×
×
جدیدترین‌‌ها

دولت ژاپن «هفته کاری ۴ روزه» را تشویق می‌کند،
ساعات کاری کمتر برای کاری‌ترین مردم جهان

  • کد نوشته: 106399
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
  • دولت ژاپن با راه اندازی کمپینی در تلاش است تا ساعات کاری کمتر را از طریق تشویق «هفته‌های کاری ۴ روزه» در این کشور که مردم آن به سختکوشی معروف هستند القا کند.
    ساعات کاری کمتر برای کاری‌ترین مردم جهان

    به گزارش نخست نیوز، ژاپن کشوری که مردم آن به سخت‌کاری شناخته شده‌اند در تلاش است با ترغیب افراد و شرکت‌های بیشتر به هفته‌های کاری چهار روزه، به کمبود نگران‌کننده نیروی کار رسیدگی کند.

    به گزارش اکوایران، براساس گزارشی از سی‌ان‌بی‌سی، دولت ژاپن اولین بار حمایت خود از هفته کاری کوتاه‌تر را در سال ۲۰۲۱ مطرح کرد. با اینحال این مساله کمتر متداول شده است، بطوری که تنها حدود ۸ درصد از شرکت‌ها در ژاپن به کارمندان اجازه می‌دهند که سه روز یا بیشتر در هفته تعطیل باشند، این درحالی است که ۷ درصد آن‌ها تنها با یک روز تعطیلی قانونی موافقیت می‌کنند.

    دولت با امید به جذب شرکت‌های بیشتر در میان کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط کمپینی به نام «اصلاحات سبک کاری» راه اندازی کرده است تا ساعات کاری کمتر، برنامه‌های کاری انعطاف پذیر و محدودیت اضافه کاری و مرخصی سالانه باحقوق را تشویق کند. وزارت کار ژاپن اخیرا خدمات مشاوره رایگان، کمک‌های مالی و کتابخانه‌ای از داستان‌های موفقیت برای ایجاد انگیزه بیشتر به کارفرمایان ارائه می‌دهد.

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *