×
×
جدیدترین‌‌ها

اسامه حمدان:
آمریکا مسؤول جنایات جنگی در غزه است

  • کد نوشته: 95801
  • فروردین 17, 1403
  • اسامه حمدان از اعضای ارشد جنبش حماس ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق تأکید کرد که آمریکا و دولت بایدن مسؤول جنایات رژیم اشغالگر در نوار غزه هستند.
    آمریکا مسؤول جنایات جنگی در غزه است

    نخست نیوز، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسامه حمدان از اعضای ارشد جنبش حماس در نشست خبری درباره تحولات جنگ غزه گفت: سکوت در برابر جنایات اشغالگران، چراغ سبز برای ادامه این جنایات است. در ۱۸۱ امین روز جنگ در غزه، فصل‌های طولانی‌ترین جنایت وحشیانه تاریخ ادامه دارد.

    وی افزود: همه طرح‌های دشمن صهیونیستی و حامیانش علیه غزه در برابر رشادت‌های مردم این باریکه نقش بر آب خواهد شد. ما درباره طرح‌های مشکوک همسو با پروژه‌های دشمن صهیونیستی برای ایجاد فتنه و تفرقه در میان ملت فلسطین هشدار می‌دهیم. ما خواستار تشدید مقاومت برای مقابله با دشمن اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست هستیم.

    حمدان تصریح کرد: بیمارستان شفا پس از دو هفته محاصره و بمباران، شاهدی بر جنایات دشمن صهیونیستی خواهد بود. ادامه سکوت بین‌المللی در برابر جنایات دشمن، چراغ سبز به آن برای ادامه کشتار خواهد بود و جنایت بمباران کارکنان آشپزخانه مرکزی جهانی نمونه‌ای از آن است.

    این مقام ارشد حماس خاطرنشان کرد: چگونه این جهان با همه قوانینش با رژیمی سرکش، فاسد و طغیانگر که همه قوانین را زیر پا گذاشته، همزیستی می‌کند؟! رژیم اشغالگر درخواست‌ها برای تحقیق در مورد کشتارهایی را که در حق غیرنظامیان در غزه مرتکب می‌شود، نادیده می‌گیرد. ما دولت آمریکا و جو بایدن را در برابر جنایات جنگی اشغالگران مسؤول می‌دانیم.

    اسامه حمدان اظهار داشت: جنگ باید متوقف شود، نظامیان اشغالگر از غزه خارج شوند، آوارگان به ویژه به شمال غزه بازگردند و کمک‌رسانی به این باریکه انجام شود و پس از آن مبادله اسرا انجام خواهد شد. پس از دور اخیر مذاکرات قاهره، رژیم صهیونیستی به اتلاف وقت ادامه می‌دهد و نتانیاهو بر سر راه توافق مانع‌تراشی می‌کند.

     

    وی همچنین گفت: همبستگی خود را با شبکه الجزیره در حمایت از حقوق ملت فلسطین اعلام می‌کنیم و جنایات تروریستی دشمن هرگز این شبکه را از بازگو کردن حقایق بازنمی‌دارد.

     

    حمدان در بخش دیگری از سخنانش ادامه حملات و تهاجم دشمن صهیونیستی و آمریکا علیه کشورهای عربی همچون عراق، سوریه و یمن را محکوم کرد و افزود: از مواضعی که برای توقف جنگ، کمک‌رسانی به ملت فلسطین و احقاق حقوق آن‌ها تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

     

    این عضو ارشد حماس همچنین حمله دشمن صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

     

    حمدان در پایان گفت: حماس از روز اول حمله دشمن، همه آزادگان جهان را به حمایت و پشتیبانی از غزه و مقاومت فراخواند. حماس از آزادگان جهان می‌خواهد از ملت فلسطین حمایت کنند و آمریکا و رژیم اشغالگر را برای توقف جنگ تحت فشار قرار دهند.

    منبع مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *