×
×
جدیدترین‌‌ها

امنیت و سلامت دو مقوله بسیار مهم برای مردم است/ بهبود شاخص های سلامت یکی از برنامه های اولویت دار آیت الله رئیسی

  • کد نوشته: 9979
  • خرداد 14, 1400
  • نخست نیوز – دبیر کمیته کشوری پزشکان و سلامت ستاد مرکزی انتخاباتی آیت الله رئیسی، امنیت و سلامت را دو مقوله بسیار مهم در کشور عنوان کرد و گفت: تامین و بهبود شاخص های سلامت مردم یکی از برنامه های اولویت دار آیت الله رئیسی محسوب می شود. دکتر بهرام عین اللهی در گفتگو با […]

    امنیت و سلامت دو مقوله بسیار مهم برای مردم است/ بهبود شاخص های سلامت یکی از برنامه های اولویت دار آیت الله رئیسی

    نخست نیوز – دبیر کمیته کشوری پزشکان و سلامت ستاد مرکزی انتخاباتی آیت الله رئیسی، امنیت و سلامت را دو مقوله بسیار مهم در کشور عنوان کرد و گفت: تامین و بهبود شاخص های سلامت مردم یکی از برنامه های اولویت دار آیت الله رئیسی محسوب می شود.
    دکتر بهرام عین اللهی در گفتگو با پایگاه خبری کمیته پزشکان و سلامت ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در استان خراسان رضوی با بیان اینکه همه گیری ویروس کرونا،نشان داد که موضوع سلامت برای مردم بسیار مهم است و کسی که قرار است در آینده ریاست جمهوری کشور را بر عهده بگیرد باید یکی از کارهای مهم و اولویت دارش موضوع سلامت در ابعاد پیشگیری، درمان، آموزش و پژوهش باشد.
    وی با بیان اینکه تامین سلامت مردم تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست و بسیاری از وزارت خانه ها در حوزه های مختلف در سلامت مردم سهیم هستند تصریح کرد: بهبود شاخص های تغذیه، هوا، ارتقاء ایمنی جاده ها ،آرامش روانی، تامین آب سالم ، ایمن سازی خانه های فرسوده در مناطق روستایی و بهبود سبک زندگی مردم از مهمترین نکاتی است که بر عهده سایر سازمان ها و وزارت خانه هاست اما باید توجه داشت که تولیت سلامت مردم باید بر عهده وزارت بهداشت باشد.
    دبیر کمیته کشوری پزشکان و سلامت ستاد مرکزی انتخاباتی آیت الله رئیسی با بیان اینکه اوضاع نامناسب اقتصادی کشور که حاصل عملکرد نامطلوب دولت یازدهم و دوازدهم در طول هشت سال است، معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است اظهار کرد: اگر خانواده ای توانایی تامین مواد غذایی همچون میوه و گوشت را نداشته باشد به طور حتم سلامت آنها تحت تاثیر قرار می گیرد که در این زمینه باید راهکارهای موثری را ارائه داد.
    وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در حال حاضر بحث کروناست اظهار کرد: کشورمان از ظرفیت دانشمندان ، پزشکان و پرستاران توانمندی برخوردار است و تنها مشکل در موضوع کرونا، نحوه مدیریت این بیماری است که اگر در این حوزه مدیریت به شکلی همسو و هماهنگ صورت گیرد به طور حتم کرونا قابل کنترل و ریشه کنی است.
    دبیر کمیته کشوری پزشکان و سلامت ستاد مرکزی انتخاباتی آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه کشورمان توان کنترل بیماری کرونا را در تمامی حوزه ها دارد و در حال حاضر تولید واکسن نیز در مراحل نهایی است و تحقیقات و پژوهش ها در این زمینه به اتمام رسیده است و تنها باید مراحل تولید صنعتی آن سرعت بیشتری پیدا کند خاطر نشان کرد: این امر نیازمند توجه و اختصاص بودجه های مورد نیاز از سوی دولت برای تولید انبوه واکسن است تا بتوان واکسیناسیون عمومی را به سرعت بیشتری در کشور به اجرا رساند.
    موضوع گسترش عدالت در سلامت از برنامه های اصلی آیت الله رییسی است
    دکتر عین اللهی با بیان اینکه موضوع گسترش عدالت در سلامت از برنامه های اصلی آیت الله رییسی است تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر موضوع عدالت در سلامت به شکل مناسبی در سطح کشور رعایت نمی شود و به همین دلیل، مشکلات زیادی به ویژه در مناطق محروم وجود دارد به نحوی که بیماران مناطق کم برخوردار باید برای استفاده از خدمات حوزه سلامت علاوه بر رنج سفر و بعد مسافت هزینه های زیادی را نیز متحمل شوند
    وی با بیان اینکه بسیاری از مردم ساکن در مناطق دورافتاده و کم برخوردار به دلیل اینکه توان پرداخت هزینه های درمان را ندارند پیگیر بیماری خود نمی شوند و در نتیجه این امر موجب پیشرفت بیماری و به خطر افتادن سلامتی شان می شود اظهار کرد: باید کاری کرد تمام مناطق کشور از حداقل مسائل مربوط به سلامت برخوردار باشند.
    دبیر کمیته کشوری پزشکان و سلامت ستاد مرکزی انتخاباتی آیت الله رئیسی با بیان اینکه لازمه برخورداری از بهره مندی تمام مناطق کشور از خدمات سلامت، تامین نیروی انسانی کارآمد در تمام نقاط کشور و به شکل متوازن است اظهار کرد: باید زمینه و شرایطی را ایجاد کرد که با لحاظ نمودن امتیازات خاص، پزشکان و سایر گروه ها در مناطق محروم نیز بتوانند مشغول به کار شوند.
    دکتر عین اللهی با بیان اینکه موضوع بومی گزینی از دیگر نکات مورد توجه در تامین نیروی انسانی مورد نیاز مناطق محروم است اظهار کرد: اگر امکانات آموزشی در مناطق محروم فراهم شود و امکانات و مزایایی برای این مناطق در نظر گرفته شود به طور قطع مشکل کمبود نیروی انسانی نیز مرتفع می شود.
    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشورهای پیشرفته دنیا، تفاوتی میان شهرهای بزرگ و کوچک از نظر امکانات وجود ندارد اظهار کرد: بنابراین در دولت آیت الله رییسی باید به نحوی برنامه ریزی شود که امکانات و دسترسی به خدمات در تمام نقاط کشور تا حد امکان به صورت یکسان باشد.
    دبیر کمیته کشوری پزشکان و سلامت ستاد مرکزی انتخاباتی آیت الله رئیسی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری از بروز بیماری ها علاوه بر استفاده از روش های توصیه ای و اطلاع رسانی باید مقررات و قوانین نیز به طور جدی دنبال شود که در این حوزه این موضوع تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست و باید تمام سازمان ها و وزارت خانه های مرتبط مشارکت داشته باشند.
    دکتر عین اللهی افزود: یکی از ایرادات مهمی که در برنامه تحول نظام سلامت وجود دارد این است که هر چه در بیمارستان ها درمان بیشتر صورت گیرد و درآمدزایی داشته باشد بهتر است در حالی که این موضوع اشتباه است و باید مکانیزمی در پیش بگیریم که بیشتر در حوزه پیشگیری برنامه ها و هزینه ها معطوف شود.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه تنها یک داروی بیمار کرونایی 80 میلیون ریال است و اگر در بیمارستان ها این میزان به 300 میلیون ریال نیز می رسد اظهار کرد: این در حالی است که هزینه تامین واکسن کرونا تنها 8 تا 9 دلار است بنابراین دولت آقای آیت الله رییسی باید عمده کار خود را به حوزه پیشگیری اختصاص دهد.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *