×
×
جدیدترین‌‌ها

کارشناس مسائل بین الملل:
موفقیت ترامپ تنها پوتین و نتانیاهو را راضی می‌کند

  • کد نوشته: 106389
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
  • کامالا هریس توجه بیشتری به زنان و رنگین پوستان دارد. روابط اروپا و آمریکا با برنده شدن او در شرایطی قابل پیش بینی قرار می‌گیرد.
    موفقیت ترامپ تنها پوتین و نتانیاهو را راضی می‌کند

    به گزارش نخست نیوز، دکتر سید عطا تقوی اصل، استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییراتی که در صحنه انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا رخ داد، دموکرات‌ها چقدر شانس پیروزی دارند و کامالا هریس نسبت به دونالد ترامپ در چه جایگاهی قرار دارد؟ آیا انتخاب خانم هریس به معنی ادامه سیاست‌های چهار سال گذشته کاخ سفید است؟ اظهار داشت: نظرسنجی‌هایی که در آمریکا انجام می‌شود این دو رقیب را پایاپای نشان می‌دهد و گاهی با رای برخی ایالت‌ها آرا یکی از نامزد‌ها درصدی از آرا دیگری پیش می‌افتد، اما برای استناد به نظرسنجی‌ها و اعلام نتیجه زود است، باید اجازه بدهیم زمان کمی پیش برود.

    وی افزود: نظرسنجی باید فراگیر باشد، ولی موضوع مهمتر تنش‌ها و جنگ‌های منطقه‌ای و موضوعاتی است که سیاست خارجی آمریکا را آن سوی مرز‌ها درگیر نمی‌کند. چنین وقایعی در افزایش و کاهش رای هر دو نامزد تاثیر دارد؛ بنابراین تا زمان انتخابات نمی‌توان پیش بینی قطعی داشت.

    آغاز جنگی منطقه‌ای مطمئنا به ضرر دموکرات‌ها تمام می‌شود

    وی با بیان اینکه به طور مثال آغاز جنگی منطقه‌ای مطمئنا به ضرر دموکرات‌ها تمام می‌شود، چون آمریکا به چنین جنگی ورود می‌کند و دولت مستقر و نامزد حزب دموکرات آسیب می‌بیند اظهار داشت:، چون نمی‌توان سمت و سوی تحولات جهانی را پیش بینی کرد، نمی‌توان موقعیت دقیق کامالا هریس در انتخابات را بیان کرد. تحولات به هر سمتی برود موجب کاهش هواداران یکی از نامزد‌ها و احتمال افزایش رای دیگری خواهد شد.

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *