×
×
جدیدترین‌‌ها

پژمانفر با مهر تشریح کرد؛
جزییات طرح مجلس برای جلوگیری از «آمارسازی‌های دولت تدبیر»

  • کد نوشته: 10324
  • خرداد 19, 1400
  • رییس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: طرحی تدوین شده که در صورت تصویب نهایی آن آمار دقیق عملکرد ۸ ساله دولت تدبیر منتشر می‌شود تا از آمارسازی‌های دولت در روزهای پایانی جلوگیری شود.
    جزییات طرح مجلس برای جلوگیری از «آمارسازی‌های دولت تدبیر»

    حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با نخست نیوز، با انتقاد از آمارسازی‌های دولت در ماه‌های پایانی عمر خود، اظهار داشت: دولت در روزهای پایانی با افتتاحیه‌های بی ارزش در حال آمارسازی برای بزرگ‌نمایی نسبت به اقداماتی است که در ۸ سال اخیر انجام داده است. در حالی که عملاً سفره‌های مردم کوچک شده و این آمارسازی ها نمی‌تواند تصویر واقعی اقتصاد رانتی کشور را اصلاح کند.

    نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رییس جمهور در سال ۹۲ پس از پیروزی در انتخابات بارها اعلام کرد که ویرانه‌هایی را تحویل گرفته و انبارهای گندم و کالاهای اساسی خالی است. امروز نیز که مشکلات اقتصادی مردم حاد شده و با آمارسازی تلاش دارند که کارنامه قبولی از عملکرد ۸ ساله خود ارایه کنند در حالی که کارنامه دولت دهم و یازدهم سیاه است و جای دفاع ندارد.

    رییس کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: به‌منظور تبیین وضعیت عملکردی کلان کشور در زمان انتقال قدرت از دولت مستقر به دولت منتخب و با هدف شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق و صحیح به مسئولین و افکار عمومی و جلوگیری از فضاسازی‌های سیاسی که آسیب جدی به روند اصلاح اقتصادی می‌رساند، طرحی را تدوین کرده‌ایم.

    وی در تشریح جزییات این طرح گفت: هیاتی ۹ نفره مرکب از رییس مجلس، رییس کمیسیون اقتصادی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، رییس دیوان محاسبات کشور، رییس سازمان بازرسی کل کشور، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس کل بانک مرکزی تشکیل می‌گردد و دبیرخانه آن در دیوان محاسبات قرار دارد.

    پژمانفر اظهار داشت: این کمیته موظف به تهیه شاخص‌ها و تدوین چارچوب جداول عملکرد اقتصادی دولت‌ها در آغاز و پایان دولت‌ها می‌باشد، جداول و شاخص‌ها بایستی به گونه‌ای باشد که عملکرد دولت را به شکل کمّی در ابتدا و انتهای دوره‌های ۴ ساله و یا ۸ ساله تبیین نماید.

    وی ادامه داد: در صورت تهیه و انتشار این جداول دولت‌ها نمی‌توانند نسبت به عملکرد دولت قبلی و یا عملکرد دولت خود آمارسازی نمایند.

    رییس کمیسیون اصل نود اظهار داشت: تدوین این طرح مراحل ابتدایی خود را طی می‌کند و در حال تکمیل است.

    به گزارش نخست نیوز این طرح با عنوان طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت روز گذشته در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *