×
×
جدیدترین‌‌ها

وفاق ملی، نه شرکت سهامی

  • کد نوشته: 109902
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳
  • آقای دکتر مظفری دریکی از سخت‌ترین دوره‌های تاریخی، سکان مدیریت اجرایی یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور را به دست گرفته است.
    وفاق ملی، نه شرکت سهامی

    به گزارش نخست نیوز، دکتر امیر شهلا_بخت و اقبال ما در خراسان رضوی بسیار بلند و‌ درخور بوده که یک مدیر ملّی با نگاه و دیدگاهی اصلاح‌طلبانه‌ برای این دوره‌ی خطیر انتخاب‌شده و همین، سقف انتظارات و‌ توقعات افکار عمومی از آقای مظفری را بالابرده است. استقبال پرشور مردم در روز معارفه‌ی آقای استاندار و تشویق‌های ممتد و دنباله‌دار حضار برای ایشان، گویای دمیده شدن روح امید و خوش‌بینی به آینده‌ی استان، پس از انتصاب آقای دکتر مظفری است. درواقع همه‌‌ی اقشار و گروه‌های مردمی که در طول سه‌سال گذشته از گردونه‌ی تاثیر گذاری اجتماعی و مشارکت در سرنوشت جمعی حذف‌شده بودند، حالا با انتصاب استاندار جدید، دوباره خود را ذی‌مدخل و ذی‌نفع در آینده‌ی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان می‌بینند و‌ می‌کوشند با همه‌ی توان و انگیزه در خدمت پیشبرد شعارها و برنامه‌های دولت جدید قرار گیرند و این، فرصت استثنایی و بی‌مثالی را برای آقای دکتر مظفری پیش خواهد آورد تا از رهگذر دمیده شدن روح امید و نشاط در لایه‌های مختلف اجتماع، همه‌ی استعداد و ظرفیت به خانه برگشته و کنج عزلت نشسته را برای تاثیر گذاری در آینده‌ی استان به کار گیرد.

    در این میان آقای دکتر مظفری باید گوش‌به‌زنگ خطرات و‌ مخاطرات این مسیر صعب و سخت نیز باشد. اگرچه شعار دولت دکتر پزشکیان، تشکیل «دولت وفاق» بوده است، لکن نماینده‌ی عالی دولت چهاردهم‌ در استان‌ باید به این نکته توجه نماید که «دولت وفاق»، دولت سهامی عام و تضامنی نیست که برای تامین نظر همه‌ی نحله‌ها و گرایشات‌فکری و سیاسی، هم‌چون گوشت‌قربانی، هر گوشه‌اش را به گروهی خاص حواله نمایند تا رضایت همه‌ی احزاب و طبقات اثرگذار اجتماعی را به دست آورد.

    آقای استاندار بیش از همه باید به این نکته توجه داشته‌باشند که اگر مدیران ارشد استانی، هم‌راه و هم‌داستان با شعارها و رئوس برنامه‌های دولت نباشند، امکان حصول کارنامه‌ای قابل دفاع و پرمحتوا پس از چهار سال ممکن نخواهد بود. دولت وفاق دولتی است که در آن، زمام امور اجرایی به مدیران شایسته و صاحب صلاحیتی سپرده‌شود که مومن و معتقد به نگاه و دیدگاه‌ رییس‌جمهور باشند، لکن در اعمال مدیریت و خدمت به مردم، نگاهی فراجناحی، منصف، معتدل و به‌دوراز خط و خط بازی‌های رایج در سالیان گذشته ارایه‌ نمایند.

    آقای دکتر مظفری در گام نخست باید واگرایی موجود در فضای نخبگانی استان را به هم‌گرایی تبدیل کند. او موظف است در وهله‌ی‌اول شرایط بازگشت مجدد طردشدگان و محذوفان به اتمسفر تاثیرگذاری استان را فراهم آورد. اگر شعار «برای ایران» را ترجمه‌ی به‌روز شده‌ی «ایران برای همه‌ی ایرانیان» بدانیم که محوری‌ترین شعار آقای دکتر پزشکیان در ایام انتخابات بود، نماینده‌ی عالی دولت در استان می‌بایست با پهن‌کردن فرش‌قرمز جلوی پای همه‌ی شایستگان و‌ نخبگانی که علی‌رغم بضاعت‌های علمی و تجربی‌، با تنگ‌نظری و تک‌صدایی در این سه‌سال، از سپهر تصمیم‌گیری‌ها حذف شده‌اند، دوباره همه‌ی ظرفیت‌های انسانی استان را پای میز توسعه و پیشرفت فرا بخواند و با استفاده از همه‌ی سلایق و دیدگاه‌های مدیریتی، اطلس اجرایی استان را ترسیم کند.

    آقای استاندار باید به این نکته توجه ویژه داشته‌باشد که تامین نظر همه‌ی گروه‌های مرجع در استان، امری ناممکن و‌ ناشد است و ایشان بیش از همه باید در راستای شعارهایی حرکت کند که دلیل اصلی رای آوردن جناب پزشکیان، تحقق آن‌ها بوده‌است. بازگشت دوباره به روح‌قانون، ایجاد فضا و فرصت‌ برابر برای همه‌ی شهروندان، برچیدن بساط رانت و‌ ویژه‌خواری و تسهیم بالمناصفه‌ی امکانات میان همه، تلاش در جهت به کرسی نشاندن نظر اکثریت جامعه و بی‌اعتنایی به الم‌شنگه راه‌انداختن‌های اقلیت پر سر و صدا، جلوگرفتن از مهاجرت جوانان و دانشجویان و نخبگان و نهادینه‌کردن فضای شادی و سرور در جامعه، شاید بدیهی‌ترین و در عین‌حال پررنگ‌ترین انتظاراتی باشد که حامیان و رای‌دهندگان به آقای دکتر پزشکیان از نماینده‌ی عالی دولت او در حوزه‌ی سیاست و فرهنگ در استان خراسان‌رضوی داشته‌باشند و آقای دکتر مظفری در مجالی به کوتاهی یک چشم بر هم زدن فرصت دارد تا کارنامه‌ای قابل‌دفاع و پرحجم از مدیریت فرانگر و چابک خود در این حوزه را ارایه نماید.

    برای ایشان در رسالت خطیر و‌ پرخطری که نسل‌ امروز و فردای استان با تیزبینی و‌ تیزهوشی مشغول رصد آن هستند، آرزوی بهروزی و توفیق می‌نمایم.

    کاروانی که بود بدرقه‌اش حفظ خدا

    به تجمّل بنشیند به جلالت برود

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *