×
×
جدیدترین‌‌ها

طی نخستین ماه ۱۴۰۳ :
صادرات از گمرکات استان مازندران افزایش چشمگیری داشت

  • کد نوشته: 97558
  • اردیبهشت 11, 1403
  • ناظر گمرکات مازندران با بیان رشد ۷۰ درصدی حجم صادرات طی فروردین ۱۴۰۳ از صادرات ۱۴۷ هزارتن انواع کالا از گمرکات مازندران خبر داد.
    صادرات از گمرکات استان مازندران افزایش چشمگیری داشت

    نخست نیوز، امیرجمشیدی ناظرگمرکات استان با بیان این مطلب گفت: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا کالا به ارزش ۱۷۹میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

    ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده های لبنی، بستنی ، سیمان، مصنوعات معدنی ، چوب واشیا چوبی و… گفت فروردین ماه امسال ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی۹ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ را نشان می‌دهد.

    جمشیدی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات ۷هزار تن کالا به ارزش ۸میلیون و ۵۳۶ هزار دلار اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶هزاردلار ، ترکمنستان با ۷هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند. صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *