×
×
جدیدترین‌‌ها

اجرای طرح ملی ورزش و مردم ویژه زندانیان

  • کد نوشته: 101762
  • تیر 14, 1403
  • در یک وبینار با حضور مدیران تربیت بدنی و فرهنگی سازمان زندانها، تفاهم نامه همکاری برای اجرای طرح ورزش و مردم به امضاء رسید. این نشست به تلاش همکاران این سازمان برای اجرای برنامه ورزشی و مردمی در زندانها اختصاص داشت.
    اجرای طرح ملی ورزش و مردم ویژه زندانیان

    به گزارش نخست نیوز، مجید خروشی_ مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در این نشست اظهار داشت:.بر اساس این طرح با همکاری هیات های ورزش های همگانی سراسر کشور و سازمانهای زندانها اجرای برنامه ورزش های صبحگاهی ویزه بانوان و آقایان در سازمان زندانها برگزار و دراین راستا دوره های آموزش مربی در دستور کار قرار گرفت. علیرضا کلانتری در باره هدف از اجرای طرح ملی ورزش و مردم گفت: هدف توسعه و تعمیم ورزش بین اقشار مختلف مردم در سراسر کشور است.

    وی از افتتاح پایگاه های ورزش صبحگاهی در ۶۲ مرکز استانها خبر داد و گفت: بناست این پایگاه ها با همکاری دستگاه های اجرایی به خصوص شهرداری ها د رسطح جامعه گسترش یابد و سازمان زندانها با ظرفیت و پتانسیلی که در اختیار دارد می تواند در ایجاد بستر مناسب برای توسعه ورزش در میان اقاشر مختلف مددجویان و کارکنان سازمان نقش آفرینی کند. وی همچنین از برگزاری دوره های آموزش مربی گری ویزه مددجویان خبر داد و گفت: هیات ورزش های همگانی در استانها تا پایان تیرماه دوره های تکمیلی آموزشی را برگزار خواهد کرد.

    کلانتری با اشاره به موفقیت ۷۳ درصدی اجرای طرح ملی ورزش و مردم از ابتدای آغاز طرح گفت: این سند آغازی بر پایان بی برنامگی در ورزش کشور است و اولویت اصلی این سند، ورزش همگانی و مردمی سازی و رایگان سازی ورزش است و در این راستا دستگاه های مختلفی مانند وزارتخانه آموزش و پرورش، کار تعاون و رفاه اجتماعی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری با وزارت ورزش و جوانان همکاری می کنند. وی با بیان اینکه طرح سراسری ورزش و مردم در سراسر کشور اجرا می شود، اظهار کرد: تصویب طرح سراسری ورزش در نشست شورای عالی ورزش به ریاست رئیس‌جمهور یکی از اتفاقات خوب اخیر کشور در حوزه ورزش همگانی است. کلانتری ادامه داد: طرح توسعه و تعمیم ورزش همگانی با عنوان برنامه ملی «ورزش و مردم» با هدف ایجاد زمینه ورزش رایگان برای همگان، نیاز به همکاری و هم‌افزایی همه بخش ها حتی سمن ها و کانون های محلی است. مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: این برای نخستین بار است که در سطح کشور طرحی با چنین ویژگی ها و خصوصیاتی در زمینه توسعه ورزش همگانی اجرا می شود. .وی شعار این طرح را “صبح با نشاط و عصر مفرح با ورزش” عنوان و اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این طرح تا سال ۱۴۱۰ باید ۴۰ درصد از جمعیت ۹۰ میلیون نفری ایران ورزش کنند. مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش رویکرد مهم این طرح را برنامه سلامت محور و توسعه فعالیت بدنی در بین اقشار مختلف مردم عنوان کرد. «حمیدرضا سلیمانی» مدیرکل دفتر امور فرهنگی و تربیتی در این نشست هدف از اقدامات توسعه یافته ورزش درسازمان زندانها سلامت محوری جامعه ذکر کرد و عنوان داشت: تربیت فرهنگی و ورزشی و ایجاد محیط شاداب و بانشاط نه تنها به زندانیان بلکه به جامعه هدف کمک می کند که به سمت جامعه ای سالم حرکت کنیم. وی از برگزاری دوره آموزش مربی گری برای توجیه طرح ملی ورزش و مردم در شهریور ماه به میزبانی مشهد مقدس خبر داد. سلیمانی تاکیدکرد: طرح ملی ورزش و مردم بیشتر جامعه محور است و مشارکت در توسعه ورزش همگانی برای آحاد جامعه و سازمان زندانها از این امر مستثنی نیست همچنین گام مثبتی برای ایجاد رقابتی سالم در حوزه ورزش قهرمانی است. وی همچنین از اجرای ۱۲ رویداد فرهنگی و ورزشی جشنواره محور. سلامت محورو جامعه محور و تبین برنامه ها ورزشی توپی و غیر توپی به مناسبت های ویزه در سازمان زندانها خبر داد. در این نشست امیر زارعی دبیر هیات ورزش های همگانی خراسان رضوی گفت: هیات ورزش های همگانی خراسان رضوی آمادگی برگزاری دوره های آموزشی ویزه مربیانی که سازمان زندانها معرفی کند داردهمچنین ۱۰ سالن ورزشی توسط اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و ۲۰ سالن توسط شهرداری برای اجرای طرح ورزش و مردم آماده سازی شده است. زارعی با اشاره به این که طرح ورزش و مردم تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد از پرداخت حق الزحمه ۲میلیون تومانی به مربیان برای ۳جلسه در هفته خبر داد. وی هدف از اجرای طرح ملی ورزش و مردم، را ارائه خدمات و دسترسی رایگان به ورزش صبحگاهی و عصرگاهی است. حدود 1500 اماکن ورزشی مربوط به دستگاه‌های دولتی در این طرح به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

     

    در این جلسه وبیناری، حجت الاسلام عبد الجواد اکبریان، رییس اداره فرهنگی تربتی سازمان زندانهای خراسان رضوی، علی کیانی، معاون سلامت و اصلاح تربیت سازمان زندانهای استان، بهنام ظریف و مسعود صابری مسئولان تربیت بدنی، مرضیه عزالدین مسئول فرهنگی تربیتی زندان مشهد، امیر زارعی دبیر هیات ورزش های همگانی خراسان رضوی، حسن روحی مسئول کمیته ورزش های روزانه و معصومه خلیلی مسئول دفتر هیات ورزش های همگانی خراسان رضوی حضور داشتند.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *