×
×
جدیدترین‌‌ها

مشهد الرضا(ع) پایلوت اجرای طرح «ملی ورزش و مردم»

  • کد نوشته: 96684
  • فروردین 30, 1403
  • جزییات اجرای طرح «ملی ورزش و مردم » با حضور مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی،اعضای کارگروه ستاد اجرایی طرح در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزارشد.
    مشهد الرضا(ع) پایلوت اجرای طرح «ملی ورزش و مردم»

    نخست نیوز، مجید خروشی-  «علیرضا تاج فیروز» در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به امیر آذریان فرمانده قرارگاه شمال شرق کشور و رییس هیات ورزش های همگانی خراسان رضوی،فرماندهان و نظامیان از مشهد الرضا (ع)به عنوان پایلوت اجرای این طرح یاد کرد. وی در باره اهدف اجرایی این طرح گفت: ساماندهی و توسعه علمی ورزش همگانی،اشتغال زایی برای بیش از 2800 مربی فارغ التحصیل تربیت بدنی،تغییر سبک سبک زندگی و نهادینه کردم ورزش همگانی،ترویچ ورزش آسان و ارزان،کاهش آسیب های اجتماعی و در کنار هم بودن خانواده ها از مهمترین اهداف اجرای این طرح است. تاج فیروز با اشاره به این که اجرای طرح از 13 اردیبهشت ماه در استان کلید می خورد افزود: بناست برای اجرای این طرح 10 سالن ورزشی در کلانشهرها و یک سالن اختصاصی در شهرستانها تجهیز شود. وی در باره تخصیص اعتبارات اجرای طرح گفت: 20 درصد از منابع از طریق درآمدهای اداره کل برای اجرای این طرح تخصیص پیدا خواهد کرد.

    وی تصریح کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده با مسوولان وزارت ورزش و معاونان بنا شد مشهد الرضا (ع)به عنوان پایلوت نخستین استانی باشد که طرح ملی ورزش و مردم را اجرا کند. مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی همچنین از میزبانی خراسان رضوی برای برگزاری اجلاسیه جوانان کشورهای اسلامی خبر داد. راه اندازی ایستگاه پایش سلامت به همت دانشگاه علوم پزشکی با اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به این که تمامی این خدمات رایگان است فرصت مناسبی است تا خانواده ها از صحت سلامتی خود برخوردار شوند. وی اظهار داشت: معتقدم پیوست فرهنگی در اجرای کلیه طرح ها باید مد نظر مجریان قرار گیرد و اجرای این طرح فرصتی است تا در بوستانها و مراکز تفریحی وضعیت اختلاط بانوان و آقایان در ورزش صبحگاهی و عصر گاهی مدیریت شود و بانوان دراماکن اختصاصی به ورزش همگانی بپردازند. وی همچنین از بانوان به عنوان موتور متحرک توسعه ورزش خانواده یاد کرد. در ادامه این نشست رضا آذریان رییس هیات ورزش همگانی خراسان رضوی با یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس،امنیت و مرزبانان و همچنین شهدای اخیر در حمله رژیم غاصب اسرائیل و تقدیر از دلاوری های نیروهای مسلح به خصوص در حمله تلافی جویانه به مواضع رژیم صهیونیسم در باره اجرای طرح ملی ورزش و مردم گفت: برای عملیاتی شدن این طرح همه دستگاه های مرتبط باید پای کار باشند و رسانه ملی در این راستا وظیفه ای به مراتب با اهمیت را در دستور کار قرار دهد. وی اضافه کرد: هر آنچه که مردم به ورزش نیاز دارند معاونت تربیت بدنی شهرداری نقش قابل توجه ای ایفا می کند. وی به اهمیت تبلیغات و رسانه ای شدن این طرح اشاره و تاکید کرد: همه مردم باید در اجرای این طرح آگاهی پیدا کنند. رییس هیات ورزش های همگانی خراسان ر ضوی تصریح کرد: در اجرای این طرح شهرستانها باید به نحو شایسته دیده شود چون استقبال شهرستانی ها در اجرای طرح های صبح و نشاط چشمگیر است. آذریان ضمن انتقاد از تربیت بدنی شهرداری در اجرا و تجهیز سایتها و ایستگاه های اختصاصی بانوان در بوستانها گفت: شهرداری علیرغم تاکیدات هنوز به وعده های خود مبنی برتجهیز ایستگاه های اختصاصی بانوان در بوستانها عمل نکرده است. وی در خصوص اجرای طرح ملی ورزش و مردم در مشهد گفت: با تمام قوا و امکانات برای هرچه بهتربرگزار شدن طرح آمادگی کامل داریم.

    آذریان در این نشست از برگزاری مجمع عمومی فدراسیون ورزش های همگانی کشور به میزبانی خراسان رضوی در 27 اردیبهشت ماه خبر داد. دراین نشست نظام رییس هیات بسیج ورزشکاران،زاده رحیم رییس هیات پزشکی و برخی ازمدعوین مطالبی را در خصوص اهمیت ورزش همگانی،امکانات و تجهیزات و همچنین توصیه های لازم برای برگزاری پر رونق طرح در مشهد بیان کردند. در پایان لوح یادبودی به مناسبت گرامی داشت روز ارتش از سوی مدیر کل ورزش و جوانان به رسم یادبود به امیر «رضا آذریان »فرمانده قرار گاه شمال شرق کشور اهدا شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *