×
×
جدیدترین‌‌ها

همه باهم برای ایران

  • کد نوشته: 103843
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
  • برخی‌ها هزار ادعا دارند در حق و فهم حقیقت، در انقلابیگری، در خود صاحب انقلاب پنداری، اما الزام اولیه آن را که پذیرش واقعیت است، در گفتار و نوشتار و رفتارشان به چشم نمی‌خورد.
    همه باهم برای ایران

    به گزارش نخست نیوز، غلامرضا بنی اسدی_ تقویم‌ها شان انگار روی 15 تیر چنان گیرکرده که گذر روزگار آن را تکان نمی‌دهد! هنوز در فضای مجازی، سرگرم کارزار رقابت و بدتر از آن، تخریب‌اند. باید شان گفت، تیر، جای خود را به مرداد داده است پس این‌همه خشابِ تخریب و تنفر را کلمه گذاری نکنند. باید گفت، رقابت هم آدابی دارد که باید بدان پایبند بود. ظرفیت شکست را داشت چنان‌که اخلاق پیروزی را باید رعایت کرد. قرار نیست بعد هر انتخابات کلی نفرت تولید و تکثیر و پخش‌کنیم.

    بیاموزیم از دیگران که رقابت را تا روز انتخابات به رسمیت می‌شناسند و اعلام آرا را فصلِ آغاز دوباره باهم بودن می‌کنند. درست هم همین است. همین‌که کنار هم باشیم و بازو بدهیم به بازوی هم و “بنیان مرصوص” بسازیم برای دفاع از وطن. به توان هم ضریب بدهیم برای موفقیت ایران اسلامی. ایمان بیاوریم به “تِلْکَ الْأَیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا ؛ این روزها[ى شکست و پیروزى] را میان مردم به نوبت مى‏ گردانیم [تا آنان پند گیرند] و خداوند کسانى را که [واقعا] ایمان آورده‌اند معلوم بدارد.” و باور کنیم به‌رغم همه تدبیرها و تلاش مردمان، قلم تقدیر دست خداوند علیم و حکیم است.

    ایمان به مشیت الهی، اقتضا می‌کند با پذیرش واقعیت‌ها، تلاش را به سمتی ببریم که بهره‌ای برای مردم داشته باشد. جالب است که طرف داران نامزد پیروز دیروز و رییس‌جمهور امروز، به تعداد روزهایی که از 15 تیر گذشته است، قدم پیش گذاشته‌اند اما هواداران نامزد دیگر هنوز مانده و بر رفتار پیش از انتخابات، پای می‌فشارند.

    این موضوع هم فقط موضعِ مردم کوچه و خیابان نیست که کنشگران فضای رسانه‌ای و مجازی و به‌اصطلاح نخبگان این جریان هم به همان سیاق پیشین رفتار و گفتار و نوشتار خود را تنظیم می‌کنند. انگار نمی‌دانند انتظامی چنین نظام جامعه را با چالش مواجه می‌کند. هشدار باید داد و هوشیار باید کرد که امروز روز دیگری است و باید رفتار خود را با ارادی ملی، سامانی نو داد و الا بی‌سروسامانی، یقه ما را خواهد گرفت. همین!

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *