×
×
جدیدترین‌‌ها

خطاهای رایج یخچال سامسونگ + راه حل

  • کد نوشته: 99175
  • خرداد 2, 1403
  • خطاهای رایج یخچال سامسونگ معمولا نشانه ای از اختلال در یخچال است و گاهی بدون نیاز به تعمیرکار می توان آنها را رفع کرد.
    خطاهای رایج یخچال سامسونگ  + راه حل

    سامسونگ یک برند بسیار معروف لوازم خانگی است که به دلیل تولید دستگاه های پیشرفته و کاربردیش معروف است. با این حال، مانند هر تجهیزات دیگری، یخچال های سامسونگ به مرور زمان خراب می شوند. خوشبختانه کد هایی برای خطا های یخچال های سامسونگ وجود دارد که تشخیص علت خرابی را آسان می کند. یک تکنسین با تجربه می تواند با استفاده از این کد ها به راحتی مشکل را تشخیص دهد و یخچال را تعمیر کند.
    در این مطلب قصد داریم به بررسی خطاهای رایج یخچال سامسونگ بپردازیم.

    خطا های رایج یخچال سامسونگ

    با وجود این که اکثر کد های خطا در دفترچه راهنمای کاربر یخچال های سامسونگ شما ذکر شده است، ما لیستی از رایج ترین کد های خطا، معنی آن ها و نحوه رفع آن ها را گردآوری کرده ایم.
    یخچال های ساسمونگ مانند سایر یخچال ممکن است با گذشت زمان و پس از مدتی استفاده از آن ها با خطا هایی رو به رو شوند. در ادامه برخی از این خطا ها را بررسی می کنیم.

    1.    خطای 21E

    این کد خطا نشان دهنده مشکل در فن فریزر است. این خطا زمانی رخ می‌ دهد که یخچال نمی‌ تواند بازخوردی از فن دریافت کند و نمی تواند تشخیص دهد که فن در حال چرخش است یا متوقف شده است. شایع ترین علت این مشکل، یخ زدگی فن است که در صورت باز ماندن درب یا وجود شکاف در مهر و موم درب می تواند اتفاق بیفتد. خرابی موتور فن نیز می تواند باعث ایجاد این خطا شود.

    2.    خطای 83E

    این کد نشان دهنده وجود مشکل ولتاژ یا برق است. این خطا نتیجه رویداد هایی مانند افزایش ناگهانی ولتاژ برق یا سایر ناهنجاری های الکتریکی است که به طور بالقوه می توانند باعث قطع ارتباط و اختلال در عملکرد یخچال شما شوند. برای رفع این خطا، یخچال خود را از برق بکشید یا برق را به مدت 60 ثانیه قطع کنید و سپس آن را دوباره روشن کنید. در صورتی که خطا برطرف نشد با تعمیرکار تماس بگیرید.

    3.    خطای PC یا ER

    این کد های خطا نشان دهنده مشکلاتی در ارتباط با ماژول کنترل می باشند. این خطا زمانی رخ می دهد که ارتباط بین اجزای یخچال با اختلال مواج شود. برای رفع این خطا، یخچال خود را از برق بکشید، سیم های وصل شده به آن را جدا کرده و دوباره وصل کنید و در نهایت برق را دوباره وصل کنید. در صورتی که همچنان با خطا مواجه شدید با با تعمیرکار تماس بگیرید.

    4.    خطای C83

    خطای C83 مربوط به کمپرسور است. یکی از خطا های رایج یخچال سامسونگ، خطای مرتبط با عملکرد کمپرسور یخچال می باشد. عملکرد نادرست کمپرسور ممکن است منجر به خنک نشدن مواد غذایی یا حتی از کار افتادن یخچال شود و ایجاد چنین خطا هایی شود.

    5.    خطای D5

    مشکل در سنسور اواپراتور یا خرابی واحد الکترونیکی می تواند منجر به رخ دادن این خطا در یخچال شود. همچنین ممکن است زمانی که یخچال به‌طور دوره‌ ای خاموش و روشن می‌ شود، با وجود اینکه یخچال در شرایط خوبی به سر می برد، این خطا ایجاد شود.

    6.    خطای SE

    خطای SE مربوط به وجود مشکل در سنسور دما می باشد. یکی از رایج ترین ایرادات مرتبط با کنترل الکترونیکی یخچال سامسونگ، خرابی سنسور دما است. در نتیجه، یخچال ممکن است خنک نشود و یا اختلالاتی در دمای داخل آن ایجاد شود.

    برای عیب یابی و رفع خطاهای یخچال سامسونگ ،  توصیه می شود از تعمیرکاران مجاز کمک بگیرید.
    در کرج و مناطق اطراف ، کارباما سرویس ، نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ در کرج است که خدمات تعمیرات یخچال گوهردشت کرج و نمایندگی تعمیرات یخچال فردیس کرج را در محل ارائه می دهد. 09129005180

     بررسی سیستم های یخچال سامسونگ

    با استفاده از حالت تست، می توانید بررسی کنید که یک قسمت خاص به درستی کار می کند یا خیر. شما می توانید این حالت را با فشار دادن همزمان دکمه های Free Temp و Rel روشن کنید. اگر یخچال دارای پنل کنترل است، با استفاده از آن می ‌توانید این دکمه‌ ها را سریع‌ تر در پیدا کنید.
    اگر هر سنسوری در یخچال خراب شود، خطای مربوط به آن روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود. در برخی از یخچال های سامسونگ، این فرآیند با صدا نیز همراه است. می توانید با نگه داشتن دکمه های “Super Cooling” و “Super Freezing” فرمان را لغو کنید. شما باید آن را برای 8-10 ثانیه نگه دارید. برای فعال کردن دستور پس از اینکه متوجه شدید کدام قطعه کار نمی کند، باید با فشار دادن و نگه داشتن همان دکمه ها یخچال را به حالت عادی برگردانید. مدت زمان این فرآیند کوتاه خواهد بود.
    امیدواریم توانسته باشیم شما را با برخی از خطاهای یخچال سامسونگ و نکات مربوط به آن آشنا کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *