×
×
جدیدترین‌‌ها

برق ؛ نظارت‌ها نمایشی ، برخوردها فرمایشی!

  • کد نوشته: 103841
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
  •  ماجرای کمبود انرژی برق ، مشکل دیروز و امروزمان نیست چراکه طی سال‌های اخیر شدت بیشتری گرفته و امسال نیز به اوج خود رسیده است.
    برق ؛ نظارت‌ها نمایشی ، برخوردها فرمایشی!

    به گزارش نخست نیوز، محمدباقر عطاریانی_تابستان داغ و مصرف بالای برق به حدی رسیده که چاره‌ای جز تعطیل کردن نیست.تعطیلی ادارات و واحدهای تجاری، سهمیه‌بندی برق برای کارخانه‌ها و مراکز صنعتی و حتی امور کشاورزی، خاموشی واحدهای مسکونی و…. گویی کارساز نیست و همچنان کمبود برق گریبانگیر همه اعم از مسولان مربوطه و مردم است.اما آنچه مایه ناراحتی و عذاب است ، موضوع رعایت نکردن و بی‌خیالی بسیاری از ادارات و سازمان‌ها و حتی ساکنان منازل و کسبه و بازاریان ماست.

    گویی نشستن و کار کردن در زیر باد و سرمای کولرهای گازی یک ضرورت است درحالی‌که خبر ندارند خیلی‌ها در گرما و بدون برق و امکانات سرمایشی ، روزگار را می‌گذرانند.البته دراین‌بین باید اذعان کرد که متاسفانه مدیران و مسولان وزارت نیرو در بحث برخورد با پرمصرف‌ها فقط به طرح‌های نمایشی بسنده می‌کنند و برخوردها نیز کاملا ضعیف و نمایشی است.بازرسی‌ها مقطعی است و پرمصرف‌ها فقط در برابر بازرسان و حضورشان مبادرت به کاهش مصرف برق می‌کنند و سپس بی‌محابا پرمصرف می‌شوند.

    ارسال اسامی ادارات پرمصرف‌ به فرمانداری و استانداری و حتی درج خبرش در رسانه‌ها طی تابستان سال گذشته چه نتیجه‌ای به دنبال داشت؟آیا مدیران ادارات و بانک‌های پرمصرف توبیخ و یا برکنار شدند؟در این حال باید اذعان کرد که بازرسی‌ها دقیق نیست و کافی است بازرسان عزیز در ساعات پایانی شب ، سری به خیابان‌ها بزنند.در ساعات پایانی شب و درحالی‌که بانک‌ها ، مغازه‌ها و ادارات تعطیل هستند متاسفانه چراغ‌ها و لامپ‌ها و نور لوکس سردر اکثر آن‌ها روشن است. تابلوهای سردر تمام بانک‌ها در آخر شب روشن است.بسیاری از مغازه‌ها و درحالی‌که تعطیل‌اند متاسفانه چراغ داخل و سردر مغازه‌شان روشن است!از بازرسی و برخورد هم خبری نیست و فقط از طریق رسانه‌ها هشدار می‌دهند که کمتر مصرف کنید.چرا با مدیران و کسبه خاطی برخورد شدید نمی‌شود؟ برق منازل و کسبه و …. پرمصرف‌ها را حداقل برای یک روز قطع کنید تا قدر بدانند.جریمه نقدی هم برای افراد متمول و بی‌خیال ، راهکار خوبی نیست، لطفا برقشان را قطع کنید.

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *