×
×
جدیدترین‌‌ها

تعطیلات نوروز،
اگر مسافرت نمی‌روید در خانه بیکار نمانید

  • کد نوشته: 95426
  • فروردین 9, 1403
  • خیلی از افراد اما تصور می کنند تعطیلات نوروز فقط باید به مسافرت رفت و اگر سفری در کار نباشد، بلد نیستند از اوقات تعطیلات خود به درستی استفاده کنند.
    اگر مسافرت نمی‌روید در خانه بیکار نمانید

    نخست نیوز، پروانه بندپی: تعطیلات نوروز برای خیلی از افراد، فرصت مناسبی برای استراحت، فکر کردن به خود و گرفتن تصمیم‌های جدید، انجام کارهای عقب‌افتاده، دید و بازدید با دوستان و اقوام و انجام کارهایی است که می‌تواند ما را به آرامش برساند و برای روزهای کاری ِ بعد از تعطیلات آماده کند.

    خیلی از افراد اما تصور می کنند تعطیلات نوروز فقط باید به مسافرت رفت و اگر سفری در کار نباشد، بلد نیستند از اوقات تعطیلات خود به درستی استفاده کنند و به این ترتیب هم احساس تنهایی و اندوه خواهند کرد و هم تعطیلات را به آسانی هدر می دهند و زمانی به خود می آیند که تعطیلات نوروز به پایان رسیده و باید یک سال کاریِ پراسترس را شروع کنند.

    برای آن که تعطیلات نوروزتان بیهوده تمام نشود و از آن استفاده کافی را ببرید، راه‌های متعددی وجود دارد که به مهم‌ترین‌ها اشاره می کنیم. البته به دلیل دید و بازدیدهای نوروزی ممکن است چند روز اول تعطیلات را نتوانید آن طور که می خواهید برنامه‌ریزی کنید اما وقتی دید و بازدیدها تمام شد، به برنامه‌های خودتان هم فکر کنید و آنها را جدی بگیرید. حتی اگر روزه می‌گیرید، می‌توانید طوری برنامه‌ریزی کنید که به هم به برنامه‌های خود برسید و از روزه‌داری‌تان هم لذت ببرید.

    برای شروع لازم است دفترچه‌ای تهیه کنید و کارهایی که دوست دارید در تعطیلات انجام دهید را داخل آن یدداشت کنید. از مطالعه کتاب تا رفتن به یک موزه و حتی دیدار دوستان. اگر دفترچه ندارید، کارها و برنامه‌هایتان را در گوشی همراه خود یادداشت کنید. مطمئن باشید که یادداشت کردن بهتر و مفیدتر از به خاطر سپردن است.

    منبع همشهری آنلاین

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *