×
×
جدیدترین‌‌ها

حماس:
چین گروه‌های فلسطینی را دعوت به نشست کرده است

  • کد نوشته: 102727
  • تیر 27, 1403
  • «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی و رئیس دفتر روابط ملی حماس در این‌باره اعلام کرد: حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی دعوتنامه‌ای از چین برای برگزاری نشست گسترده در روز‌های ۲۱ و ۲۲ ماه جاری میلادی ۳۱ تیر و یکم مرداد» دریافت کردند.
    چین گروه‌های فلسطینی را دعوت به نشست کرده است

    به گزارش نخست نیوز، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (دوشنبه) از دعوتنامه چین از گروه‌های فلسطینی برای مشارکت در نشست پکن در اواخر ماه جاری میلادی خبر داد.

    «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی و رئیس دفتر روابط ملی حماس در این‌باره اعلام کرد: حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی دعوتنامه‌ای از چین برای برگزاری نشست گسترده در روز‌های ۲۱ و ۲۲ ماه جاری میلادی ۳۱ تیر و یکم مرداد» دریافت کردند.

    وی گفت: با روحیه مثبت و با مسئولیت ملی با این دعوت برخورد می‌کنیم تا به وحدت ملی شایسته ملت فلسطین و متناسب با فداکاری‌ها و دلاوری‌های آن‌ها به ویژه در سایه نبرد طوفان الاقصی دست یابیم.

    بدران ادامه داد: نشست آتی در چین یک نشست ملی فراگیر است که شامل تمامی گروه‌های مختلف فلسطینی می‌شود و تدارکاتی برای دیدار‌های دوجانبه وجود ندارد.

    وی اضافه کرد: ما معتقدیم می‌توان از نتایج نشست قبلی که در آوریل گذشته در پکن برگزار شد، استفاده کرد.

    نمایندگان جنبش‌های حماس و فتح ۱۱ اردیبهشت با برگزاری نشستی در پکن به مساله حل و فصل اختلافات و مغایرت‌ها با یکدیگر پرداخته بودند.

    حاضران در نشست پکن بر وحدت موضع فلسطین در قبال جنگ علیه نوار غزه، اهمیت توقف جنگ نسل‌کشی، خروج کامل ارتش رژیم اشغالگر از این باریکه و هماهنگی تلاش‌های ملی مشترک برای کمک‌های فوری امدادرسانی به نوار غزه تاکید کردند.

    همچنین از جمله پرونده‌های مهم در دستور کار این نشست، بررسی هماهنگی مواضع و تلاش در کرانه باختری و قدس برای مقابله با حملات شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست به روستا‌ها و شهرک‌ها و حمله به مسجد الاقصی بود.

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *