذیرفتم که در جهت مستمندان است؛ چون در مجلس هفتم هم ایشان نماینده نیشابور بود، ما سابقه همکاری با وی را داریم. در آن‌جا هم در مقابل یکی دو تا از لایحه‌ها و مصوبه‌هایی که بر مردم تحمیل می‌شد و فشار می‌آورد اعتراض کرد. چون خودش بچه کشاورز بوده، بچه رزمنده بوده، ارزشی بوده، مسجدی بوده، عرض شود که توفیق جانبازی دارد ، از کف جامعه در روستای مظفرآباد پیشرفت کرده، پله‌های ترقی را با گام اول انقلاب آمده بالا، دیگر حالا هم رسیده به گام دوم. من استاندار جدید خراسان رضوی را فرزند گام دوم انقلاب می‌بینم با این چهار محوری که بر مبنای پاک‌دستی، سلامت، صداقت و کار صادقانه برای مردم و خودش برشمرده است.

    ***فعالیت جهادی در راه مردم

    رایزن فرهنگی پیشین آفریقا افزود: در 31 استان کشور فعالیت داریم. اما خراسان به برکت وجود امام رضا یک کلان‌شهر جهادی است. اما مقام معظم رهبری راهبردهایی در بیانیه فرمودند که چراغ راه این چهلساله دوم است. الان پنج سالش گذشته، تقریبا 35 سال دیگر ما فاصله داریم تا برسیم به آن هدف. قدم‌های اول هستیم. خب بالطبع قدم اول هم کلاس‌های پودمانی آموزشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جمع‌آوری افرادی از بین توده مردم، خصوصا توده جوانان زیر چهل سالی که دهه اول را ندیدند، با دهه دوم آشنا بشوند و ما هدف و راهمان که این انقلاب اسلامی و حفظ کشور و جامعه اسلامی بوده را از دست ندهیم. در قدم اول ضمن اینکه مقام معظم رهبری اشاره به حلقات میانی هم فرمودند، حلقه‌هایی تشکیل بشود بین مردم و دولت، انقدر فاصله بین‌شان نباشد. این حلقه‌های میانی فاصله مردم و دولت را نزدیک کنند. همانند دهه شصت اگر مردم آستین بالا نزده بودند و مشارکت نمی‌کردند، پشتیبانی از جنگ ممکن نمی‌شد. این جوان‌های جدید چون بی‌اطلاع از آن ارزش‌ها هستند، فلذا در حفظش کوشا نیستند و بی‌اهمیت نسبت به اینگونه مسایل. پس باید این‌ها را آگاه کنیم که به میدان بیایند.

    ***شکاف میان دولت و مردم

    قدم اول آگاهی دادن به مردم، جوانان، مذهبیون، انقلابیون، طیف حزب‌الله. الان دقت بفرمایید که در آن دهه‌های گذشته تمام اطلاعات ما از مسجد و هیات و منبر و این‌ها کسب می‌شد. حالا به برکت انقلاب اسلامی، صداوسیما هم بهش پیوست. الان دیگر رسانه جهانی شده، یکپارچه شده. ما در عصر ارتباطات به سر می‌بریم. انقدر این سرعت ارتباطات زیاد بوده که کار از ارتباطات هم گذشته، به هوش مصنوعی رسیده. یعنی همین موبایل‌هایی که دست ما هست، خودش باعث شده که خیلی از چیزها کنار برود، روزنامه‌ها، کتاب خواندن و… البته دیر به داد رسیدیم چون شرکت‌های دانش‌بنیان و نسل جوان نخبه ایرانی تا بیان برسند به ساخت مثل اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های اسلامی و دینی و مذهبی و این‌ها را بومی‌سازی کنند برای جوانان دهه‌هایی که دارند می‌رسند، یک کمی زمان میبرد. حالا این دو سال اخیر خیلی دسترسی‌ها بیشتر شده، فضاهای پلتفرم‌های داخلی مذهبی شده، تازه شروع شده. یعنی اول این حادثه و ساختار عرض شود که تکنولوژی پیش آمد. با اینکه خود حوزه و حوزویان پیشتاز بودند از سی سال قبل در رشته‌های کامپیوتر و تکنولوژی پیشرفته بود، اما این‌ها باید بومی‌سازی بشود تا بیاید به دست ما قرار بگیرد. چون آن اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌هایی که غرب ساخته بر مبنای تفکر خودشان ساخته. ما تا قبل از اینکه خودمان بومی‌سازی کنیم، حالا ناچار بودیم از آن‌ها استفاده کنیم. ما تا بیاییم به استقلال کامل برسیم زمان می‌برد. از اول هم شعارمان نه شرقی نه غربی بوده، از اول هم عرض می‌شود پافشاری موضوع خودکفایی بوده. این بیاناتی که حضرت امام از عرض می‌شود نیم‌قرن پیش فریاد می‌زنند، بلکه بیشتر تا قبلش مبنی بر اینکه اسراییل باید محو بشود، مبنی اینکه دست استکبار باید کوتاه شود، گویا ایشان امروز را می‌دیدند.

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *