×
×
جدیدترین‌‌ها

ضرورت راه اندازی مدرسه کاراته در خراسان رضوی

  • کد نوشته: 107666
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
  • درس بزرگ زندگی است،روح ‌و روان را جلا می دهد و آدمی را آماده می کند که در برابر مشکلات و سختی‌های زندگی صبر پیشه کند و مقاومت را سرلوحه زندگی سازد.
    ضرورت راه اندازی مدرسه کاراته در خراسان رضوی

    به گزارش نخست نیوز، مجید خروشی-این فرصت را به بانوان می بخشدتادر تربیت فرزندان و سالم سازی جامعه نقش آفرینی داشته باشند و زندگی را به نحو شایسته مدیریت کنند. نایب رییس بانوان هیات کاراته خراسان رضوی با بیان این مطلب و اهمیت فراگیری هنرهای رزمی برای بانوان ادامه داد: کاراته اعتماد به نفس و خودباوری را در میان بانوان افزایش می دهد تا زندگی اجتماعی را به بهترین نحو تجربه کنند.

    کاراته جنگیدن را نمی آموزد بلکه دفاع و مقاومت در برابر سختی ها و مشکلات، درس ، درک و فهم زندگی اجتماعی،نفوذ کلام،اعتماد به نفس،صبر،مقاومت ،فرهنگ،ادب و سازندگی است و توصیه می کنم بانوانی که در زندگی اجتماعی با مشکلات روبرو هستند با رویکرد مثبتی که کاراته به روح و روان آنان وارد می کند و از آنان زنانی مقاوم و سخت کوش تربیت می کندبه این رشته ورزشی مهیج و مفرح نگاه مثبتی داشته باشند. رزدا ضیا شهابی کارشناس ارشد مدیریت ورزشی ، داوربین المللی و آسیایی، مدرس و عضو کمیته مربیان فدراسیون بیش از ۴۰سال است در رشته ورزشی کاراته فعالیت می کند و در دوران ورزشی موفق به کسب عناوین قهرمانی کشور با بیش از ۲۰ مدال طلا،نقره و برنزو مدال پر افتخار جهانی (۳مدال برنز و نقره)شده است .

    وی سابقه داوری مسابقات جهانی و آسیایی را در کارنامه دارد و بزودی عازم مسابقات جهانی ونیز ایتالیا خواهد شد. وی که به همراه دبیر هیات هانیه جاودانی ضیایی در این گفت وگو شرکت کرددر باره جایگاه کاراته استان می گوید: خوشبختانه با حضور هادی امیری رییس هیات تحولات ساختاری و زیر بنایی در جهت استعداد یابی،مدیریت و برگزاری رقابتها صورت گرفته عضویت ۳ کاراته کا به تیم ملی و کسب عناوین قهرمانی در بخش کاتا بانوان در مسابقات آسیایی ازبکستان از مهمترین دستاوردهاست.

    نایب رییس بانوان کاراته استان اضافه کرد: راه اندازی مدرسه کاراته یکی از آرزوها و امیدهایش است و معتقد است نقش بزرگی در توسعه و شناسایی استعدادهای کاراته دارد . وی در باره مشکلات کاراته بانوان گفت: یکی از بزرگترین مشکلات نداشتن حامی مالی و مجبوریم به صورت خودگردان چرخ کاراته بانوان را بچرخانیم در صورتی که بخش خصوصی در ورزش بانوان سرمایه گذاری کند قطعا با تشویق و ترغیب بانوان به سمت ورزش بنیان خانواده مستحکمتر می‌شود .

    وی به نقش مربیان در سازندگی ورزش استان اشاره و تصریح کرد: بسیاری از مربیان به کاراته نگاه تجاری دارند در حالی که مربیان نقش پر رنگی در آموزش درس زندگی به هنرجویان دارند ،تحولات چشمگیری که در شخصیت سازی ،اخلاق ، رفتار و منش هنرجویان بوجود می آید مربیان نقش الگو را بازی می کنند. وی در باره آسیبهای ورزش کاراته گفت: می پذیریم که کیو کوشین کاراته هنر رزمی مشکل آفرینی است و اگر مراقبت و کنترل نشود احتمال آسیب دیدگی برای ورزشکار وجود دارد اما در کاراته کنترلی با توجه به قوانین و مقررات ضربات، احتمال آسیب دیدگی به حداقل می رسد. شهابی در باره آمار داوران رسمی استان خاطر نشان کرد: بیش از ۲۰۰ داور رسمی در استان فعالیت دارند که از این تعداد یک داور جهانی (رزدا ضیایی شهابی) و یک داور آسیایی در هیات داریم.

    وی تصریح کرد: در مسابقات آسیایی تیم کاتا خراسان رضوی مرکب از حنانه باغبان سعد ابادی،فاطمه نخعی،ریحانه پیرزادو نگین ذهانی موفق به کسب مدال طلا شدند و در انفرادی یگانه رضایی در مسابقات جوانان مدال نقره را کسب کرد. شهابی در باره کسب عناوین قهرمانی در پارا المپیک گفت: در این رقابت‌ها موفق به کسب سهمیه در بخش نابینایان توسط مهدیه عطایی نفر دوم تیم ملی شدیم که متاسفانه به دلیل نداشتن حامی مالی موفق به اعزام به مسابقات برون مرزی نشدیم.

    وی در ادامه این گفت و گو به بیان گزارشی از رقابتهای کاراته استان و مسابقات جهانی که به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد پرداخت و تصریح کرد: هیات کاراته خراسان رضوی بانی برگزاری مسابقات بین المللی کاراته جام هشتمین خورشید است که نخستین دوره آن سال گذشته با حضور۱۴۰۰ ورزشکاراز ۱۰کشورربرگزارو تیم ملی در بخش دختران و پسران به مقام قهرمانی دست یافت. نایب رییس بانوان کاراته خراسان رضوی اظهار داشت: دومین دوره این رقابت‌ها امسال طی ۴روز در شهریور ۱۴۰۳ به میزبانی مشهد مقدس با حضور ۱۶۰۰ ورزشکار از ۳کشور خارجی به همراه تیم ملی کشور مان در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار و تیم ملی ایران دربخش پسران و دختران به مقام قهرمانی دومین دوره جام هشتمین خورشیددست یافت..این رقابت‌ها در رده های سنی نونهالان،نوجوانان،جوانان،امید و بزرگسالان در رده کمربند مشکی برگزار شد.

    وی در باره آمار داوران کاراته استان نیز گفت: ببیش از ۲۰۰ داور در هیات فعالیت دارند که یک داور جهانی و یک داور آسیایی در بده هیات وجود دارد. برگزاری استعداد یابی و شناسایی نفرات برتر در هیات برنامه ریزی شده و در جهت جذب و ترغیب جوانان و نوجوانان به این مهیج و مفرح و بانشاط برنامه ریزی توسط امیری رییس هیات انجامم شده است .

    از زمان حضور رییس هیات کاراته استان شاهد برنامه های خوبی در جهت ساختار و مدیریت و همچنین انداز احکام و مدال های قهرمانی ،تربیت و افزایش ارتقای سطح علمی داوران و مربیان اقدامات قابل توجه ای صورت گرفته است. هانیه جاودانی ضیایی دبیر هیات بانوان نیز در سخنان کوتاهی ضمن تقدیر از رییس و هیات مدیره کاراته خراسان رضوی که در جهت ارتقای کاراته استان تلاش می کنند گفت: مربیان نقش پررنگی در تربیت و افزایش خود باوری و همچنین توسعه زیر ساختها دارند بنابر این ضروری است ضمن حمایت از مربیان در جهت بازآموزی و ارتقای دانش این مربیان زحمت کش دوره های آموزشی برگزار شود و خوشبختانه بر اساس تقویم ورزشی هر ساله یک دوره آموزش تخصصی داوری و مربی گری توسط هیات خراسان رضوی با حضور جمع کثیری از مربیان و داوران برگزار که نقش بسیار خوبی در ارتقای سطح آگاهی دانش انان برجای گذاشته است. سخن آخر امیدوارم مسوولان ، مدیران ورزشی و حامیان بخش خصوصی توجه ویژه ای به ورزشکاران حاشیه شهر که استعدادهای فراوانی وجود دارد داشته باشند تا بتوانیم با تشویق و ترغیب خانواده ها جوانان و نوجوانان ورزشکار را زیر چتر حمایتی هیات قرار دهیم و جامعه ای سالم،توسعه یافته و خلاق را تربیت کنیم.

     

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *