×
×
جدیدترین‌‌ها

مرغ همسایه همچنان غاز است

  • کد نوشته: 108643
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳
  • نتایج استقلال تهران در دیدارهای اخیر و کسب ۶ امتیاز از مجموع ۶ مسابقات ،  بخصوص شکست اخیر این تیم از پرسپولیس سبب بروز تنش ،اعتراض و هجمه.
    مرغ همسایه همچنان غاز است

    نخست نیوز – اولین گام یک مربی برای پیروزی  در یک دیدار حتی  بسیار ساده ، تمرکز در تمام شرایط  موجود   ، قبل و در حین دیدار ها است .
    انتظارهمه باشگاههای بزرگ داشتن پشتوانه های جانبی است که آنرا هواداران شکل می دهند  و این موازنه همان اندازه که برای یک تیم در هنگام دیدارها با اهمیت جلوه داده می شود به همان اندازه می تواند برای باشگاهها بویژه مربیان و بازیکنان اسباب زحمت فراهم نمایند .
    در دیدار دو تیم پر آوازه ایران در قالب صدو چهارمین دربی پایتخت در شهر اراک ، شاهد یک بازی جاندار و قابل پسند از سوی دو تیم بودیم و علیرغم توازن در این دیدار ، استقلال تهران نتوانست از خلق موقعیتهای ایجاد شده بهره ببرد و در یک عمل غافلگیرانه در دقایق پایانی داور میدان به دلیل خطای مدافع استقلال با سوت خود نقطه پنالتی را نشان داد و تمام آرزو وایده ال های باشگاه استقلال و تماشاچیان این تیم را بدلیل حساسیت بهم ریخت  .
    اگر همه هواداران تیمهای بزرگ به قاعده برد و باخت اعتقاد داشته باشند و معتقد به فوتبال پاک و  بازی جوانمردانه  باشند باید بپذیرند این نتیجه میتوانست عکس آن رقم بخورد یا اینکه نتیجه این دیدار با تساوی  دو تیم بیانجامد . اما اینگونه نشد و استقلال سه امتیاز بازی را در ورزشگاه اراک به پرسپولیس واگذار کرد و رفتار هواداران کاملا دگرگون شد .
    متاسفانه داستان همجمه ها  بعد از پایان دیدار  تمام نشد بلکه آغاز موج اعتراضات  بزرگی بود که توسط طرفداران متعصب استقلال در ایام دیگر علیه  باشگاه و سرمربی ادامه پیدا کرد  .
    تماشاچیان این قدرت لایزال مسابقات در اولین گام خود در ورزشگاه با آغاز شعارهای تند خواستار کناره گیری نکونام شدندو ادامه آن را با اهداف از پیش تعیین شده به دفتر باشگاه کشاندند وخواستار جدایی این مربی شدند .
    اگر دلیل اصلی اعتراضات را از هواداران بپرسید خواهند گفت ، جواد قدرت مدیریت و شخصیت قهرمانی در باشگاه را ندارد و به همین دلیل باید از تیم کنارگیری کرده  تا  این باشگاه بتواند از مربیان خارجی استفاده نماید .
    *مرغ همسایه غاز است* .
    نه تنها باشگاه استقلال بلکه بیشتر باشگاههای کشور در طول اعصارمختلف  مسابقات از مربیان خارجی وصاحب سبک بهره بردند . آیا همه آنها توانستند در عملکرد خود با هزینه های که بدوش  باشگاهها انداختند اثر جاودانه  از خود برجای گذارند .؟
    رفتار و حمایت های غیر منطقی و بدون استدلال از مربیان خارجی فقط هزینه های سنگینی را برای باشگاهها بار گذاری میکند .
    جواد نکونام از دانش آموختگان مکتب کلاس های مربیگری  فوتبال ایران ، آسیا ، اروپا است .و در بسیاری از موارد جلوتر از آنها بشمار می آید .
    باید بپذیریم مربیان خارجی با پسوندهای ایویچ ، فسکی ، تس ،و… نمی توانند برای فوتبال کشور اثر گذار باشند . لازمه موفقیت برای   یک مربی خارجی علاوه بر اسکان چند  ماه ، شناخت از  شرایط جغرافیایی ، بررسی و مشاهده تیم های هم گروه ، فرهنگ و بسیاری دیگر از سازو کارهای کشور از مهمترین ابزارهایی است که مربیان خارجی باید با آنها  آشنا باشند و آنوقت آیا موفق  بشوند یا خیر ؟هیچ مربی اعم از داخلی یا خارجی قدرت  ضمانت دادن برای قهرمانی را ندارد وهر سرمربی ادعای قهرمانی را قبل از عقد قرار داد داشته باشد باید به توانایی او شک کرد .
    برخلاف توقع  از داشته های موجود ، همه و همه باید حمایت خود را از پایه های کشور و داشتن ورزشگاه‌های استاندارد و سایر مراتب سخت افزاری  پایه گذاری کنند تا در آینده نه چندان دور شاهد تیم های قدرتمند داخلی و تیم ملی مقتدری در آسیا باشیم   .
    مهرشاد عنبری

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *