×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی  بیان کرد:
تولید ۸ درصد خودرو و ۱۸ درصد از قطعات خودرو کشور در خراسان رضوی

  • کد نوشته: 107781
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
  • مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درحاشیه بازدیدازبیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی خودرو مشهد گفت: حدود ۱۸ درصد از قطعات صنعت خودرو ایران در استان خراسان رضوی ساخته می شود.
    تولید ۸ درصد خودرو و ۱۸ درصد از قطعات خودرو کشور در خراسان رضوی

    به گزارش نخست نیوز، سرور هادیان – امیر رضا رجبی اظهارداشت: بر اساس آخرین آمار وزارت صنعت، معدن وتجارت درسال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و سیصد هزار دستگاه خودرو درکشور تولید شده است که آمار تولید خودروساز استان خراسان رضوی بیش از ۱۰۳ هزار دستگاه بوده است .

    وی افزود: تقریباً ۸ درصد تولید خودرو کشور در استان تولید شده است و البته تقریباً نیمی از آن مربوط به گروه ایران خودرو بوده است که  بیش از ۱۲ الی ۱۳ درصد تولید ایران خودرو در خراسان رضوی تولید شده است .

    مدیر کل صمت خراسان رضوی با اشاره به توقف خط تولید پژو پارس بیان کرد: اگرچه خط تولید پژو پارس بنابر ملاحظاتی که استاندارد داشت از چرخه تولید خارج شد و به جای آن سمند سورن اضافه شده  است که خوشبختانه  از این باب مشکلی برای خط تولید پیش نیامده است .ضمن آن که یکی ازبا کیفیت‌ترین خودروهای کشور که گروه هایما است که در استان خراسان تولید می‌شودو البته  بخشی از آن را قطعه سازان اطراف برعهده دارند .

    رجبی تصریح کرد: خوشبختانه مجموعه خودروسازان کشور با اتصال به شبکه جهانی در مسیر هم طراحی‌های به روزتر و همچنین کیفیت بالاتر دارند گام های خوبی را برمی‌دارند واز طرفی استانداردهایی را هم که رایج شده است متضمن کیفیت موتور ، بدنه و هم ایمنی بالای خودروها می باشد.

    وی با یادآوری آن که آنچه که به عنوان خودروی داخلی یا ملی تلقی می‌شود لزوماً نباید همه قطعات و اجزایش داخل ایران تولیدشود، تاکید کرد:  ما یک شبکه جهانی داریم  و مهم آنست که طراحی  وساختارو پلتفرم متعلق به خودروساز داخلی باشد که می‌تواند از بهترین قطعات شبکه جهانی نیز  استفاده کند .

    مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطر نشان ساخت: چنانچه که در خودروسازی کل دنیا همین اتفاق  می‌افتد و قطعه سازان ما در استان تقریباً بیش از ۱۸ درصد قطعات خودروهای داخلی راتامین می‌کنند وخوشبختانه فضای خوبی برای صادرات قطعات هم به وجود آمده است .

    وی ادامه داد:  چون به واسطه  تحریم‌ها به سراغ بخش طراحی و  تولید حتی آلیاژ‌ها  رفته اند و اگرقطعه سازان یا خودروسازان خارج از کشور هم قطعه‌ای بخواهند امکان طراحی و تولید فراهم شده است .

    وی تاکید کرد: چشم انداز  آینده صنعت در استان خراسان و همچنین در کل کشور بسیار روشن است زیرا یکی از صنایع پیشران ما در حوزه صنعت ،صنعت خودروسازی و قطعه سازی است و امیدواریم همزمان با رشد کیفیت رضایت‌مندی مردم را هم به صورت صد درصد جلب نماییم.

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *